Leemkunst

Omdat het bouwen met stro en leem zoveel facetten heeft is hier een speciaal forumonderdeel voor geopend.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Leemkunst

Bericht door Dutch John »

Interesses verschuiven of voegen zich toe: https://leemkunst.woodgas.nl/ Het mag er soms niet zo uitzien, maar het valt nog steeds onder de definitie van leem......

Sommigen, die mij wat beter kennen, zullen zich nu afvragen hoe in vredesnaam kunst te combineren is met mijn sombere toekomstvisie op de wereld. Je weet wel, de INTJ in mij die altijd genadeloos bezig is met data en getallen, die het dramatische verband tussen energie en economie inmiddels aardig snapt en als technicus niet langer gelooft in (hoge) technologie. Welnu, het is een onmogelijke combinatie, maar het scheppen dringt zich zo sterk op dat het niet te negeren valt. En misschien houdt kunst de balans in evenwicht door als contragewicht te fungeren ten opzichte van de nodige frustratie die ik in de loop van de jaren heb opgedaan. Als redenerende realist win je het namelijk nooit kunt van naïeve dromers, dus laat ik ook maar gaan dromen. Door te scheppen.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Martinus87
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 feb 2016, 21:17

Re: Leemkunst

Bericht door Martinus87 »

Mooie stukken staan er op de site. Vind vooral de handen en die "denker" (oxide) heel mooi. Zou zoiets zelf ook in huis zetten. Erg kunstig.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Leemkunst

Bericht door kockie »

Zo, daar is gewerkt! Ik had al eerder eens in de keuken mogen kijken, maar wat een prachtige creaties maak je!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Leemkunst

Bericht door pelletpower »

Te lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Dit is een goede reden! Hou ons op de hoogte, anders pb ik je. Hier zijn wel meer mensen in het dorp geinteresseerd naar je kunsten!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Leemkunst

Bericht door Pietje »

Wow!
Zelfs in INTJ zit creativiteit... ;-) Goed bezig!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Leemkunst

Bericht door benthuis »

Nice! Ze blijven mooi. Beetje glim doet ze goed, zoals op de "bronzen".
Snel weer een reden zoeken om bij jullie langs te wippen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Leemkunst

Bericht door jwardenier »

Mooie dingetjes maak je John ,zijn we overigens ook wel van jou gewend .
Leuk met leem spelen ,ga ik ooit ook eens weer doen ,heb hier erg mooie leem zitten ,na het graven van een vijvertje wil ik tegeltjes gaan maken
[ maar er is nog zoveel te doen ] ,bovenkant niet te vlak en dan afbeeldingen er in drukken als een dode libelle, korenaren en wat je maar kan vinden
4 kant, recht en toch speels .De leem verwerk ik puur, is voldoende zand houdend en vaal geel van kleur.
beschermen tegen water ,iets wat ik lees op jou site is erg interessant ,moet ik nog uitzoeken .
Kleur nuances er in verwerken met het laagje oergrond ,oranje, geel gevlamd ,en zo maar te vinden achterop ons stukje grond ,terug naar de zandbak dus . Bedankt voor het delen .
Plaats reactie