Andere woning

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

GTV6
Berichten: 383
Lid geworden op: 18 apr 2014, 17:53

Re: Andere woning

Bericht door GTV6 »

Nou Pigion,
Jij durft wel, zelf twee klootzakjes op aarde zetten, in NL dus volledige reproductie.
Je had toch effe dat palingvel erom moeten doen, dan had t iets geholpen.
Of is die beperking voor zwarten en chinezen.
Dit begint mij wat tegen te staan.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Andere woning

Bericht door pelletpower »

Pigion schreef: 18 jan 2022, 20:50 Waarom mag je niets zeggen van overbevolking:Je was er toch zelf bij je persoonlijke en/of primitieve genoegens na te jagen of liet je opjutten door de pastoor of dominee zonde na te denken over de gevolgen? Wij hebben het bewust bij 2 kinderen gehouden en heb zo misschien meer aan bescherming van de ecologie bijgedragen als forumleden die op hun manier zoveel "goed" doen met de meest wonderlijke frutsels en capriolen. Bij de Carbon Footprint hoort ook het verwekken van nakomelingen. ELK KIND MEER DAN 2 is FOUT. Condooms zijn al 10-tal jaren te koop, vroeger een palingvel. Abortus wordt al eeuwen gepraktiseerd. Als je dat niet wil, moet je beter de kalender van moeders bijhouden. Waar een wil is , is een weg. In China vond men vroeger een zegen als er een epidemie losbrak of een misoogst, dan werd het aantal te voeden monden versneld naar beneden gebracht en bleef er meer over degenen die het overleefden. Misschien een les voor nu? Bij de Spaanse griep stierven vooral mensen tussen 12 en 40 jaar, just degenen die reproductief konden zijn. Was de Spaanse griep dan een zegen..... nou, dat gaat mij ook te ver. Emigratie helpt niet. In het nieuwe land gaat het voortplantingsproces gewoon door, veelal ook nog een schepje er boven op.
Misschien moeten we er een apart sub-forum voor maken :)
Pigion
Hier geldt hetzelfde voor als die non covid discussie. Zelf nadenken en de cijfers erbij pakken, dan kom je al snel tot de conclusie dat die arbeidsimport nodig is om onze huidige levensstandaard in veel te grote huizen gewoon nodig is om het sommetje te blijven maken. Wel de lusten niet de lasten en zo.
Waar van die andere non discussie de wrange smaak die mogelijk zou kunnen ontstaan nog makkelijk weg te spoelen is met een al of niet zelfgebrouwen drankje wordt dat hier al moeilijker.

Laat 1980 verder plezier beleven aan zijn huisje!
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Andere woning

Bericht door Pigion »

@Pelletbouwer,
Met 2 kinderen doe toch noch aan de gewenste krimp van de bevolking. Om de omvang van de bevolkingin stand te houden, moet het reproductiegetal ruim boven 2 liggen omdat niet ieder kind aan de reproductie gaat deelnemen.
Voorbeeld:
Mijn ouders hadden 4 kinderen. Mijn jongste broer is op 17 jarige leeftijd overleden aan beenmergkanker. Beenmergtransplantatie was in 1966 nog niet mogelijk. Bij mijn zus zijn in dat huwelijk geen kinderen geboren. Oudste broer heeft 3 kinderen, al 1 overleden zonder reproductie. Bij onze jongste dochter zijn geen kinderen, bij de jongste 1. Onze Penis Foot-print is van beperkte omvan en ecologisch verantwoord. Ik heb ondanks jarenlang buitenlands verblijf bij hele knappe kleurlingen met spaanse/portugese invloeden, geen off-spring daar verwekt, hoewel de dames daar soms wel op aanlegden. Een kind van een blanke betekend voor hen inkomen en zekerheid, ook weten ze dat een huwelijk er niet inzit. Je kan je voordeel er mee doen als je er moreel overheen kan stappen. Vroeger zei de dominee niet voor niets tegen zeelui: Broek dicht houden en God voor Ogen, dan red je het wel. Lukte niet altijd gezien de grote groep kleurlingen in de kuststroken van een land. Overigens niets mis mee, heb het erg naar mijn zin gehad in het buitenland. :roll:
Over dit soort zaken moet je gezond kunnen praten en nadenken voor je tussen de lakens stapt. De bevolking is echt groot genoeg, helemaal geen behoeft aan 3 3n 4 kinderen gezinnen omdat zij het zich financieëel kunnen permiteren zoals de huisarts hier in het dorp. Uiterst onverantwoordelijk, hij heefgt een voorbeeldfuncte.
Pigion
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Andere woning

