Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

LeaD
Berichten: 1167
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Dus nu kijkt niemand er nog van op dat het wc-papier hangt te drogen, het is om te desinfecteren met UV-licht van de zon . :D
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Welke Corona-maatregelen neem jij? (was: Corona crisis was niet nodig)

Bericht door alefarendsen »

Op zich vind ik het best interessant te lezen hoe Ingir omgaat met dit virus, wat hij besluit te doen en op basis waarvan. Ik vind dat ook van anderen interessant om te lezen. Zo krijg ik van meerdere vlakken input en kan ik, met al die informatie, voor mijzelf ook een aanpak kiezen, of een combinatie daarvan.

Het gaat voor mij in dit soort discussies altijd mis als de één zijn aanpak tot de (enige, echte, of beste) waarheid proclameert of als de ander het linea recta naar de prullenbak verwijst.

Ingir, het is voor mij gemakkelijk en verleidelijk om met de toon die je aanslaat je statements naar de prullenbak te verwijzen. En dat terwijl er (voor mij) wel interessante informatie tussen zit. Ik zou daar minder toe geneigd zijn als je het bij je eigen ervaringen en acties zou laten.

Wijzelf hebben besloten om voor extra Vitamine C inname (beperkt, 500mg per dag) te zorgen en ook een multi-vitaminepreparaat. Dat deden we overigens al voordat deze pandemie losbarstte en voornamelijk omdat we sinds dat we van de boerderij vertrokken zijn geen toegang meer hebben tot eigen oogst en we door ons eigen vlees heen zijn (en dus sindsdien 98% vegetarisch eten). Vitamine D doen we niet, we zijn elke dag minimaal 3 of 4 uur buiten, dus dat vinden we niet nodig.

Wij zijn zowel de Vitamine C en de multi-vitamine blijven doen, mede op basis van vele (niet of nog niet wetenschappelijk onderbouwde) claims dat het zou helpen je te wapenen tegen COVID of de ernst ervan. Het klinkt logisch, het is ons inziens niet schadelijk. Ondanks dat alles zou ik het liever uit eigen oogst / vlees halen, maar dat is op dit moment helaas niet mogelijk voor ons.

We pakken sinds Corona rondwaart ook net even wat meer slaap dan normaal en limiteren contacten; maar dat is met ons beperkte Frans tot nu toe ook niet heel lastig :lol:.

Overigens is Frankrijk wel een masker-land is mij opgevallen. Veel winkels stellen het verplicht en op straat (afhankelijk van waar je komt) loopt tot wel 50% van de mensen met een masker op.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

De reden dat ik niet passief ga zitten wachten is dat mijn vrouw door haar werk in de (lange tijd onbeschermde) zorg extra risico loopt op besmetting en daarmee ons gezin ook. Nu is bekend dat de meeste mensen onder de 65 nauwelijks ziekteverschijnselen ontwikkelen maar met enkele uitzonderingen, zo bleken zelfs jonge/gezonde mensen ook ernstiger ziekteverschijnselen te kunnen krijgen en daarom ben ik gaan zoeken naar welke oorzaken daarvoor zouden kunnen zijn. Het antwoord vond ik in tekorten in nutriënten die veel voorkomen bij ouderen en zieken, voornamelijk door weinig eten en daardoor tekorten opbouwen van essentiële voedingsstoffen, maar dus ook bij gezonde mensen die bijvoorbeeld extreme lichamelijke inspanning hebben (sport/werk/hobby) of mensen die er een slordige levensstijl op nahouden (weinig bewegen, slecht eten, veel alcohol/drugs, weinig nachtrust, veel stress). Tot die laatste categorie mag ik mezelf rekenen... :fff

De rest is logisch nadenken, hoe leef ik, waar zou ik tekorten kunnen oplopen (in mijn geval vitamine D en zink) en hiervoor wat beter letten op wat je eet en desnoods supplementen innemen.

Voor het geval één van ons werkelijk besmet raakt (zij en dan wij ook gelijk allemaal) dan liggen hier extra vitamines en mineralen klaar: C, D en K, zink en selenium. Kost geen drol en kan langere tijd bewaard worden. Ter vervanging van de verboden HCQ heb ik een voorraadje QCT in de koelkast klaarliggen, met ongeveer dezelfde werking maar dan minder effectief (dus hogere dosering). Maar aangezien we hier gezond en gevarieerd eten zijn die supplementen pas echt nodig als we symptomen krijgen. Met name de QCT is wat duurder en ligt er echt alleen als noodmedicatie als iemand besmet blijkt. Quercitine is wat lastiger verkrijgbaar maar online is het nog wel beschikbaar alhoewel ik al veel sites heb gezien die uitverkocht zijn. Blijkbaar ben ik niet de enige...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Welke Corona-maatregelen neem jij? (was: Corona crisis was niet nodig)

Bericht door willem »

alefarendsen schreef: 26 mei 2020, 11:04 Op zich vind ik het best interessant te lezen hoe Ingir omgaat met dit virus, wat hij besluit te doen en op basis waarvan. Ik vind dat ook van anderen interessant om te lezen. Zo krijg ik van meerdere vlakken input en kan ik, met al die informatie, voor mijzelf ook een aanpak kiezen, of een combinatie daarvan.

