boormachine accu het weer laten doen

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

boormachine accu het weer laten doen

Bericht door Slooij »

ik heb afgelopen weekend een accu boormachine klusje gehad en je raad het al accu leeg. dus ik doe hem op de lader en nix 3 keer knipperde het lampje van de ladder en daarna constant. nu dacht ik (piep) de accu heeft het begeven dus ik had nog een accu die deed het gelukkig wel maar ik kon de moet niet opgeven om die accu weer aan de gang te slingeren dus ik heb hem een paar keer een klap in mijn handen geslagen en ongeveer 10 a 20 keer opnieuw op de lader gedaan dit afwisselend met op mijn handen slaan en nu doet hij het weer :fff wie heeft dit ook wel is op deze manier gedaan en is het ook gelukt om een accu weer te laten functioneren. 😃
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: boormachine accu het weer laten doen

Bericht door benthuis »

Ik klap altijd in m'n handen en draai een rondje om m'n as!
Flauw hè :fff

Zou het kunnen dat de accu in de koude schuur lag en na het schudden en oplaad pogingen net iets warmer?

De lader "denkt" dat de accu stuk is o.dat de spanning te laag is geworden. Even "kietelen" met een net iets hogere laadspanning tot ie weer boven de drempel waarde komt. Denk wel dat de accu niet meer echt een topper wordt.

Ik had hier een accu die het ook weer leek te doen, maar na belasting compleet in kakte... Lood en li-ion maakt ook veel verschil.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: boormachine accu het weer laten doen

Bericht door dormos »

Of gewoon een slecht contact in de accu dat nu weer contact maakt. Heb ik ook een keer gehad in een accu.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: boormachine accu het weer laten doen

Bericht door Slooij »

okee ja ik hoop dat hij het blijft doen ik vervolg dit bericht als de accu het heeft begeven en idd het is een koude schuur maar word zorgvuldig behandeld en voorkomen dat hij kapot gaat dus daarom dacht ik het kan niet waar zijn dat hij het heeft begeven ik ga het zaterdag even testen :D
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: boormachine accu het weer laten doen

Bericht door kockie »

Paar weken geleden nog een boormachineaccu gereviseerd; voor een prikkie een "nieuwe" werkende boormachine. Paar maanden geleden ook met de accu van de prothesefiets van de buurvrouw. Een nieuwe kostte een honderd of 5, mijn reparatie een tientje. Al weer honderden kilometers op de teller.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: boormachine accu het weer laten doen

Bericht door Slooij »

:D
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Plaats reactie