Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hillegonda
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2017, 17:38

Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door hillegonda »

we hebben een nieuwe vhr cv ketel aangeschaft maar nu duurt het heel lang voordat onze vloerverwarming op temperatuur is , we hebben ook een zonneboiler met heatpipes en de buizen die daar naar toegaan [dus naast mijn cvketel] worden heel snel warm ,zou het kunnen dat mijn cv ook de zonneboiler verwarmt die buiten staat in een hok [en dat moet natuurlijk niet] de installeur zegt dat er een klep voor zit maar...hoe zou het dan komen
weet iemand er raad mee?

mvg peter
martijn1984
Berichten: 231
Lid geworden op: 22 dec 2014, 21:02
Locatie: Veluwe

Re: Totaal energieconcept laag energie huis

Bericht door martijn1984 »

Hoi Peter.

Stel je vraag even in een nieuw topic.
Vloerverwarming is altijd een traag medium , maar misschien is het een pompinstelling of een lagere aavoer temperatuur.

Je leidingen horen niet warm te worden als je geen zon hebt lijkt me , post ook wat foto’s mee van de aansluitingen.

Met een eigen draadje krijg je een gerichter antwoord en versnippert deze niet.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door kockie »

Ik heb er een nieuw onderwerp van gemaakt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
hillegonda
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2017, 17:38

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door hillegonda »

Fijn dat jullie meedenken zal zo een foto maken maar..niet schrikken hoor al die leidingen
hillegonda
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2017, 17:38

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door hillegonda »

hoe kan ik een foto erbij zetten?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door kockie »

Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
hillegonda
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2017, 17:38

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door hillegonda »

Dank Kockie, maar ik ben al steeds aan het proberen maar ik zie de zin niet die u opgeeft afbeelding toevoegen en bladeren als ik op de link klikt dan zie ik uw uitleg maar kan die regel niet vinden dus...misschien nog iets toevoegen?

groet peter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door kockie »

Hier dan (aan einde topic): viewtopic.php?f=8&t=735&start=30#p97985
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Probleem met vloerverwarming icm zonneboiler

Bericht door Ruuben »

hillegonda schreef: 15 dec 2017, 17:48 we hebben een nieuwe vhr cv ketel aangeschaft maar nu duurt het heel lang voordat onze vloerverwarming op temperatuur is , we hebben ook een zonneboiler met heatpipes en de buizen die daar naar toegaan [dus naast mijn cvketel] worden heel snel warm ,zou het kunnen dat mijn cv ook de zonneboiler verwarmt die buiten staat in een hok [en dat moet natuurlijk niet] de installeur zegt dat er een klep voor zit maar...hoe zou het dan komen
weet iemand er raad mee?

mvg peter
Je bent al aardig op weg met de diagnose. Je cv mag natuurlijk nooit je dak verwarmen. Het moeten volkomen gescheiden systemen zijn; dus geen klep. En dan nog mag er geen 'natuurlijke' stroming ontstaan.
Los van het regeltechnische gedeelte.
En nog even los van hoe je vloerverwarming is opgebouwd, ingeregeld en afgesteld. Er klopt inderdaad iets niet. We puzzelen mee. Foto's doen wonderen, evenals je regelschema's ed.
Afstanden van vloer naar buffer en zonneboiler, op welke verdieping staat wat precies, foto van je vloerverdeler, welke solar regelaar en welke cv thermostaat.
Plaats reactie