covid 19 mondkapjes

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

dormos schreef: 18 jan 2022, 11:01 Is het echt nodig om ook op dit forum de polariserende discussie mbt Covid19 te voeren? Op het wassen van mondkapjes na heeft het niets met ecologie te maken.
Ik heb zelf ook een duidelijke mening over een aantal zaken en die staat haaks op een aantal meningen die in dit onderwerp al gepost zijn.
Maar wat voegt het toe voor dit forum? We zien om ons heen dat mensen over het algemeen hun positie bepaald hebben en daar amper nog van af te krijgen zijn. De ene kant verwijt de andere een tweedeling te veroorzaken, en per saldo doen beide kampen dat dus.
Het risico bestaat dat een verhitte discussie die alleen maar zal bestaan uit het uitwisselen van standpunten ook op dit forum mensen uit elkaar zal drijven en dat zou ik erg jammer vinden.
Lets's agree to disagree and move on?
Helemaal mee eens Dormos. Eigenlijk een non onderwerp dat vooral polariseert.
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Slooij »

het is idd een discussie zonder eind ik ben in tijden nu weer is goed verkouden dit is ook niet leuk. nu heb ik al een paar dagen achter elkaar een zelftest gedaan op covid en deze is reeds negatief. nu op het werk zijn de maatregelen op zijn scherpst en moeten we elke ochtend of tenminste een paar keer per week een zelf test doen dit heeft wel baat omdat vroegtijdig een besmetting van het covid virus word ontdekt. dit is natuurlijk niet beter dan een GGD test dus na positief met een snel test moet alsnog een GGD test worden gedaan. ik ben zelf ingeënt tegen het virus eerst twee keer Astra Zenika en nu de laatste keer ongeveer een maand geleden met Fizer ik voelde me de dag zelf gewoon normaal maar de dag nadat ik gevaccineerd ben voelde ik mij niet fit. dit in al de 3 de keren. maar nu is het wel jammer dat deze vaccinaties niet helpen tegen een flinke verkoudheid. :D ik overleef het wel maar zo zie je maar weer dan denk je dat je goed beschermd bent en dan vergeet ik een jas aan te doen in de kou hahaha zo is het altijd wat.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Tim »

Hey,

Dat is het lelijke van de wereld tegenwoordig. Je kan bijna nergens meer lekker stevig discussiëren zonder dat er iemand kwaad wordt. Daar zou best wat meer ecologie aka wisselwerking in mogen.

Ik hoop dat iedereen, ongeacht je keuzes of mening, de komende zomer weer lekker (eigen gebrouwen) bier kan drinken met vrienden!

Ben er wel aan toe!

Tim
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Ik hoop dat iedereen, ongeacht je keuzes of mening, de komende zomer weer lekker (eigen gebrouwen) bier kan drinken met vrienden!
Dat kan altijd! Geef maar een seintje. Dan doe ik mijn ongewassen mondkapje alleen af voor een ontsmettende slok, ok?
Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Slooij »

:lol:
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door benthuis »

Slokje cider ook goed? Ik zeg proost!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Als het maar bubbelt Ben! Was mooi laatste zeisdag afsluiten met een cider in het water!
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Krelis »

pelletpower schreef: 18 jan 2022, 19:13
dormos schreef: 18 jan 2022, 11:01 Is het echt nodig om ook op dit forum de polariserende discussie mbt Covid19 te voeren? Op het wassen van mondkapjes na heeft het niets met ecologie te maken.
Ik heb zelf ook een duidelijke mening over een aantal zaken en die staat haaks op een aantal meningen die in dit onderwerp al gepost zijn.
Maar wat voegt het toe voor dit forum? We zien om ons heen dat mensen over het algemeen hun positie bepaald hebben en daar amper nog van af te krijgen zijn. De ene kant verwijt de andere een tweedeling te veroorzaken, en per saldo doen beide kampen dat dus.
Het risico bestaat dat een verhitte discussie die alleen maar zal bestaan uit het uitwisselen van standpunten ook op dit forum mensen uit elkaar zal drijven en dat zou ik erg jammer vinden.
Lets's agree to disagree and move on?
Helemaal mee eens Dormos. Eigenlijk een non onderwerp dat vooral polariseert.
We doen het tenslotte voor onze eigen vrijheid. Hoewel de democratie het pad bepaalt. Verder doen cijfers er niet meer toe toch?
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Twee van de drie dingen die je hier aanhaalt daar denk ik totaal anders over. De derde zou ruimte bieden voor discussie. Het beste is dus, zoals Dormos aangeeft, niet inhoudelijk te reageren en het een non-discussie te houden.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Tim »

Mwauu,

Ik vind dat je alles moet kunnen bespreken, op elk platform wat er bestaat. Want dat heet vrijheid!

Bespreken is wat anders dan het met elkaar eens worden. Dat laatste hoeft helemaal niet.

Tim
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Ramon schreef: ↑28 jan 2022, 21:51
:lol:

Hoor ik een whappie...?
Haha, nee, zo zou ik me niet willen noemen. Een maatje van me is dat wel. Gewoon cijfertjes kijken. Als die niet meer kloppen dan zijn we echt weer terug in1940.
Omhoog
Nou, dit is ook een leuke. Dat wappie maatje van me wil binnenkort op wintersport. Zonder QR code beetje lastig. Nu is hij overal aan het proberen Covid op te lopen. Lekker wattenstaafjes door de neus halen en delen met elkaar. Bah, moet niet gekker worden.

In het kader, van alles moet bespreekbaar zijn. Dat wordt steeds moeilijker. Telkens vaker worden de hakken in het zand gezet en bot hakken tot het gelijk is gehaald. En dat is niet alleen met Corona zo.

Zoveel mensen zoveel wensen.
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door 1980 »

Een ieder in zijn waarde laten,
En zelf kiezen wat die wil.

Dat lijkt mij de oplossing
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Krelis »

1980 schreef: 30 jan 2022, 16:55 Een ieder in zijn waarde laten,
En zelf kiezen wat die wil.

Dat lijkt mij de oplossing
hint naar Trudeau ;-) hoewel onderwijzend Nederland er ook wat van kan. Kinderen verplichten tot kapjes omdat de leraren bang zijn. https://hetanderenieuws.nl/brecht-arnae ... as-desmet/ Offertje voor het klimaat.......
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Krelis »

Tim schreef: 18 jan 2022, 22:19 Hey,

Dat is het lelijke van de wereld tegenwoordig. Je kan bijna nergens meer lekker stevig discussiëren zonder dat er iemand kwaad wordt. Daar zou best wat meer ecologie aka wisselwerking in mogen.

Ik hoop dat iedereen, ongeacht je keuzes of mening, de komende zomer weer lekker (eigen gebrouwen) bier kan drinken met vrienden!

Ben er wel aan toe!

Tim
QRtestbiertje
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door benthuis »

Krelis schreef: 03 feb 2022, 09:40
Tim schreef: 18 jan 2022, 22:19 Hey,

Dat is het lelijke van de wereld tegenwoordig...

Ben er wel aan toe!

Tim
QRtestbiertje
Men neme 2 ferme slokken,
Vervolgens likt u met volle tong over het etiket op de achterkant van fles. Als het etiket niet roze verkleurd, snel opdrinken!

Proost!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie