covid 19 mondkapjes

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Slooij
Berichten: 358
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:37

covid 19 mondkapjes

Bericht door Slooij »

ecologisch omgaan met de mondkapjes is ook hartstikke belangrijk vooral het type 2 mondkapje nu ben ik erachter gekomen dat ik ze gewoon met de was mee kan wassen.
soms is het ver gezocht wat men zoekt.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door LeaD »

Minimaal op 90°C en daarna nog effe stomen en de maskers zijn weer klinisch ok . :lol:
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Tis voorbij. 200.000 besmetingen in de week of zo en de ic stroomt leeg. Over en uit, gewoon een griepje. Eens zien of die qr code ook verdwijnt.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door kockie »

Ik hoop zo dat je gelijk hebt Pelletpower.... De komende 2 weken gaan het ons leren.

Wij hebben in het begin van de coronacrisis, ver voor de muilkorfplicht van mensen, onze mondkapjes geautoclaveerd (hebben wij bij bepaalde behandelingen als dierenarts op). Dat was geen succes. De "metalen" delen die voor aansluiting over de neus moesten zorgen bleken van een krimpend "metaal" te zijn. Het ding werd 3 keer korter en bijgevolg 3 keer zo dik.... Paste in ieder geval niet over mijn neus.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Krelis »

Slooij schreef: 14 jan 2022, 00:46 ecologisch omgaan met de mondkapjes is ook hartstikke belangrijk vooral het type 2 mondkapje nu ben ik erachter gekomen dat ik ze gewoon met de was mee kan wassen.
Gewassen hebben ze ook geen functie hoor. Zelfs als beschermingsmiddel bij het schuren van de vloer niet.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Krelis »

LeaD schreef: 14 jan 2022, 10:01 Minimaal op 90°C en daarna nog effe stomen en de maskers zijn weer klinisch ok . :lol:
Dan zijn de bacteriën dood? oK, maar de virussen komen van buitenaf naarbinnen.
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door LeaD »

Vaccineren is de boodschap, wie niet wil, wat iedereen zijn volste recht is, gaat er uit . ( Djokovic is een mooi voorbeeld, gezondheid gaat boven de centen, levenslang verbannen zou meer dan normaal zijn ) . Als iedereen de regels aan zijn laars lapt/negeert rijden we voortaan door rood en stoppen we voor groen .

Mondkapjes wassen is geen goed idee, je neemt de beestjes mee naar huis en creëer je een risico voor je medebewoners .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Pietje »

Wassen van mondkapjes nog een voorbeeld van de onzinnigheid van de mondkapjesplicht.

Het enige moment dat mondkapjes zin hebben, is als ze gedragen worden door iemand die symptomatisch is. En dan om het half uur vervangen. Maar ja, die mensen moeten al thuis blijven.

Voor de rest een gedragsexperiment, zoals de overheid dat zelf aangeeft.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Lecram
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jan 2022, 13:48

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Lecram »

LeaD schreef: 16 jan 2022, 18:18 Vaccineren is de boodschap, wie niet wil, wat iedereen zijn volste recht is, gaat er uit . ( Djokovic is een mooi voorbeeld, gezondheid gaat boven de centen, levenslang verbannen zou meer dan normaal zijn ) . Als iedereen de regels aan zijn laars lapt/negeert rijden we voortaan door rood en stoppen we voor groen .

Mondkapjes wassen is geen goed idee, je neemt de beestjes mee naar huis en creëer je een risico voor je medebewoners .
Vaccineren tegen een virus waar bijna niemand meer ziek van wordt? Ammehoela
Woz
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 nov 2019, 12:17

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Woz »

Het wordt vooral nog veel werk om alle mondkapjes op te rapen langs de bermen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door Tim »

LeaD schreef: 16 jan 2022, 18:18Vaccineren is de boodschap, wie niet wil, wat iedereen zijn volste recht is, gaat er uit .
Tsja,

De meeste mensen op de IC met Covid hebben overgewicht. Als we dan stellen dat ongevaccineerden eruit gaan, laten we dan ook de mensen met een BMI van >25 aan de kant zetten. Hart en vaatziekten doen we niks aan, terwijl die doelgroep minstens zoveel gezondheidszorg (en geld) opslokt en vele malen meer doden veroorzaakt.

Ik vermoed dat de meeste hier ook wel een maandje "naked and afraid" rond de middel hebben.

