biobrandstof

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

Ik kon de datum van het bericht al invullen voordat ik het artikel gelezen had...
Had wel gelezen dat er iets niet klopte maar ging er vanuit dat de deskundige hier er wel wat
meer over konden vertellen, en een beetje goedgelovig.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

dormos schreef: 14 jun 2020, 22:51 En "De Groene Rekenkamer" is alles behalve groen.
Zo mag de organisatie van de klimaatconferentie zich ook wel achter de oren krabben,
en zo zal er altijd wat zijn en blijven. Voordat we allemaal een grijze muis zijn, zijn we
100 jaar verder.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

ja, positief nieuws
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: biobrandstof

Bericht door Pigion »

Ik heb ook grote moeite met het verbranden van biomassa onder het mom dat het CO2 neutraal is. Er zijn 2 oplossingen voor het dreigende energietekort als we biomassa uitsluiten"
-KERNENERGIE
- BEVOLKINGSKRIMP vrijwillig, verplicht of enkele golven corrona.
Pigion
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

Kernenergie is ook niet bepaald energieneutraal:
https://wisenederland.nl/artikel/is-ker ... -duurzaam/

En niet duurzaam, wat doen we met het afval?:
https://wisenederland.nl/artikel/kernafval/

En Thorium is geen optie:
https://wisenederland.nl/artikel/thoriu ... -toekomst/

Met biomassa hoeft niets mis te zijn als je het maar niet van de andere kant van de wereld haalt. Als we gewoon stoppen met het voor de export produceren van voedsel in Nederland dan kan er ontzettend veel bos aangeplant worden in Nederland. Bomen gaan dood, moeten gesnoeid en uitegdund worden. Niks mis mee om dat zo lokaal mogelijk om te zetten in warmte en stroom. Samen met minder verbruiken, wind en PV komen we dan een heel eind.

Persoonlijk denk ik dat voor wat betreft overbevolking de natuur dit altijd probeert te regelen. Het klinkt misschien hard, maar Corona is daar een voorbeeld van, net als welvaartsziekten.
M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

LeaD schreef: 06 jun 2020, 13:19 En het hout dat niet wordt verbrand, zal ooit eens verrotten, en wat komt er dan vrij ?
Ik hoorde pas ook zo iets. Maar dan mensen die reizen per vliegtuig goedpraten. Maar het is nu heel belangrijk om klimaatdoelen te halen. en te stoppen met deze vervuilende brandstoffen. Er moeten schone energie bronnen komen. Een goed voorbeeld daarbij zijn windmolen parken op zee.
Verder is het belangrijk dat minder wordt autogereden, en op korte afstanden geen vliegtuigen meer gaan. Hier in Europa bv zijn treinreizen prima te doen.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: biobrandstof

Bericht door JantjeV8 »

Even een paar andere vragen aan M500: In welke leeftijdscategorie val je? In welke regio woon je? Wat is je dagelijkse achtergrond in grote lijnen?
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

M500 schreef: 07 jul 2020, 12:52 Verder is het belangrijk dat minder wordt autogereden, en op korte afstanden geen vliegtuigen meer gaan. Hier in Europa bv zijn treinreizen prima te doen.
TV gekeken???? :)
Plaats reactie