Het gaat voor mij in dit soort discussies altijd mis als de één zijn aanpak tot de (enige, echte, of beste) waarheid proclameert of als de ander het linea recta naar de prullenbak verwijst.
Ik zelf kom toch weinig interessants tegen van wat Ingir hier neer zet.
De rode lijn is; vitaminen - mineralen / mineralen - vitaminen doet me denken aan Pietje vitamientje.
Het is zo erg met 'm dat ie zich zelf in een cocon verstopt gemaakt van vitaminen en mineralen,
en een winter-voorraad heeft in de koelkast.
Dit alles wat Ingir ons wil wijs maken kom ik al 10 weken tegen op welk nieuws dan ook maar dan
vele malen uitgebreider , ik lees hier totaal géén meer-waarde, erger nog, alleen maar 2-weken lang
herhalingen en niet in de gaten heeft dat er meer tegen dan mede standers zijn.
Jantje noemde het propaganda, ik had het over zieltjes winnen. Ik had bijna de gedachte dat we
hier een tweede Ivarrr hadden, die jullie nog wel kunnen herinneren, bam-bam-bam-bam, dit is 't en zo is 't
en alleen ik heb gelijk, het zal wel maar van mij een vette vinger, het riekte naar narcistische trekken.
Ingir, je zal heus wel een beste vent zijn daar twijfel ik niet aan maar probeer niet " jouw gelijk " ons
op te leggen, daar zijn we hier veels te oud voor om ons daar mee in te laten.
Ik wens je wel alle gezondheid en geen rare dingen.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

willem schreef: 26 mei 2020, 22:45 De rode lijn is; vitaminen - mineralen / mineralen
Voor mij is de rode lijn: niet conformeren aan het doe-maar-niks protocol van de overheid met alle onnodige doden die daar het gevolg van waren, neem zelf je verantwoordelijkheid om besmetting/ziekte te voorkomen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Ondertussen wordt er steeds meer bekend over de manier van besmetting (vooral binnen via aerosolen en nauwelijks buiten), en ook andere artsen wijzen op de mogelijkheid om het lichaam optimaal te beschermen tegen virussen door het immuunsysteem actief te ondersteunen:

https://www.youtube.com/watch?v=cHjRjTZY1-A
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Wow, nog 1 arts die beweert wat in jouw straatje past, dan moet het wel kloppen! En zelfs een deskundige als Marlies Dekkers is het er mee eens!
Waar wachten we met z'n allen nog op?
En het is allemaal waar, want het staat op internet.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door kockie »

dormos schreef: 02 jun 2020, 12:01 Marlies Dekkers
Die is toch van het mooiere verpakkingsmateriaal voor dames?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Klopt ja, maar nu dus ook verstand van voeding tegen Corona...
Schoenmaker blijf bij je leest (cup, slip,..)?
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Er zijn veel meer artsen en voedingskundigen die het verhaal bevestigen, google maar eens op "diet against corona"... Ik ben nog geen arts tegengekomen die vertelt dat goede voeding geen positieve invloed heeft op je immuunsysteem. En daarmee is corona een keuze.

En daarmee vind ik het bijzonder kwalijk dat de MSM alleen het officiële verhaal vertellen (nies in elleboog en neem een paracetamol) en geen aandacht besteden aan deze belangrijke informatie. Dood door schuld?
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door alefarendsen »

Ingir schreef: 02 jun 2020, 15:31 Ik ben nog geen arts tegengekomen die vertelt dat goede voeding geen positieve invloed heeft op je immuunsysteem.
Eens
Ingir schreef: 02 jun 2020, 15:31 En daarmee is corona een keuze.
Oneens.

Ik ben nog geen verkeersdeskundige tegengekomen die vertelt dat het dragen van een autogordel geen positieve invloed heeft op je overlevingskansen bij een ongeluk. Dus doodgaan bij een verkeersongeluk is een keuze... Hmmm, wat klopt hier niet...

