Hierbij zal ik mij eerst eens voorstellen. Ik ben Johannes, wonende in Friesland in een klein formaat woonboerderij..
Ondanks ik hier al sinds 2007 woon en vele aanpassingen aan de woning heb gerealiseerd (Hoewel de gedachte destijds was dat deze woning af was) zijn de meeste aanpassingen tot zover meerendeels op modernisering gericht geweest. Op het moment woon ik hier in mijn eentje maar in de toekomst zal dit wederom weer met zijn 4en zijn hoe ik hier ook in 2007 ben begonnen.
Tot voor kort heb ik me nooit zo bezig gehouden met het totale energie plaatje rondom het wonen hier maar ik schrok afgelopen jaar toch echt wel van de energie rekening nadat ik eens een tijdje de verwarming wat hoger had gehouden in de nacht om om in de ochtend minder bij te verwarmen. (Dat was het idee tenminste) Hiermee heb ik ruim 1000 m3 meer verstookt dan afgelopen jaren

Ik heb al menig berichten hier gelezen, dit om een zelfgebouwde hot tub te verwarmen bij mijn vriendin thuis... hierbij een batchrocket gebouwd binnenin een oude naar mijn idee een "wasmachine" van vroeger met een warmte wisselaar in de bell... Op moment van schrijven moet dit resultaat nog aangesloten worden dus kan alleen nog maar vertellen dat de batchrocket functioneerd naar behoren maar de verwarming nog een verassing is

Gr.
Johannes