Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

Bericht door Ivarrr »

kockie schreef: 03 nov 2019, 12:17Ik vind de voorstellen van Ivarr verwerpelijk en niet op dit forum thuishoren.
Tegen dat eerste heb ik geen bezwaar, want dat is een persoonlijke mening, maar mijn voorstellen hebben betrekking op het terugdringen van CO2-uitstoot en zwerfplastic op het niveau van de planeet als geheel, niet alleen nu maar ook in de komende 30 jaar, dus waarom zou dat, uitgedrukt als de persoonlijke mening van een individu, niet op dit forum thuishoren?
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

Bericht door kockie »

Omdat je -erg kort door de bocht- heel veel mensen de dood in wenst. Nee, dat heb je niet geschreven, maar daar komt het wel op neer.

Niets houdt je tegen om te gaan opruimen, hier, in afrika, azie etc.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

Bericht door benthuis »

Ivarr, ik ben niet uit op censuur, maar heb moeite met je stukken. Ja het is een meningen, maar in mijn beleving op je veel als een "waarheid" en niet als jouw mening.
Zeker kan iedereen hier z'n eigen mening kwijt, echter wil ik je ook mee geven dat het voor mij niet prettig lezen is. (Vaak los van de inhoud)...

Verder heb ik moeite met met je mening over Afrika en z'n bewoners (deel over uitbuiting en emigratie... Ik denk zelf dat een mens niet snel huis en haard verlaat; om naar een onbekend land te reizen; als de nood niet heel hoog is)

We kennen elkaar niet en dat maakt het interpreteren van elkaars verhalen lastig. Dat moeten lezer en schrijver in hun achterhoofd houden, ik zal m'n best doen!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Ivarrr
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 okt 2019, 16:57

Re: Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

Bericht door Ivarrr »

Wat ik wens is een duurzame planeet met een mensheid die, na de onvermijdelijke fase van technologische ontwikkeling, uiteindelijk permanente oplossingen vindt voor de problemen van energie, vervuiling, overbevolking en oorlog. Een broederschap van volkeren, elk perfect afgestemd op de plaatselijke klimatologische en geografische omstandigheden, en vrij van kinderachtige wrok over wat er honderd of duizend jaar geleden heeft plaatsgevonden.

Ik hou van de natuur (het wonderbaarlijke ecosysteem met haar prachtige uitingsvormen en vele symbiotische relaties) en ik hou van de mensheid (de wereld van kunst, humor, filosofie en wetenschap). Al mijn uitspraken komen voort uit die liefde, waarbij de lange termijn een belangrijkere rol speelt dan de korte termijn. Daardoor kunnen sommige van mijn uitspraken hard overkomen. Maar het is beslist niet zo dat ik onschuldige mensen de dood toewens.
“We do not "come into" this world; we come out of it, as leaves from a tree. As the ocean "waves," the universe "peoples." Every individual is an expression of the whole realm of nature, a unique action of the total universe.” ― Alan Watts
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Burgerconsultatie uitvoering klimaatbeleid

Bericht door JantjeV8 »

Ivarrr schreef: 04 nov 2019, 11:51 en vrij van kinderachtige wrok over wat er honderd of duizend jaar geleden heeft plaatsgevonden.
Of wat een of andere 'God' meent voor te schrijven waar je een ander toe moet dwingen.
Plaats reactie