Bericht door pelletpower »

Het is te vroeg voor een biertje, hoewel?
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Andere woning

Bericht door Pigion »

Lekker, maar teveel bier in de tropen bevalt hee slecht, komt als een moker.
Pogion
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Andere woning

Bericht door Ramon »

Met 2 kinderen doe toch noch aan de gewenste krimp van de bevolking.
Ik heb ondanks jarenlang buitenlands verblijf bij hele knappe kleurlingen met spaanse/portugese invloeden, geen off-spring daar verwekt, hoewel de dames daar soms wel op aanlegden.
Nou nou nou nou, petje af hoor...

Ik ben blij dat jij mijn opa niet ben... ik had een wijze opa.
Niet een die vol van zichzelf was...
Denk je niet dat iedereen daar doorheen prikt, door die dikke laag schijnheiligheid?

En echte ecologier, klopt niet met zijn hand op z'n borst, over hoe goed hij het doet/heeft gedaan...

Maar zegt met pijn in zn hart, waar hij het heeft laten liggen, en wat hij nog zou kunnen verbeteren.

Dan ben je in mijn (opa's) ogen iemand die echt om ecologie geeft...

Grootspraak en borstklopperij is het
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Andere woning

Bericht door Pigion »

In de kuststrook van Nigeria komt HIV op grote schaal voor, zeker onder de aangehaalde groep dames. Dan kijk je echt wel uit en past het devies toe van de dominee: Broek dicht houden en god voor ogen. Mocht het toch uitdraaien op een korter of langere relatie, dan uitgebreid maatregelen nemen en bloedtest regelen via je werkgever in het kader van veilig huispersoneel. Werd gepropagandeerd door bijna alle Internationale Maatschappijen.Waar de wil het dreigt te begeven, is een weg te vinden. Je moet je ook niet voorstellen dat het een wilde bende was in de compounds. De dames waakten er wel voor niet op de onderste sport van de ladder te geraken. Voor hen was een relatie zekerheid en mogelijk een stap om eventuele kinderen een betere start te geven.

Pigion
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Andere woning

Bericht door Pigion »

@ Ramon
Niet iederéén heeft hetzelfde gedaanop deze aardkloot. Ik heb alle mogelijkheden, die mij werden geboden in werk en reizen, aangegrepen, echter wel op zodanige wijze dat mijn Carbon Footprint en Penisprint verantwoord is. In Zuid-Amerika gereisd met collectieve taxi's en lokale bussen, tussen de autochtonen en de kippen. In Nigeria menig Naira achtergelaten waarmee meisjes hun studie aan de Abrakka University konden voltooien zonder op hun rug te moeten liggen.
Ik proef afgunst. Terecht, ik heb veel geluk gehad in mijn leven en er wat van gemaakt. Aan de andere kant geen gemakkelijke jeugd gehad, ouders waren niet arm doch moesten hard werken voor hun inkomen in de eerste 15 jaar na de oorlog. Ik heb daar veel van geleerd, ook van mijn grootvader, van zoon van een dorpsbakker in Eenrum en zich opgewerkt tot "Hereboer" in het Groningerland.
Ook van de jongste broer van mijn grootvader, dus ook zoon van ( 7 kinderen) de dorpsbakker, de Hogere Tropische Landbouwschool in Deventer gedaan en dan in 1918 naar Indië via de ranks opgeklommen tot Administrateur (hoogste baas) op de Rubberplantage "Bergen" op Zuid Sumatra, groot 1600 ha en ruim 600 koelies in dienst + 20 Chinezen. De laatsten voor het technische werk van het walsen van de gevulkaniseerde latex tot vellen rubber voor de bandenindustrie. Vrouw verloren aan TBC, zowel hij als dochter van 12 jaar in concentratie-kampen, dochter alleen, zonder ouders, terug naar Nederland. Pa maar net de Bersiaptijd overleefd door goede contacten met inlanders en zelf voedsel zoeken in het bos. Ondanks alle negatieve belevenissen, ging hij in 1948 toch weer terug naar Indie om de plantage weer op gang te brengen.
Misschien kan je je opa vragen of hij ook alle kansen op zijn pad heeft gegrepen. Mark Rutte en Rob Jetten zijn blauwogen, bijnaam voor kinderen van een gemengd huwelijk in Indïë, zijn ook aardig terecht gekomen. Achteroverzitten en flilosoferen is ook een manier van leven. Ik zoek meer het actieve leven.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Andere woning

