Zonnecollectoren 10000 Ltr tank.

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Zonnecollectoren 10000 Ltr tank.

Bericht door Jan Zonnebrand »

In mijn kennissenkring wil men aan de zonne-energie en wel zeer drastisch. Men schreef mij het volgende:
Deze zomer ga ik zonnecollectoren plaatsen met een opbrengst van 60GJ ca 27 vierkante meter. Dit wordt gekoppeld aan een 500 liter boiler met dubbele warmte wisselaar(tapwater + CV). Tevens ben ik van plan om een geisoleerde bovengrondse tank van 10.000 liter te plaatsen welke eveneens aan de CV wordt gekoppeld. Ik wil de restwarmte van de zonnecollectoren als buffer gebruiken om zo de 250 vierkante meter vloer en wand verwarming te voeden. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij van nuttige tips voorzien.
Gebruikersavatar
Groenisdetoekomst
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jul 2010, 17:48

Re: Zonnecollectoren 10000 Ltr tank.

Bericht door Groenisdetoekomst »

Nou! Prima toch? :lol:
De toekomst is niet rooskleurig, de toekomst is groen!
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: Zonnecollectoren 10000 Ltr tank.

Bericht door Jan Zonnebrand »

Ik zal even mee lachen, anders sta je voor aap. :D :D :D
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Zonnecollectoren 10000 Ltr tank.

Bericht door Ruuben »

Jan Zonnebrand schreef:In mijn kennissenkring wil men aan de zonne-energie en wel zeer drastisch. Men schreef mij het volgende:
Deze zomer ga ik zonnecollectoren plaatsen met een opbrengst van 60GJ ca 27 vierkante meter. Dit wordt gekoppeld aan een 500 liter boiler met dubbele warmte wisselaar(tapwater + CV). Tevens ben ik van plan om een geisoleerde bovengrondse tank van 10.000 liter te plaatsen welke eveneens aan de CV wordt gekoppeld. Ik wil de restwarmte van de zonnecollectoren als buffer gebruiken om zo de 250 vierkante meter vloer en wand verwarming te voeden. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij van nuttige tips voorzien.

Waarom verklap je het nou?!!
Plaats reactie