Nieuwe belasting op gas in aantocht?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Ruuben »

Dutch John schreef: Inderdaad dwalen we af, maar nogmaals, we kunnen zeveren over weer een belasting, maar we kunnen ook de middelvinger richting westen opsteken en een eigen plan trekken.

Groet,
DJ
Heb jij een ranch waar we ons kunnen terugtrekken en een commune beginnen?
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Dutch John »

Holle woorden en loze beloftes. De partijen ontberen kennis en praktische ervaring. Kennelijk snapt geen enkele partij dat je de alternatieven maar tot een gering percentage kunt opschalen. Netinstabiliteit, weetjewel. Lage EROEI van de alternatieven.

Groet,
DJ
.
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Daar is opeens het voorstel 3-11-2015

Bericht door Ruuben »

Niet te geloven... 5ct per m3 erbij en per electra kwh 2cent omlaag. 200 miljoen om weer uit te delen... En het heeft niets met milieu te maken :!:
belasting gas omhoog.pdf
(109.57 KiB) 154 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Ruuben op 03 nov 2015, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Ruuben »

:!: belasting gas 5 cent omhoog, kwh electra 2 cent omlaag. Niet voor milieu maar voor begroting kado's
image002.jpg
pelletpower
Berichten: 3312
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door pelletpower »

Bedankt Ruuben. Dan maar snel dit project. Buiten gebruik gestelde pelletkachel uit de kelder en sleuf naar werkplaats gegraven. Het doet al zeer genoeg dat de gasmeter weer loopt. Nog even en de aansluiting kan definitief weg ( als ik de directie kan overtuigen van koken op lpg oid)
Bijlagen
En daar istie. Nu nog even wegrollen.
En daar istie. Nu nog even wegrollen.
pelletkachel.jpg (52.91 KiB) 3894 keer bekeken
cv leiding.jpg
cv leiding.jpg (54.86 KiB) 3894 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3510
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Pietje »

Koken op butaan gaat prima; ook op een gewone gaspit. Wel de nozzles aanpassen, is goed zelf te doen. Wanneer ga je de volgende stap (hout) zetten...? :wink:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
pelletpower
Berichten: 3312
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door pelletpower »

Dat gaan we verschuiven naar ons experiment. Daar gaat het geheel zelfvoorzienend worden. Blijft voor mij op dit moment te bewerkelijk. De houtkachel brandt elke avond in de aanbouw ( schijnbaar heeft niemand in de gaten dat ik de radiatoren dicht heb gedraaid) maar als ie uit is , komt er nog wat warmte uit het huis. De kas/serre is natuurlijk niet verwarmd.
Door verplaatsen van de pelletkachel naar de werkplaats kan daar in 1 keer een kilo of 500 bijgereden worden. Staat heel de zaak op een verhoging, dan kan daar mooi een rocket of het motortje van Tim onder. Thermodinges en een platenwisselaar in de retour en klaar is kees. Pomp van pellet start autom bij 40 ( instelbaar) graden. Wordt vervolgd. Als Kockie of iemand anders niet snel een toepassing voor de rookgas warmtewisselaar heeft, ga ik hem weer oppikken.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8538
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door kockie »

pelletpower schreef:Als Kockie of iemand anders niet snel een toepassing voor de rookgas warmtewisselaar heeft, ga ik hem weer oppikken.

Ik heb wel plannen, maar nog heel veel plannen hoger op het lijstje..... Je bent van harte welkom!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Dutch John »

pelletpower schreef:Het doet al zeer genoeg dat de gasmeter weer loopt.
Dat krijg je, als een eigen alternatief de norm is geworden. Een weg terug is er niet meer, hoe comfortabel en probleemloos eender welke opgelegde nutsvoorziening ook was...

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3312
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door pelletpower »

Ha ha. Voorlopig heb alleen ik daar last van. De gascv is een jaar geleden stuk gegaan. Waarschijnlijk blikseminslag. Mijn vrouw is nu doodsbang dat ik hem weer sloop. Onmogelijk met alleen waterzijdige verbinding, maar goed. Een weg terug wil ik niet inderdaad. Gisteren las ik ergens dat voor pellets te maken ongeveer 2-3 % energie nodig is. Klopt wel met mijn bevindingen. Laat dat eens verdubbelen voor de hele keten totdat de pellets in de kachel liggen. Dan blijft dat nog steeds ruim onder de waarden die voor fabrikage van gas en stookolie nodig zijn. Back on track dus.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door remco d »

Zolang ze het maar eerlijk aanpakken en dus het verbruik extra belasten vind ik het niet erg. Ben alleen bang dat ze het ook al gauw bij het vastrecht gaan zoeken, onder het mom van stabielere inkomsten.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3510
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door Pietje »

remco d schreef:Zolang ze het maar eerlijk aanpakken .... bang dat ze het ook
Voor zover ik ben ingelicht, zijn wij de overheid.... Of gaat er ergens iets mis? :mrgreen:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
pelletpower
Berichten: 3312
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door pelletpower »

Pas maar op Pietje, nog even en je wordt gechipt. Dan luister je beter. Big brother heeft nog niet genoeg grip
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door mro »

Pietje schreef:
remco d schreef:Zolang ze het maar eerlijk aanpakken .... bang dat ze het ook
Voor zover ik ben ingelicht, zijn wij de overheid.... Of gaat er ergens iets mis? :mrgreen:
Met al die versnipperde productie; van particulier tot multinational, zou 'het net' terug expliciet eigendom moeten worden van de bevolking. Wie het net controleert heeft de macht...
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Nieuwe belasting op gas in aantocht?

Bericht door remco d »

Pietje schreef:
remco d schreef:Zolang ze het maar eerlijk aanpakken .... bang dat ze het ook
Voor zover ik ben ingelicht, zijn wij de overheid.... Of gaat er ergens iets mis? :mrgreen:
Als je ziet hoe de overheid nu al piept door die actie van geenpeil is het wel duidelijk hoezeer jouw en mijn inspraak gewenst is
Plaats reactie