graag informatie

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: graag informatie

Bericht door LeaD »

Als ik bij Google 1+1=3 intik krijg ik toch 2 antwoorden :" 1+1=3 betekenis" en "1+1=3 liedje van Tim Douwsma" . De overig antwoorden zijn aangepast naar 1 + 1 = 2 . Wanneer ik nogmaals 1 + 1 = 3 intik bij Google, dan krijg ik ineens allemaal antwoorden op 1 + 1 = 3 . Bij Google telt : wij bieden u wat u vraagt, goed of fout . U doet hetzelfde op een forum, verwacht maar heel veel tegenwind .

Ik ben dan ook een echte Die Hard want ik ga niet over één nacht ijs en blijf bij mijn standpunt 1+1=3 . Maar nu bij Google Afbeeldingen . Yep, pagina's vol . Op UBuis , idem van 't zelfde . Bij alles wat we voorgeschoteld krijgen, is het nu echt of fake . Tegenwoordig zijn de Amerikaanse westerns levens echt, vraag het maar aan Alec Baldwin ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Er is nog veel werk aan de winkel.
Dat klopt ,maar je bent nooit te oud om te leren en van werken wordt je niet dommer.
kook mijn potje ( Soep ) op de kachel .
en : zo de wind waait ,waait het rokje.
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Ps; op Pinterest staan ook veel voorbeelden.

mvg
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: graag informatie

Bericht door LeaD »

Praggel schreef: 24 okt 2021, 11:24
Dat klopt ,maar je bent nooit te oud om te leren en van werken wordt je niet dommer.
Ik zou eerder stellen : van "proberen" word je niet dommer , niet geschoten, altijd mis .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Ook dat ,en ik denk dat ik dat (ook maar) ga doen.
ivm; de CREOSOOT telogy
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: graag informatie

Bericht door benthuis »

Praggel, misschien stoor je je er niet aan, maar de cynische houding komt niet omdat men graag een ander afzeikt. Meerder deelnemers hier hebben serieuze kennis en ervaring met kachels en hoe hiermee efficiënt en verantwoord warm water te produceren. Als jij er voor kiest hier niet op in te gaan prima, maar stel ik voor de titel van je draad aan te passen of er een vermelding bij te plaatsen: PAS OP !! Hoe warmte onttrekken aan een brandkamer? GEEN VERANTWOORD VOORBEELD.

Warmte onttrekken op deze manier zorgt per definitie voor een mindere verbranding en creosoot vorming. Beide slecht voor het rendement en daarmee rook en kwalijke afgas dampen producerend. Dit leidt tot riekende wolken uit de schoorsteen en uiteindelijk werkt dit mee aan de negatieve beeldvorming rondom houtstook.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Nu vraag ik mij ook af ,waarom ik foto`s moest plaatsen.

Mvg
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: graag informatie

Bericht door LeaD »

U vroeg naar de diameter van een leiding, alsook de keuze van de soort leiding . De vraag gaat dus over een onderdeel van een nog te bouwen systeem . Wanneer u weinig of geen informatie verstrekt over de volledige installatie zal en kan er geen antwoord komen op uw vraag .

Een foto geeft natuurlijk snel inzicht in de situatie, maar helaas verbijstering alom . Er is hier op het forum al zoveel ervaring dat reacties niet konden uitblijven . Je zou dankbaar moeten zijn voor de eerlijkheid van de deelnemers . Nee, niet rond de pot draaien, maar recht voor de raap . Het komt hard aan natuurlijk, maar ook dat is verrijkend . Nadien zal je erom lachen .

Meestal wordt er nog uit een ander vaatje getapt . Hoe zit het met de isolatie van de woning, en dan zijn we weer vertrokken .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Omdat ik weinig of géén informatie heb.
hoe kan ik die dan geven als je ze niet hebt.
Dat lijkt mij duidelijk (toch)
Heb 3 kachels met 3 wisselaars.
verders (nog ) niks.
maar wat niet is kan nog komen.
Hangt af van de porto met niks.

Mvg
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: graag informatie

Bericht door LeaD »

Meten is weten .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Benthuis ,

als ik je een Pb (tje) stuur ,mag je wel reageren.

Mvg
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: graag informatie

Bericht door benthuis »

Je reageert niet inhoudelijk op iets of iemand. Zo ook niet in je reactie op mijn PB. Dus overtuig jezelf en wees blij!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: graag informatie

Bericht door JantjeV8 »

U zoekt een forum op omdat u de kennis ontbreekt. Prima, slim.

Die kennis wordt direct en gratis met u gedeeld. Mooi toch, waar zo'n forum al niet goed voor is.

Het antwoord valt u tegen, da's jammer, maar daar kun je van leren, u zocht immers de kennis op. In plaats van daar iets mee te doen, besluit u uw eigen standpunten te verdedigen en aan te houden. Sarcastische opmerkingen te over. U neemt uiteindelijk de kennis niet serieus. Verloren moeite noem ik dat. Geen inhoudelijke argumenten, geen metingen, nog te beroerd om een afmeting te meten en door te geven, maar wel een kant-en-klare oplossing van andere enthousiastelingen verwachten.
Ik was bij de 1e reactie al afgehaakt, die sprak al direct boekdelen. 3 Pagina's verder vol met verloren moeite.. Een dood paard moet je niet aan trekken, die ploegt geen bunder meer.
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Ben zekers wel blij.
Ik had kritiek verwacht op de foto`s van de wisselaars.
en aangezien ik dat niet kreeg ,zijn ze dus goed.
Nu een paar andere foto`s.
wie herkent ze ,zaten bij de wisselaars.
Bijlagen
20211026_074632.jpg
20211026_074605.jpg
Praggel
Berichten: 247
Lid geworden op: 21 okt 2021, 17:19

Re: graag informatie

Bericht door Praggel »

Is dit schema goed.
Bijlagen
20211026_080636.jpg
Gesloten