Noord- Holland verbiedt windmolens...

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Noord- Holland verbiedt windmolens...

Bericht door Pietje »

http://nos.nl/artikel/414818-noordholla ... olens.html
Kerncentrales en kolencentrales passen zeker wel in het landschap :roll:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Noord Holland verbiedt windmolens

Bericht door kockie »

Misschien is het handig om meteen off-shore windturbines te plaatsen in Noord-Holland. Als we zo door blijven vervuilen wordt het vanzelf weer zee daar... Het is toch bijzonder dat Neederland een van de weinige landen is waar "groene" initiatieven zo grondig de kop worden ingedrukt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
NataliePeeters
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:41
Contacteer:

Re: Noord Holland verbiedt windmolens

Bericht door NataliePeeters »

Is het eigenlijk enkel in Noord-Holland dat ze de windmolens proberen te weren of is dit ook het geval in de rest van Nederland? Vind het alleszinds zeer vreemd dat zo'n progressief en innovatief land een groene energiebron zou weren, waarschijnlijk enkel en alleen voor het "uitzicht"...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Noord Holland verbiedt windmolens

Bericht door kockie »

NataliePeeters schreef: progressief en innovatief land
Pfff, ik ben net weer bij , nadat ik me gruwelijk verslikt heb nadat ik dit las. Innovatief zou nog kunnen, maar waar zie je het progressieve? Zeker op energiegebied loopt Neederland inmiddels mijlen achter.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
NataliePeeters
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2012, 14:41
Contacteer:

Re: Noord Holland verbiedt windmolens

Bericht door NataliePeeters »

hmz, ik moet toch weer eens dringend naar Nederland dan...het was toch vroeger zo kockie? Nederland stond met vele zaken voor op de rest van Europa. Jammer dat het met ecologie zo slecht gesteld is dan, enig idee hoe dit komt? Puur te wijten aan de overheid? Of wil de bevolking niet erg mee?
Plaats reactie