Ingir, ik heb het al eerder gezegd, ik waardeer verschillende invalshoeken. En jouw invalshoek kan echt veel beter voor de dag komen als je het iets minder als een feit presenteert en iets beter onderbouwt.

gr.,
Alef
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

alefarendsen schreef: 02 jun 2020, 17:20 Ik ben nog geen verkeersdeskundige tegengekomen die vertelt dat het dragen van een autogordel geen positieve invloed heeft op je overlevingskansen bij een ongeluk. Dus doodgaan bij een verkeersongeluk is een keuze... Hmmm, wat klopt hier niet...
Het is precies dezelfde keuze: draag je geen gordel dan moet je accepteren dat je een veel grotere kans hebt op ernstig letsel of zelfs overlijden. Zo is het ook met corona: neem je geen voorzorgsmaatregelen (gezonde voeding, lichamelijke beweging, wegwerken nutriënttekorten) dan loop je vermijdbaar meer risico op ernstige ziekteverschijnselen en overlijden. De relatie tussen optimaal immuunsysteem en vatbaarheid voor (virus)infecties is geen discussie, vrijwel elke arts onderschrijft die relatie. Het is uiteindelijk aan mensen wat ze er mee doen. Ofwel een keuze.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door alefarendsen »

Ingir schreef: 02 jun 2020, 19:01
alefarendsen schreef: 02 jun 2020, 17:20 Ik ben nog geen verkeersdeskundige tegengekomen die vertelt dat het dragen van een autogordel geen positieve invloed heeft op je overlevingskansen bij een ongeluk. Dus doodgaan bij een verkeersongeluk is een keuze... Hmmm, wat klopt hier niet...
Het is precies dezelfde keuze: draag je geen gordel dan moet je accepteren dat je een veel grotere kans hebt op ernstig letsel of zelfs overlijden. Zo is het ook met corona: neem je geen voorzorgsmaatregelen (gezonde voeding, lichamelijke beweging, wegwerken nutriënttekorten) dan loop je vermijdbaar meer risico op ernstige ziekteverschijnselen en overlijden. De relatie tussen optimaal immuunsysteem en vatbaarheid voor (virus)infecties is geen discussie, vrijwel elke arts onderschrijft die relatie. Het is uiteindelijk aan mensen wat ze er mee doen. Ofwel een keuze.
Goed, tegen een muur praten is ook een keuze, ik doe het nog één keer :?. En daarna ook niet meer.

Door te zeggen dat het een keuze is, zeg je dat je kunt kiezen of je corona krijgt, of niet. Je zegt dat je door het juiste voedingspatroon en/of de juiste supplementen, je kunt kiezen om geen corona te krijgen. Maar dat is pertinent onwaar, of in ieder geval nog niet degelijk onderzocht of onomstotelijk wetenschappelijk bewezen in een peer-reviewed onderzoek.

Ik probeerde je in mijn vorige bericht misschien net iets te indirect feedback te geven. Het kan ook directer: het is geen keuze, je vermindert de kans. Dus zeg dat dan ook.

Hint hint: zeg nou ook gewoon eens: "ach ja, je hebt eigenlijk ook wel gelijk...". Want weet je, daar wordt het hier gewoon een veel leukere plek van :fff :wink:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Het is een terugkerende misvatting dat je een corona-besmetting kunt voorkomen met voeding/lichaamsbeweging enz... Je kunt je echter wel beschermen tegen de (ernstige) gevolgen van een corona-besmetting. Het is wel degelijk een keuze om het overheidsprotocol (alleen paracetamol) af te wijzen en je eigen verantwoordelijkheid te nemen (gezond leven). Het probleem is dat de meeste mensen niet weten welke eenvoudige maatregelen ze zelf kunnen nemen om weerstand te bieden tegen corona. De overheid verzuimt hier aandacht aan te geven, alsmede de belangrijkste media die het onderwerp niet aansnijden en dat is eigenlijk een groot schandaal. Ik hoop van harte dat overheid en media hierop afgerekend gaan worden.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door remco d »

Ingir,

Je typt dat een corona besmetting een keuze is. Dat is niet waar. Verder is algemeen bekend dat buikvet ( ongezonde leefstijl...) Heel negatief is voor het verloop van een corona besmetting. Verder is gezonde voeding uiteraard altijd positief voor alles wat je aan tegenslagen maar kunt tegenkomen in het leven. Je hebt ook gelijk dat de overheid dit wel meer zou kunnen sturen. Een doos van 40 kipfrikandellen is ongeveer even duur als een bloemkool, geen wonder dat mensen met beperkt budget voor de ongezonde keuze gaan.
Zo zijn er wel meer rare dingen. Het is al jaar en dag bekend dat met een gezond voedingspatroon een groot deel van de diabetes type 2 patiënten zonder insuline zou kunnen. Toch wordt insuline vergoed, en de diëtist niet..... Zo'n dingen maakt mij ook argwanend tegenover opzichte van beleid. Maar probeer vooral zelf logisch na te denken en niet door te slaan richting complottheorieën en bronnen bij je punt te zoeken. De volgorde is een punt maken na verschillende bronnen te bekijken, niet andersom.

Mvg Remco
Plaats reactie