spoel wikkel unit

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

spoel wikkel unit

Bericht door Slooij »

ik zat eens te fantaseren over hoe ik mijn frequentie kan vermeeren. ik dacht zo ga ik het doen een makkelijk gewikkelde spoel zonder ingesleten sneden in mijn schoen. ik wou een wikkel rem kopen maar ik had op een lagere prijs zitten hopen. best grappig om over een ingaande koperen wikkel draad te fantaseren ik ga hem een paar wikkelingen om een met rubber bekleden trommel keren. maar als eerste moet ik de cul draad centreren zodat hij niet in de verkeerde groef zal veren. na deze 2 voorgaande procesen zal de elektrische aangedreven motor de spoel samen persen. dit gaat alleen als de ingaande cul draad onder een scherpe hoek word ingevoerd, zodat de wikkel niet met ruimte tussen de wikkelingen versnoerd. dit gebeurd allemaal om een spoel kern, de legering van deze kern is niet wat ik op dit forum afscherming. ik ben hier nog niet helemaal over uit ook zonder staal in de kern komt er een noord en zuid. links of rechts om dit zal het bepalen die precieze uitkomst is te achterhalen. de magneten hebben ook precies hetzelfde waar een + en of - uit is te halen. ik begin met dit op een A4 1 op 1 formaat. de fantasie is op zee container voor in de vaart. ik hou hier snel over op want ze willen een kolen centrale stop. ik werd aan genomen via een uitzend bureau op 5 december en stond de 6 de op het Uniper maasvlakte kolen centrale terein i remember. dit is nu egt de punt een frequentie kan ook vergeleken worden met kop en munt.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: spoel wikkel unit

Bericht door dormos »

Is dit een kromme vertaling of heb je iets geslikt, gesnoven of gedronken?
Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen!!
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: spoel wikkel unit

Bericht door LeaD »

Slooij schreef: 30 nov 2021, 23:24 ik zat eens te fantaseren over hoe ik mijn frequentie kan vermeeren.
In de tijd van de XT8088 computers had je zo een turbo-knop waar je de kloksnelheid kon mee verhogen, bij Slooij niet meer aanwezig ?
Anderzijds Slooij, heb je de beste bedoelingen, ik zou zeggen, al doende leerde en al draaiende keerde . :D en voor dat het gemakkelijk is, is het moeilijk . De aanhouder wint .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: spoel wikkel unit

Bericht door benthuis »

LeaD schreef: 01 dec 2021, 12:44 In de tijd van de XT8088 computers had je zo een turbo-knop waar je de kloksnelheid kon mee verhogen...
M'n familie wist niet van het bestaan van deze knop...
Ik wel.... daarmee was ik altijd kampioen TETRIS
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie