Pellet CV met Siemens SQS35 mengventiel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ArjanS
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2019, 16:37

Pellet CV met Siemens SQS35 mengventiel

Bericht door ArjanS »

hoi,

ik ben hier nieuw op het forum. En heb een probleem en hoop dat iemand het antwoord weet.

Ik heb een Biotech Light Pellet Cv staan met een buffervat. Op retourleiding buffer komt een mengventiel /anti condens ... of hoe je het noemen wilt.
IMG_20190614_164719 gecompr.jpg
Ik heb meegeleverd gekregen het VGX44 ventiel met een servomotor Siemens SQS 35. Ik ben na een aantal uren zoeken erachter gekomen hoe het ventiel zelf aangesloten moet worden :?
IMG_20190613_135316gecompr.jpg
Nu nog de motor. Is 230 V, er zijn 4 draden welke moeten worden aangesloten. Nul en fase lijkt me helder. Alleen: moet dit via de CV ketel? Ik kan een klemmenoverzicht toezenden. Maar hoe weet servo wanneer het 55 graden is en menger om moet van B naar AB? Ik heb echt geen idee.
Ik heb handleiding 4573 maar ben geen electronist :| Er moet spanning op Y1 of Y 2 komen te staan. Daarvoor zullen die andere 2 draden zijn. Maar waar sluit ik die op aan?
Kan er iemand meedenken?

vrgr uit Frankrijk (hier weten ze het niet helaas...)
guus
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 okt 2012, 23:25
Locatie: Brabant

Re: Pellet CV met Siemens SQS35 mengventiel

Bericht door guus »

Die ventielen heb ik hier ook hangen , en ze zijn bestand tegen mij ….. :mrgreen:

De servomotor die u heeft is er een die werkt met een 3 punts signaal.
Oftewel de nul aansluiten op de N .
en de fase schakelt tussen y1 en y2 de ene is om te openen en de andere is om te sluiten.
Als er geen spanning aangeboden wordt blijft de klep op de positie staan waar hij gestopt was.

Geeft de ketel een 3 punts signaal af ?

Anders moet je een speciale thermostaat hebben.
Of je moet gaan knutselen met 2 losse thermostaatjes zodat de klep een "nulpunt" heeft tussen openen en sluiten.
Ik ben niet zo een beste typer, maar best wel eigenwijs. :fff
Plaats reactie