Kennen we nog schaamte?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wolf en martine
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2019, 10:11

Kennen we nog schaamte?

Bericht door wolf en martine »

Ecologie, biodiversiteit, millieu, aarde opwarming, enz......het komt mijn x uit.😡
Allemaal mooi.....zorg dragen voor de aarde....maar zijn we daar al lang niet te laat mee?
We kunnen wel een andere aanpak nemen, dat wel....maar terug draaien wat we als mens hebben stuk gemaakt...nee. We worden naar de robot tijd geduwd ipv nog mens te mogen zijn.....zelfs een verbod op een lekkere warme echte hout kachel!......😯
De activisten zijn ok....maar hou het eerst in eigen straat. We zijn te ver aan het gaan, bonken tegen muren en weten niet meer met wat we bezig zijn....niet de kleine, niet de groten.
Er wordt verlangt we onze autos en huizen en energie ecologisch bewust maken....wie heeft dat geld???? Het zijn de groten die bv "bijna" gratis onze energie kunnen aanpassen.
Waarom zo duur allemaal! En weten ze het zelf wel? Je wordt met je neus op een (duur in aankoop) elektrische wagen geduwd....maar we mogen niet veel electric gebruiken daar er te weinig is????? 😈
Ok, nieuwe gezinnen, nieuwe huizen zullen voldoen aan de normen.....maar wat als ik bv mijn huis (waar ik 25 jaar woon) wil verkopen, zonder aanpassing (want ik heb geen geld voor een tweede renovatie, nieuwe isolatie enz).....wat krijg ik er nog voor?

Er wordt gezeurd over ecologie.......zeuren over de amazone branden. Maar is Europa niet schuldig hierin.....want omdat we zoveel rijst en soja eten.....geven we inkomen aan Aziatische landen....en stoppen deze branden niet. Maar ja......we zijn wel fier dat we geen vlees eten of de dames liever guinoa eten dan melk....want dat is gezonder blijkbaar. Waar is de goede oude tijd van melk en honing. Het zijn de groten die de maatschappij kunnen veranderen, worden zoals cuba....onafhankelijk. Eten van België (we hebben goede landbouw...Wees er fier op!...schatjes van petatjes en dagelijkse kost), hout kweken, andere stroom voor wagens en huizen uitvinden, grote ketens verbieden en terug gaan naar kleinhandel (kruidenier, boer, bakker, slager, drankenhal, tweedehands kleding en meubels), ....enz.😊
Natuur verenigingen zijn ook boven hun petje aan het gaan😤.....ze wijzen met vinger "hoe we iets moeten planten en waar (want dat is nog niet gelijk)....maar ze doden wel alle uitheemse dieren en planten. Beheer........ En welke mens wil er nu nog een tuin met bomen en planten en bloemen.....niemand heeft nog tijd (te druk bezig met ooo zoveel geld te verdienen om al die ecologische dingen te kunnen betalen en nieuwe kleding enz)....en is enkel een gras veld in de tuin beter te onderhouden. Wie geeft er om bijen....als er geen tijd is.
We zijn fier op "kijk eens hoe goed ik sorteer "....maar we kopen WEL plastic he!!!!!!....WE GAAN ALLE NAAR DE SUPERMARKT.
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
Als je ECHT goed wil bezig zijn..........ga dan met 1 potje naar de bakker, de boer enz.....
Maak dan in het gras veld een stuk bloemenweide voor de bij....en wees niet te streng in een proper tuin te willen, want insecten zoeken hout opslag op.
Ga naar tweedehands zaken....er zijn meubels en kleding in overvloed.
En vooral..........wees 1 met dier, natuur en mens 🐞🌻😊.....dankbaarheid voor wat we hebben in belgie.

Stop met een vinger te wijzen naar andere.....want je bent zelf een bijdrage aan de foute aanpak......of eet je geen rijst?......koop je geen plastic?......heb je wilde bloemen in de tuin? .....
Laat alles wat uitheems zijn gang gaat in natuurlijke habitat....de temperatuur veranderd in België......planten en dieren ook.....het zijn nomaden.
Wij als mens ook, maar dat is ons verleerd.....door we een houvast willen.

