biobrandstof

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

M500 schreef: 24 apr 2020, 18:19 Inmiddels gezien.
Heel goed hoe MIchael Moore dit in beeld heeft gebracht
M500 schreef: 05 jun 2020, 18:50 maar er zijn ook zeker punten in de film waar ik het niet mee eens ben
Aan de datums te zien was het een heel lange film of heel veel/lange pauze ?????????? :)
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

willem schreef: 06 jun 2020, 14:21
M500 schreef: 24 apr 2020, 18:19 Inmiddels gezien.
Heel goed hoe MIchael Moore dit in beeld heeft gebracht
M500 schreef: 05 jun 2020, 18:50 maar er zijn ook zeker punten in de film waar ik het niet mee eens ben
Aan de datums te zien was het een heel lange film of heel veel/lange pauze ?????????? :)
Film is inmiddels uit de roulatie gehaald.
M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

LeaD schreef: 06 jun 2020, 13:19 En het hout dat niet wordt verbrand, zal ooit eens verrotten, en wat komt er dan vrij ?
Als er bv planken zijn waar niets mee gedaan wordt, kunnen die beter gebruikt worden om bv meubels van te maken.
Het kan beter niet verbrand worden.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: biobrandstof

Bericht door JantjeV8 »

Maar voordat het een plank werd, was het een boom. Die hebben ook niet het eeuwige leven. Die boom valt op een bepaald moment om in het bos. Wat gebeurt er dan mee?
M500
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:47

Re: biobrandstof

Bericht door M500 »

klimaatverandering moet worden teruggedrongen. Periode daarvoor is heel erg kort, waarbij CO2 uitstoot echt minder moet. En geen bomen verbrand moeten worden. Ook als er geen planken van gemaakt worden
LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: biobrandstof

Bericht door LeaD »

En dan is er nu het Coronavirus, met 400 000 doden zijn er dat al heel wat die geen CO2 meer uitademen . Nog 11 miljard te gaan en de wereld is gered . Laat Adam en Eva ook een 1,5 meter uit elkaar blijven, anders begint het spelletje opnieuw .
Als er morgen geen CO2 meer is , zal er geen boom nog groeien .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: biobrandstof

Bericht door JantjeV8 »

En laat dat mens dan ook van die appel af blijven!

M500: adviseer je ons nou om een kolenkachel te plaatsen i.p.v. wat anders?
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

En geen bomen verbrand moeten worden. Ook als er geen planken van gemaakt worden
Enig idee hoeveel hout er per jaar aangroeit? Bomen hebben een maximale levensduur, daar na gaan ze dood en vallen om. Bomen in bebouwde omgeving en langs wegen zul je af en toe moeten snoeien.

Gooi je al dat hout op een hoop en laat je het verrotten, dan komt er net zoveel CO2 vrij als bij verbranden. Stel je voor om vanaf nu nu al het hout dat beschikbaar komt permanent op te slaan? Dat is namelijk de enig manier om de vastgelegde CO2 in het hout te laten.

Massaal stoken van biomassa ten koste van veel bos is niet de oplossing, maar het op verantwoorde manier opstoken van overtollig hout zorgt er voor dat er minder fossiele brandstof nodig is. Op die manier komt er in ieder geval niet meer CO2 in de (korte) kringloop, dit in tegenstelling tot fossiele brandstoffen.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

Van de week bij Goede morgen Nederland van WNL op1 kwam men er toch een beetje op terug
of ze goed bezig waren met Bio brandstof. In Nrd-Carolina waar complete bossen worden weg gezaagd
voor Nederland vroeg men zich af of Wiebes wel wist waar hij mee bezig was.
Nog een hoop werk voor je M500!!!
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: biobrandstof

Bericht door pelletpower »

Een van die dingen die ik me afvraag: waar komt al die duurzame stroom in de winter vandaan?

Ieder weer een beetje zelf voor zijn dingen zorgen zou goed helpen.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: biobrandstof

Bericht door jwardenier »

Lijkt me een heel goed plan ,het is nu wel heel makkelijk praten ,met een druk op de knop staat je verwarming een graatje hoger of schakel je je een apparaat in .wat als er geen stekker aan zit ,of een touwtje waar je aan trekt om het benzine motortje te laten lopen , en nauw niet beginnen te roepen over zonnepanelen ,wand daar zit ook een stekker aan .
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: biobrandstof

Bericht door pelletpower »

Sorry John, dat wilde ik net gaan doen. Maar zoals gezegd, wat te doen in de winter?
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: biobrandstof

Bericht door willem »

pelletpower schreef: 14 jun 2020, 02:10 Een van die dingen die ik me afvraag: waar komt al die duurzame stroom in de winter vandaan?
Dit zou een optie kunnen zijn.
http://www.nvde.nl/nvdeblogs/nieuw-wint ... opbrengst/

en het wordt tijd dat ze met het getijdenstroom vooruitgang boeken.

Getijdenstroom in Nederland

Nederland heeft aan eb en vloedbewegingen geen gebrek. Zowel in Zeeland als bij de Waddeneilanden is zoveel stroming in het water dat het eigenlijk beschamend is dat Nederland zo weinig van deze waterkracht profiteert. De stroming is altijd aanwezig, behalve bij doodtij, in tegenstelling tot wind, waar je maar moet afwachten of het waait en of de kracht zodanig is dat je er nog wat energie uit kunt halen.
We pleiten daarom voor een grootschaliger toepassing dan de enkele proefprojecten die er nu lopen.
Berekeningen tonen aan dat een getijdencentrale van gemiddelde grootte meer energie oplevert dan een offshore windpark dat al snel een oppervlakte van 30 km² nodig heeft en afhankelijk is van wind. Om die reden haalt een offshore windpark een rendement van minder dan 40%, terwijl getijdenenergie een rendement van meer dan 80% haalt. En van horizonvervuiling heeft getijdenenergie nog nooit gehoord.

Nederland waterland, word eens wakker!

Dit is een citaat uit "De groene rekenkamer"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: biobrandstof

Bericht door kockie »

willem schreef: 14 jun 2020, 12:41 Dit zou een optie kunnen zijn.
Ik kon de datum van het bericht al invullen voordat ik het artikel gelezen had...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: biobrandstof

Bericht door dormos »

En "De Groene Rekenkamer" is alles behalve groen.

Lees dit maar eens:
https://groene-rekenkamer.nl/10181/vlie ... -getallen/

Pseudo wetenschap door iemand met belangen in de vliegtuigindustrie. Vindt het heel normaal om Amsterdam-Turijn te vliegen om een voetbalwedstrijd te gaan zien.
En zo staat hun site vol met neo-liberale en behoudende stukken die alles in twijfel trekken wat ze niet aanstaat.
Plaats reactie