Weigeren slimme meter

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef: 10 nov 2019, 23:03 John, met jouw verbruik zou je compleet offgrid kunnen gaan. Het is haast niets. Hou je je aansluiting en maak je die zo licht mogelijk, dan krijg je nog geld toe in de vorm van energiebelasting.
Dat is wel waar ja, 8 keer die Tesla van Pellet volladen en je bent er al :fff :D
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef: 10 nov 2019, 23:03 John, met jouw verbruik zou je compleet offgrid kunnen gaan. Het is haast niets. Hou je je aansluiting en maak je die zo licht mogelijk, dan krijg je nog geld toe in de vorm van energiebelasting.
Dat is wel waar ja, 8 keer die Tesla van Pellet volladen en je bent er al :fff :D
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door pelletpower »

Ha ha. Je bent de eerste die Tesla zegt, had ik nog niet gedaan. Is een beetje vloeken in de kerk hier. Klassebak en rijdt gratis. Ons totale dieselverbruik is al meer dan gehalveerd. Ni aansluiting verlichten en energiebelasting terugpulken.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

pelletpower schreef: 11 nov 2019, 11:07 Je bent de eerste die Tesla zegt, had ik nog niet gedaan.
pelletpower schreef: 25 okt 2019, 22:16 ... In ieder geval leuke Tesla aan overgehouden...
Verder ben ik geen betweter...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door pelletpower »

Dankje Kockie. Ben ook geen 18 meer.
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door alefarendsen »

pelletpower schreef: 11 nov 2019, 13:43 Dankje Kockie. Ben ook geen 18 meer.
:lol: :lol:.
pelletpower schreef: Is een beetje vloeken in de kerk hier.
Ach, iedereen heeft z'n zondes, toch 8). Ik heb een bodemgebonden warmtepomp, voor zover ik weet is dat ook niet des forums.
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door maarten martens »

aha, ik voel een nieuw topic aankomen hier ...

ik heb ook een dieselslurpende 4x4 (12l per 100km)
is wel al + 30 jaar oud, dus dat scheelt voor het ego ;-)
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
1980
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 mar 2015, 21:23

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door 1980 »

Toch geen nissan patrol he?
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door jwardenier »

Ik had een Nissan x trail ,dacht hem nodig te hebben om met paard en oud spul op stap te gaan ,reed onbelast bij 90 1;20
Vaste kosten waren wel erg hoog rond de 1800 per jaar ,en dan kwam de brandstof en onderhoud nog .
Als je het pedaal intrapte had je een kolk in de tang ,ook bij een zware aanhanger zoop hij meer dan zijn baas
Ik deed demonstraties en die brachten me wat inkomsten ,een jaar geleden heb ik hem weg gedaan en van het uitgespaarde geld heb ik inmiddels een nieuwe fiets gekocht ,accu op de bagage drager ,kom ik makkelijk tegen de berg op ,er vanaf gaat zonder te trappen .
Het is wel geen tesla ,maar ik ben er blij mee .
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Tim »

John,

Een omgekeerde Tesla, 10kg om 80kg te verplaatsen.

Die kleine accu kun je wellicht wel slim om de meter heen opladen :D

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

Vandaag een brief van Liander gekregen: ik mag, ondanks eerdere weigering, alsnog voor een slimme meter kiezen want....... over dik 1 jaar kan de huidige meter niet meer van tarief wisselen; het dag/nacht tarief zou dan wegvallen.... Nu verwacht ik zeer binnenkort met 0 op de meter uit te komen, heb ergens een partij gebruikte zonnepanelen met omvormer op de kop kunnen tikken... Ik wacht het maar weer af.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door benthuis »

Bofkontje!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
JantjeV8
Berichten: 4021
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door JantjeV8 »

Ze willen immers naar continu variabel tarief.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door Krelis »

kockie schreef: 06 mar 2020, 16:21 Vandaag een brief van Liander gekregen: ik mag, ondanks eerdere weigering, alsnog voor een slimme meter kiezen want....... over dik 1 jaar kan de huidige meter niet meer van tarief wisselen; het dag/nacht tarief zou dan wegvallen.... Nu verwacht ik zeer binnenkort met 0 op de meter uit te komen, heb ergens een partij gebruikte zonnepanelen met omvormer op de kop kunnen tikken... Ik wacht het maar weer af.
Gesloopte varkensschuur?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Weigeren slimme meter

Bericht door kockie »

nee, oude varkensschuur waar nu panelen in liggen en straks opkomen. Soms zitten er nog varkens in als Benthuis en ik weer aan het klussen zijn :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie