spouwmuur

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Paul
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 dec 2010, 03:45
Contacteer:

Re: spouwmuur

Bericht door Paul »

Thermografie hoeft geen €350,- te kosten hoor. Zeg maar de helft.

Verder geeft thermografie heel mooi weer hoe het met de isolatie zit, maar geeft het niet weer waarom dat zo is. Als je dus constateert dat de isolatie gebrekkig is, dan zal er alsnog een gat geboord moeten worden om te zien wat erin zit. Voordeel is natuurlijk dat dit gat dan wel heel gericht kan.

Verder zijn ze in het voorjaar bij ons bezig geweest. 4-5 uurtjes 'werk' voor een voorhuis van 90m². 'Werk', want volgens mij zaten de heren de helft van de tijd koffie te drinken... :fff
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: spouwmuur

Bericht door Tim »

Hey,

Bij ons ging het boren ook in een uurtje. Het isoleren nam de rest van de dag.

De thermografie foto's kostte bij ons minder dan €100.

Groet,
Tim
Paul
Berichten: 77
Lid geworden op: 03 dec 2010, 03:45
Contacteer:

Re: spouwmuur

Bericht door Paul »

Die thermografische foto's onafhankelijk laten maken of door het bedrijf dat isoleerde?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: spouwmuur

Bericht door Tim »

Paul,

Door een zelfstandige die het leuk vond even duurzaam te babbelen.

Tim
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: spouwmuur

Bericht door Tim »

Zo,

Ben thuis de sauna aan het demonteren als forumdonatie. Dit vond ik tussen plafond en plat dak. Gaatje in de spouw na isoleren.

Zonder gat in spouw is het zo:
IMAG0164.jpg
Met gat in binnemuur:
IMAG0166.jpg
Hier kun je ook mooi zien dat het echt wel dampopen is:
IMAG0170.jpg
Tim
jaapvandebosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2011, 22:59

Re: spouwmuur

Bericht door jaapvandebosch »

wij hebben onze muren laten isoleren door www.sesamstraat.nl en zijn daar erg tevreden over.

volgens mij kunnen ze ook infrarood foto's maken anders moet je maar even op de site kijken.

Mvg

J van de Bosch
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: spouwmuur

Bericht door kockie »

Je ziet die blauwe vogel ook overal :!: :fff :fff
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: spouwmuur

Bericht door willem »

peggy schreef:nu willen we dit wel laten nakijken of het wel degelijk gedaan is maar weten niet waar we hiervoor terecht kunnen,weet iemand raad?HET HEEFT GENOEG CENTJES GEKOST.alvast bedankt
Afgelopen zomer 3-jaar geleden heb ik het ook laten doen met eps + latex bindmiddel.
Ging om een vrijstaande semi bungalow gedaan door 3-man van 9.00 tot 16.00 uur en ik
was er de gehele dag bij en wees ze twee maal op dingen die ik gedaan wou hebben, wat
niet in het bestek stond. (koffie en een gebakken ei op brood doet wonderen) Ondanks dat
ik vond dat het goed gedaan werd heb ik twee controlle tips voor je; Haal op een paar plaatsen de hoekpan eraf en zie of de korrels tot helemaal boven in de spouw zitten, een andere tip (2de) is om met een infrarood thermometer op een x-aantal plaatsen je binnen muren te meten, heb geen of te verwaarlozen verschillen, is er niets aan de hand, zijn de verschillen te groot, dan zit er op die plekken niets waardoor de kou dus doorslaat naar de binnenmuur. Letwel dat je huiskamermuren een andere waarde aan geven dan bv. slaapkamer
of andere ruimtes waar minder wordt gestookt.
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: spouwmuur

Bericht door account verwijderd »

@Willem,
Haal op een paar plaatsen de hoekpan eraf en zie of de korrels tot helemaal boven in de spouw zitten,
Buitengewoon goede tip bij huizen zonder overstek en doorlopend dakbeschot, maar je kunt onder de pannen altijd een gaatje in het dakbeschot maken om te kijken hoe het is gedaan, dus het blijft een goede tip. Deze ga ik onthouden.
Verwijderd
Plaats reactie