kinder speelgoed

Tips en trucs van het consuminderen en hergebruiken.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WilfredT2
Berichten: 266
Lid geworden op: 04 sep 2017, 10:02

kinder speelgoed

Bericht door WilfredT2 »

met 3 kids, is speelgoed in huis onvermijdelijk. Zelf kiezen we voornamelijk houten speelgoed en altijd tweedehands.

Laatst liep ik door de straat, en hadden de buren een kleedje voor huis met speelgoed erop, en bordje 'gratis meenemen' erbij. Tjah, probeer je kids dan maar in bedwang te houden.

een bal en en furby gingen mee naar huis.

de furby was na 1 middag al niet leuk maar, want er moesten batterijen in en dat vertik ik. dus werd die al snel afgedankt. Ik kan het dan niet nalaten te kijken wat erin zit. Kijk mee:

Nagenoeg compleet, wel verfrommeld al want ik heb de hoes er al af gehad:
Afbeelding

De delen: Hoes, plastic en elektronica
Afbeelding

Bizar toch, hoeveel elketronica!!!
Afbeelding

En dan denk je, pff das zonde van al die grondstoffen. MAar wacht! er pastte nog meer in. Want in de grote furby, zat nog een kleine!

Afbeelding

en die lustte ook nog wel 4 batterijtjes:
Afbeelding

voor deze elektronica:
Afbeelding

Ik vind het om te janken. Al die grondstoffen, in een stuk speelgoed wat binnen no-time wordt afgedankt. En ook nog eens vanuit China hierheen moet... En ik vind het opmerkelijk dat heel weinig mensen in mijn omgeving zich dat lijken te realiseren. 'ach het is toch maar speelgoed' zegggen ze dan.

Goed, ik moest het even van me af schrijven.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: kinder speelgoed

Bericht door remco d »

Even advocaat van de duivel want ik snap je heel goed, maar met wat van die kleine batterijtjes erin had een kind er nog tijden mee kunnen spelen. Nu is het gesloopt en afgedankt....

Hier kopen wij ook het liefst tweedehands en hout. Ik moet zeggen dat hout net zo snel stuk gaat, de kwaliteit valt me meestal tegen. Maar dat kun je dan nog opstoken.

Duplo en lego (de echte) ben ik wel zeer tevreden over, wel plastic maar gaat rustig 20 jaar mee. Waar ik mee speelde vroeger, vermaken nu onze kinderen zich mee. Lijkt me niet minder duurzaam dan hout op die manier.
WilfredT2
Berichten: 266
Lid geworden op: 04 sep 2017, 10:02

Re: kinder speelgoed

Bericht door WilfredT2 »

terecht punt Remco, het had nog gebruikt kunnen worden.

maar ik zie echt vaak met dit soort speelgoed dat het niet lang leuk is. inderdaad, lego is ook plastic maar dat blijft leuker. ook mijn kids spelen met mijn lego.

in het stuk speelgoed wat ik gesloopt heb, zit geen uitdaging. Je kan er geen creativiteit in stoppen. en kids vinden dat echt snel saai. Je kan het aan en uit zetten, en dan kijken ze er even naar. that's it.

de batterijen gaan ook niet leeg van gebruik, maar raken gewoon op van lang stilstaan. Overigens moesten er in de grote 4 AA en in de kleine 4 knoopcellen. AA heb ik nog wel liggen, maar knoopcellen kopen hiervoor gaat me echt te ver.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: kinder speelgoed

Bericht door remco d »

Was ook zeker geen verwijt. Wij hebben de kinderen in de leeftijd 3 en 5 en vinden het moeilijk om leuk speelgoed voor ze te vinden. Een goede fiets is altijd leuk. Kaartspellen als Uno doen het hier ook goed!
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: kinder speelgoed

Bericht door JantjeV8 »

Iedere kermiskraam hangt er vol mee.
Plaats reactie