Documentaires Marijn Poels

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Documentaires Marijn Poels

Bericht door remco d »

Waarschijnlijk hebben de meesten ze hier al gezien, de documentaires "the unsertainty had settled", "paradogma" en "return to Eden" van Marijn Poels. Leuk gefilmd met mooie gesprekken. Zeker veel raakvlakken met de diverse onderwerpen op dit forum. Het gaat er wel een paar keer over dat het niet bewezen is dat de aarde door CO2 stijging opwarmt. Hoe denkt met daar hier over? Het hekelt zo het complete klimaat beleid wereldwijd. De maker kiest hierin overigens niet echt stellig partij waardoor je zelf aan het nadenken wordt gezegd. Een fijne manier van film kijken. Films zijn gratis op YouTube volledig te kijken.

Mvg Remco
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Pietje »

Vreselijk gemanipuleerde vooropgezette films, tenenkrommend. Zet een pro en een contra in beeld, laat hun het verhaal doen en de kijker mag zelf beslissen wat hij/zij gelooft. Maar de keuze van de "experts", de tijd die pro en contra krijgen, en de vragen die gesteld worden duwen je wel een dubieuze kant op.

Het maakt allemaal niet meer uit. Ons klimaat is inmiddels al verziekt, de vraag is nu hoe erg we het uit de hand laten lopen. Evenals de andere problemen die we veroorzaakt hebben, maar dat terzijde.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Paide
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Paide »

"Why are intelligent people full of doubts while the stupid are full of confidence?"
Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het is zo van toepassing de laatste tijd...De analyse van een wetenschapper, peer-reviewed en alles erop en eraan, wordt gepresenteerd als een mening en tegenover de mening van een roeptoeter gezet, alsof het iets gelijkwaardigs is in het kader van "beide kanten van het verhaal laten horen"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door kockie »

Heeft behoorlijk wat raakvlakken met Dunning Kruger.

Dit effect verklaart een hoop van deze dingen, ook bij mezelf heb ik inmiddels in m'n achterhoofd.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door remco d »

Paide schreef: 01 okt 2020, 10:38 "Why are intelligent people full of doubts while the stupid are full of confidence?"
Ik weet niet wie het gezegd heeft, maar het is zo van toepassing de laatste tijd...De analyse van een wetenschapper, peer-reviewed en alles erop en eraan, wordt gepresenteerd als een mening en tegenover de mening van een roeptoeter gezet, alsof het iets gelijkwaardigs is in het kader van "beide kanten van het verhaal laten horen"
Omdat keer op keer blijkt dat analyses van wetenschappers ook politiek gekleurd blijken te zijn? (RIVM alleen al verschillende voorbeelden, niet alleen op corona vlak, zie Schiphol, zie landbouw. Universiteit Wageningen wbt injecteren mest en ga zo maar door). Ik geloof niks en niemand meer op zijn/haar woord of titel.

Ik lees en luister veel en waan mezelf zeker niet slim genoeg om conclusies te kunnen trekken wbt grote thema's als klimaat. Maar als je jouw Engelse quote op de toon van de documentaire en de reactie van Pietje los laat dan weet ik wel wie er intelligent en wie er dan stupid zou zijn....

De stukken van t boertje uit Venlo vond ik wel mooi en zeker de twijfels over gewassen telen voor biogas mogen rustig vaker aangekaart worden. Het grazen in Afrika van Allan savory is ook iets wat ik zeker zie zitten. Ook controversieel want hij zegt dat meer vee de oplossing is, niet minder. Al met al herken ik het beeld niet van vooringenomenheid maar dan zal dat op jou Engelse quote terugslaan.

Mvg Remco
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Pietje »

remco d schreef: 01 okt 2020, 12:58 Ik lees en luister veel en waan mezelf zeker niet slim genoeg om conclusies te kunnen trekken wbt grote thema's als klimaat. Maar als je jouw Engelse quote op de toon van de documentaire en de reactie van Pietje los laat dan weet ik wel wie er intelligent en wie er dan stupid zou zijn...
Precies. Als bewijs zo overtuigend is, dan kan het gewoon niet waar zijn... :mrgreen:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

Pietje schreef: 30 sep 2020, 22:33 Vreselijk gemanipuleerde vooropgezette films, tenenkrommend. Zet een pro en een contra in beeld, laat hun het verhaal doen en de kijker mag zelf beslissen wat hij/zij gelooft. Maar de keuze van de "experts", de tijd die pro en contra krijgen, en de vragen die gesteld worden duwen je wel een dubieuze kant op.

Het maakt allemaal niet meer uit. Ons klimaat is inmiddels al verziekt, de vraag is nu hoe erg we het uit de hand laten lopen. Evenals de andere problemen die we veroorzaakt hebben, maar dat terzijde.
Stukje touw biedt een uitweg.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

https://deblauwetijger.com/product/dubb ... -middelen/

Goed bezig die gast.

Vooral nu de Noordzee verkocht is aan Basf en Vattenfall
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Ingir »

Ik heb de films van Marijn Poels met veel interesse bekeken.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

twijfels over gewassen telen voor biogas
HuurBoer bij Emmerich. Stallen zijn van belegger. Daken worden verhuurd voor zonnepanelen. Akkers voor biomassa (vaste opbrengst). Veevoer komt uit achterhoek -wat daar de grondprijs opdrijft. Lekker bezig.

En Prov. drenthe is inmiddels opgekocht door ASR/NLstaat. Klimaatwandeltochtjes over de zonneweide. Nee, niet met de ebike, je zou stiekem je fietsaccu op kunnen laden.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

‘Experts’ Pietje heeft het ws over bouwheer Hugo en het RIVM?
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door dormos »

Gaat dit geroeptoeter nog ergens heen? Wat is je punt? Dat jij als enige "wakker" bent?
Gefeliciteerd!
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

‘Dormos’
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door dormos »

"Krelis"
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Documentaires Marijn Poels

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 01 okt 2020, 10:41 Heeft behoorlijk wat raakvlakken met Dunning Kruger.

Dit effect verklaart een hoop van deze dingen, ook bij mezelf heb ik inmiddels in m'n achterhoofd.
Maarten Keulemans ……
Plaats reactie