Hout-cv kachel met stoomturbine

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Hout-cv kachel met stoomturbine

Bericht door Dutch John »

Michel,

Volgens mij ben je houtskool aan het malen....

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Hout-cv kachel met stoomturbine

Bericht door account verwijderd »

:mrgreen: :mrgreen: Idd, dit keer een houtskool maler, er is niks aan de turbo rotor te zien gelukkkig.
Oorzaak is wellicht de richting van de lucht toevoer buis, een tangentiale ketelinloop zal wel schelen, ik heb
in de gaten dat als de lucht in de ketel roteert, het vuur ook sneller aan is.

Heb ondertussen de kleine turbo erop gezet met een luchtinlaat, tangentiale inloop onder 45 graden naar de bodem gericht.
Als het goed is heeft dezelfde ketel met een kleinere turbo minder luchtverplaatsing en minder brandstof nodig om aan de gang te gaan.

Tijdens inspectie van de grote turbo kon ik goed zien dat de bodem van de ketel schoon geblazen wordt t.pl.v. de inlaatbuis, dat is een rede om houtskool de lucht in te blazen.

@Pelletpower, een turbo die op hol slaat, wat moet ik me daarbij voorstellen?

Een mooi mechaniek gezien om de turbo te starten :
Verwijderd
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Hout-cv kachel met stoomturbine

Bericht door account verwijderd »

De grootste draad en meest gelezen draad stopt op dit forum.
Aanmaakdatum : 21 november 2009.

Ooit gestart vanuit Neoweb & Onderstoom, daar ben ik ooit begonnen met publiceren.

De draad gaat verder op een ander forum.
Waar en hoe, ben ik nog over aan het nadenken en dat zal ik laten weten voor de mensen die
de ontwikkeling volgen.

Een blog is in ieder geval veel te klein. :mrgreen:
Verwijderd
x21r
Berichten: 263
Lid geworden op: 27 jun 2011, 12:50

Re: Hout-cv kachel met stoomturbine

Bericht door x21r »

Ik ben benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Hout-cv kachel met stoomturbine

Bericht door hotglass »

Beste Michel, echt heel jammer dat je besloten hebt om te verhuizen met dit topic en dat er andere topics met jou inbreng achter slot en grendel zijn gegaan. Je bijdragen zijn geweldig inspirerend, wild en rumoerig te noemen. Ik heb ze dan meestal ook met veel plezier gelezen. Ondanks dat mijn eigen keuzes meer naar het minimalistische neigen zijn jou permanente stroom aan "uitvindingen" ook voor mij heel erg leerzaam.

Uitermate storend vond ik de steeds meer en sterker terugkomende discussies over persoonlijke zaken. Zaken die in ruzies ontaard zijn tussen allerlei forumleden. Onoverbrugbare meningsverschillen én onbegrijpelijke misverstanden waar blijkbaar, hoe dan ook, een winnaar moet komen boven drijven horen niet op deze plek thuis. Dit soort onderlinge schermutselingen zijn erg onplezierig voor alle anderen om steeds weer te lezen. Heel jammer dus dat het daarop vast moet lopen.

In een ideale wereld konden we met verschil van mening elkaar de ruimte laten en............bestond er geen ecologie forum :lol:

Amen!
big-schrijf-0612_7.jpg
Plaats reactie