Allereerst nog de beste wensen!
Ik heb al veel gelezen echter blijven er nog een aantal vragen over.
Ik zal proberen te schetsen waar ik tegen aan loop en wat de situatie is.
Ongeveer een jaar geleden heb ik een huis gekocht “Bj<1960” met een garage.
Gezien ik geen ander vast verblijf had of opslag heb ik al mijn meubels geplaatst in de garage nadat ik deze schoon heb gespoten met een hogedruk reiniger.
Er stonden wel wat oude kastje maar goed dacht even wat opslag.
Nu na een jaar is de woning klaar en wilde ik de meubels in huis gaan zetten tot mijn verbazing zie ik op een van de oude kasten die in de garage staan wat gaatjes en boorgruis “uitwerpselen van de beestjes” zie bijlage.
Nu mijn woning de vloer lagen en dak voornamelijk van hout zijn wil ik dit risico niet lopen dat ze in huis gaan.
Het kastje heb ik gelijk verwijderd en verbrand was toch erg oud en van de vorige bewoners.
Verder zie ik vooralsnog geen ander gruis.
Het zijn wel Ikea kasten waar voornamelijk lamineer opzit maar niet aan de kopse kanten “geperst hout.
Nu mijn vraag moet ik alle houten delen behandelen om te voorkomen dat het in huis komt of valt dit wel mee. “Beetje angstig”
Ik kan namelijk niet door de lamineer behandelen kopste kanten is dan te weinig om de plaat volledig te bewerken.
De kleine kasten boeken kasten kan ik van de muur af trekken maar de kledingkast niet die kan ik er achter niet controleren of het echter wordt als ze er al in zitten.
Ik zou graag willen sparren wat ik nu het beste kan doen.