Tim
Bijna 37.000 mensen overleden aan hart- en vaatziekten in 2020

In 2020 zijn in totaal 36.579 personen overleden aan hart- en vaatziekten in Nederland, 18.168 mannen en 18.411 vrouwen (209,6 per 100.000 mannen en 209,8 per 100.000 vrouwen).
https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... n-geslacht
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door pelletpower »

Inderdaad Tim, die discussie heb ik ook een aantal keren gevoerd. Als niet gevaccineerden niet welkom zijn op ic, dan ook de rokenden en/ of dikke niet.

En zo heb ik nog een theorie over virussen. Kockie, correct me please. Deze komen altijd in een minder erge vorm terug. Een agressieve mutatie komt zelden voor. Eigenlijk niet eens theorie, amper een mening. Nog niet de moeite genomen om te kijken of iemand hetzelfde denkt/ onderzoekt.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door kockie »

Altijd en nooit bestaan alleen in de ideale wereld. Waar je van uit kunt gaan is het volgende: iedere nieuwe virusvariant is besmettelijker dan zijn voorganger. Als dat niet zo zou zijn, dan zou deze zich niet kunnen verspreiden. Dit gaat op voor virussen waar kruisimmuniteit door wordt opgebouwd.
Simpel gezegd: besmetting met variant a zorgt ook voor immuniteit of verminderde vatbaarheid voor variant b.

Een nieuwe virusvariant kan ook minder besmettelijk zijn, maar onder de immuniteit van een andere variant uitkomen. Dit gebeurt vaak bij griep. Dit virus vormt regelmatig nieuwe combinaties. Er wordt ieder jaar een inschatting gedaan welk type griepvirus verwacht wordt en daar wordt een vaccinatie tegen ingezet. Soms met goede resultaten (goede combi gekozen), soms met minder goede resultaten (verkeerde combi gekozen).

Ik kan een voorbeeld noemen van EEN coronavirus (HET coronavirus is geen officiele term) dat bij een bepaalde mutatie dodelijk wordt voor katten. DIt virus heeft alleen maar de groepsnaam (coronavirus) gemeen met het virus dat covid19 veroorzaakt. Mocht je hier meer over willen weten, zoek dan op FIP.

Als op de klassieke manier een vaccin gemaakt wordt, dan wordt jouw theorie wel gebruikt. Men laat het virus vermenigvuldigen in weefsel waar het niet oorspronkelijk in voorkomt. Hier ontstaan dan vaak wel zwakkere mutanten. Deze mutanten worden dan gebruikt om een vaccin mee te maken--> wel weerstand, niet ziek (dat is tenminste het doel).

Nu nog even uitleggen waar de term vaccinatie vandaan komt:
Vaccinia is de officiele naam voor (koe)pokken. Pokken, een ziekte die lang geleden in ongeveer 30% van de gevallen een dodelijk verloop had. Edward Jenner ontdekte dat melkmeisjes die onder niet al te schone omstandigeheden koeien zaten te melken en daarbij soms besmet werden met koepokken (pokken van een andere diersoort dus) maar een heel milde infectie kregen. Die infectie beschermde wel tegen de humane pokken. Deze meisjes hadden ondanks hun vieze werk een veel gavere huid dan de soms door pokken geteisterde stadsmeisjes. Dr Jenner ging toen experimenteren met het opzettelijk besmetten van mensen met koepokken (wondje maken en pokkenoplossing erin smeren) en zie daar, de eerste wetenschappelijk ondersteunde vaccinatie was geboren.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door dormos »

Is het echt nodig om ook op dit forum de polariserende discussie mbt Covid19 te voeren? Op het wassen van mondkapjes na heeft het niets met ecologie te maken.
Ik heb zelf ook een duidelijke mening over een aantal zaken en die staat haaks op een aantal meningen die in dit onderwerp al gepost zijn.
Maar wat voegt het toe voor dit forum? We zien om ons heen dat mensen over het algemeen hun positie bepaald hebben en daar amper nog van af te krijgen zijn. De ene kant verwijt de andere een tweedeling te veroorzaken, en per saldo doen beide kampen dat dus.
Het risico bestaat dat een verhitte discussie die alleen maar zal bestaan uit het uitwisselen van standpunten ook op dit forum mensen uit elkaar zal drijven en dat zou ik erg jammer vinden.
Lets's agree to disagree and move on?
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: covid 19 mondkapjes

Bericht door LeaD »

Op 14 mei 2020 was deze discussie ook al eens op gang getrokken . Werd toen al geminimaliseerd, we zijn nu bijna twee jaar verder ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Plaats reactie