zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Stroom en warmte opwekken met de zon wordt hier besproken

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dietrich
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2019, 08:21

zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door dietrich »

Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede installateur van zonnepanelen. Uiteindelijk twee offertes gekregen die elkaar tegenspreken. Onze daken zijn oost-west, en de ene adviseert west en de andere adviseert oost. Het westdak heeft minder ruimte en een dakkapel; het oostdak is helemaal vrij, maar heeft wel wat schaduw. Zijn er ook onafhankelijke adviseurs die geen belang hebben bij verkoop?
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door remco d »

Ik denk dat ik het je nog wat moeilijker ga maken: ik adviseer zowel oost als west: gelijkmatig opwek gedurende de dag + minder zware omvormer vereist. Gaat je ook waarschijnlijk voordeel opleveren nadat de saldering verdwijnt. Zoek van tevoren op internet een beetje uit hoe het zit ( oa fora als Tweakers kun je veel vinden) en zoek daarna een installateur die je vertrouwt, liefst in de buurt, dan heb je geen onafhankelijk adviseur nodig. Waarschijnlijk waren beide adviezen gewoon oprecht zoals de installateur denkt wat het beste is maar zijn er meerdere opties die goed resultaat kunnen geven.

Het is ook in het belang van de (lokale!) Installateur dat je installatie gaat doen wat hij belooft, immers ben jij zijn reclame voor toekomstige klanten als jij tevreden bent.

Mvg Remco
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door pelletpower »

Precies. Oost EN west leggen. Op aparte strings en klaar.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door JantjeV8 »

Leg installateur B de visie van A voor en andersom, kijk wat voor discussie er uit voortkomt. Wordt je alleen maar wijzer van.
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door maarten martens »

remco d schreef: 18 okt 2019, 10:28 een installateur die je vertrouwt, liefst in de buurt

de (lokale!) Installateur
@ Remco, tweemaal aandacht voor de lokale installateur,
ik dacht dat pv panelen leggen maar éénmaal moet gebeuren,
als het goed gedaan is maakt het toch niet uit van waar die installateur komt ?
of vergis ik me ?

behalve voor de ecologische voetafdruk dan,
ik zie hier ook installateurs rijden die van + 80 km komen voor een eenvoudig werk, absurd !!
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door remco d »

maarten martens schreef: 18 okt 2019, 21:11
@ Remco, tweemaal aandacht voor de lokale installateur,
ik dacht dat pv panelen leggen maar éénmaal moet gebeuren,
als het goed gedaan is maakt het toch niet uit van waar die installateur komt ?
of vergis ik me ?

behalve voor de ecologische voetafdruk dan,
ik zie hier ook installateurs rijden die van + 80 km komen voor een eenvoudig werk, absurd !!
Dietrich vraagt om een installateur maar geeft niet aan in welke regio hij woont. Dat deed mij aannemen dat hij bijvoorbeeld op internet bij zo'n vergelijkingssite ("klik hier voor gratis offertes zonnepanelen" of " doe mee aan zonnepaneel collectief huppelepup") informatie heeft gevraagd.

Als het even kan, hou het lokaal. Naar mijn mening één van de hoekstenen van een ecologischer bestaan. Sowieso gun ik mijn geld eerder aan een klein bedrijf dan aan een grote jongen met mooie bestickerde bussen en een complete marketing afdeling.

Mvg Remco
dietrich
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2019, 08:21

Re: zonnepanelen offertes compleet tegengesteld

Bericht door dietrich »

Dank alvast voor de reacties. De offertes die ik kreeg zijn van aanbieders uit de nabije regio (noord en zuid Holland). Ik ga zeker kijken naar de optie oost en west!
Plaats reactie