De aarde behoort niet aan ons....wij behoren tot de aarde.
De maatschappij, ecologie, natuur beheer enz....,doet dit stuk.

Zolang WIJ als kleine mens mee draaien.....zal de economie niet veranderen.
Als er geen enkele buitenlandse advocado wordt gekocht (we kunnen ook in belgische serre advocado kweken toch?)......zullen deze blijven liggen in de winkel....en de invoer zal stoppen....
GELD GELD GELD......door de groten.

Stop dit....en dan zal de aarde niet veel schade kennen.
Doch.....de aarde red zich wel......het is de mens die met angst zit....hij robot aan het worden is....tegen de natuur in.....
ADEM, KIJK NAAR DE ZON, VOEL DE AARDE, LUISTER NAAR DE ZEE🌎........EN LAAT DIEREN BOVEN DE MENS......
EENHEID.....EN WE ZIEN DAT WE LUMINUS MENSEN ZIJN.....DE HELE TIJD AL.🌞
🌻🌻🌻🌻🌻🌻 MARTINE
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Kennen we nog schaamte?

Bericht door JantjeV8 »

wolf en martine schreef: 25 dec 2019, 11:09 Stop met een vinger te wijzen naar andere.....

Stop dit....
Hmmm, jezelf tegen spreken, of begrijp ik het verkeerd??
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Kennen we nog schaamte?

Bericht door benthuis »

... serieus geprobeerd te lezen, maar ik verdwaal. Misschien een samenvatting?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Kennen we nog schaamte?

Bericht door fireblade »

hier zit wel wat in ja, voor diegenen die geld hebben is alles makkelijker. Maar die hele klimaatverandering gaat het in NL toch niet worden omdat we niet eens weten welke kant het op moet gaan met het oplossen van dit probleem. Als buurlanden in Europa al lijnrecht tegenover elkaar staan hoe dit aan te pakken. In duitsland krijg je bv subsidie als je op aardgas gaat stoken ipv olie of anders, en hier moeten we er juist vanaf in een sneltreinvaart, waarbij dan nog geheel niet duidelijk is hoe, en wat ervoor in de plaats moet komen. Waarom weer accijnsverhoging op benzine hoger dan op diesel? Waarom elektrische auto nog zo duur, waarom zo'n slecht ov netwerk, waarom het nog steeds ver weg wonen van je werk -leasebak. En dan die onzin dat deze generatie het maar even moet gaan oplossen, dat kun je niet verwachten. En het gezeur over dat onze kinderen dit niet mee mogen krijgen als erfenis, nee wat hebben wij als kind dan geërfd? Dat toen ik kind was als je de zolderdeur hard dichtsloeg het roet tussen de planken neerviel, mijn ouders constant hoofdpijn hadden van de smerige lucht, dat de verf van ons huis afbladderde vanwege luchtvervuiling, toen woonden we pal naast de STAATSmijnen in limburg, in 1960 toen ik kind was...….En het is sindsdien alleen maar erger geworden. En niet alleen daar, maar ook wereldwijd, smog, bosbranden overbevolking, dit wat we met ons allen doen, de aarde naar de kloten helpen, los je niet in 1 generatie op. En er is ook een wereldwijde mentaliteitsverandering nodig. En zolang geld en economisch gewin van enkelen de drijfveer is.....Succes
diamond
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jun 2018, 00:28

Re: Kennen we nog schaamte?

Bericht door diamond »

Klein voorbeeldje ik stook transport pallets
als ik ze niet ophaal gaan ze dichtbij naar een shredder dan in de boot en komen vaak als pellets terug op de markt na vele niet duurzame behandelingen.Of naar de Bio centrale :roll: stroom opwekker.
Ik kan het hout niet aanslepen zoveel kan ik gratis krijgen, maar hou het bij mijn 2 vaste leveranciers.
Ik heb nu een voorraad voor 4 jaar en dit vult alleen maar aan.
Ik vraag aan de leverancier waarom gebruiken ze toch de wegwerppellets?
Goedkoop en dit is een uithoek NL dan wil men niet met een halve trailer pallets terugrijden maar natuurlijk een betaalde vracht.
Plaats reactie