Bericht door Ramon »

Niet iederéén heeft hetzelfde gedaanop deze aardkloot. Ik heb alle mogelijkheden, die mij werden geboden in werk en reizen, aangegrepen, echter wel op zodanige wijze dat mijn Carbon Footprint en Penisprint verantwoord is. 
Vind je zelf...
Ik proef afgunst. Terecht, ik heb veel geluk gehad in mijn leven en er wat van gemaakt. 
Blijf dit vooral vasthouden. Ik ben echt jaloers. Ik heb 3 kinderen, en ben er echt jaloers op dat jij er maar 2 had, en je flip in je broek kon houden, en ik niet...

Huh??? Klopt dit wel?
Wie moet er nu eigenlijk jaloers zijn op wie?

Ik kan me zo voorstellen, als ik knappe kleurling ben, en iemand ontmoet die zo vol van z'n eigen is, en met zn eigen bezig is, dat ik helemaal geen trek heb om met zo iemand in bed te duiken, en met z'n collega in bed beland.

Dat is een meer dan logische verklaring...

The big bang theory :lol:
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Andere woning

Bericht door Ramon »

Mijn opa en oma hadden 10 kinderen en 55 kleinkinderen.
Geen afgunst dus, naar jou toe.

Toen mijn opa overleden was en mijn oma alleen in een verzorgingshuis zat, zeiden regelmatig medebewoners tegen haar: ik ben jaloers op je, jij krijg ELKE dag visite ((klein)kinderen) over de vloer. Die mensen zaten eenzaam weg te kwijnen in het verzorgingstehuis.

Maarja... mijn opa en oma waren wel grote ecologische egoisten volgens JOU theorie.

Dat stuit me tegen de borst.

Misschien dat nu het kwartje valt, maar ik betwijfel het...
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Andere woning

Bericht door pelletpower »

Andere tijden Pigion. Alleen met hard/ slim werken was wat te bereiken. Dingen waar je toen flink je best voor moest doen zijn nu vanzelfsprekend. Mooie tijd leven we nu. Die vanzelfsprekendheid is jammer, men beseft gewoon niet hoe goed we het hebben.

CO2 foodprint is iets van de laatste jaren. Ik geloof niet dat je daar in die tijd, of nu, mee bezig bent.

Gelijk heb je dat je alles eruit haalt. Je hebt maar een leven.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Andere woning

Bericht door Ramon »

CO2 foodprint is iets van de laatste jaren. Ik geloof niet dat je daar in die tijd, of nu, mee bezig bent.
Juist. Dat bedoel ik dus ook!

Vrome borstklopperij...
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Andere woning

Bericht door LeaD »

Pigion is tenmiste eerlijk en draait niet rond de pot . Te nemen of te laten .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Andere woning

Bericht door dormos »

Volgens mij wil 1980 advies voor het huisje van zijn keuze en geen ellenlange teksten met meningen en standpunten over groot wonen, wel of geen kinderen of immigratie.
Kunnen we weer gewoon on-topic gaan?
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Andere woning

Bericht door Ramon »

dormos schreef: 22 jan 2022, 16:48 Volgens mij wil 1980 advies voor het huisje van zijn keuze en geen ellenlange teksten met meningen en standpunten over groot wonen, wel of geen kinderen of immigratie.
Kunnen we weer gewoon on-topic gaan?
Ja, super!

Maar wat jij zegt is ook niet on-topic!
Jij corrigeert alleen maar...

Je zou gewoon kunnen/mogen reageren op het laatste bericht wat voor jou interessant is.

Maar blijkbaar stoor je je aan de discussie, en wil je dat alleen maar melden.

Je hebt absoluut geen behoefte om iets nieuws te melden
Plaats reactie