Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Diegenen die zich afgelopen weekend op de Dam bevonden, allen wereldverbeteraars met ideaalbeelden. Niks mis mee, dat mag. Maar hoeveel van hen zouden de verantwoording nemen, zichzelf laten testen en zich melden bij het politiebureau of bij de gezondheidsdienst?
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Allemaal korte lijnen met onze Goeroe, Halsema voorop.
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Krelis »

we gaan nu in het nieuws krijgen, behalve restaurants die ‘slachtoffer’ zijn dat de banken in zwaar weer komen......
‘never let a crisis go to waste’ :D
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

remco d schreef: 03 jun 2020, 06:58 Zo zijn er wel meer rare dingen.
Nogmaals (5de keer?): corona-besmetting ga je niet voorkomen (zeker niet op de Dam), wel kun je de gevolgen van zo'n besmetting beperken met een gezonde levensstijl. Het is absoluut waar dat gezond voedsel veel duurder is dan ongezond... zo beredeneerd kun je corona ook als een armoedeziekte beschouwen, vergelijkbaar met TBC een eeuw geleden. Die armoede is er nog steeds, ga maar eens kijken bij een willekeurige voedselbank waar vooral goedkope pasta en rijst worden uitgedeeld.

Waarom wil de overheid wel vele tientallen miljarden euro's besteden om de gevolgen van het corona-virus te bestrijden maar geen cent om de bevolking goede voorlichting te geven of desnoods gezond voedsel te stimuleren met lage prijzen. De boeren/tuinders zouden echt geholpen zijn met een stimuleringsregeling die de afname van gezond voedsel bevordert... en (minder draagkrachtige) burgers zouden eveneens geholpen zijn door het beschikbaar krijgen van gezond voedsel. De stimuleringsregeling kan in principe budgetneutraal door ongezond voedsel duurder te maken en de opbrengst te gebruiken om gezond voedsel goedkoper te maken... Waarom wordt hier NIET voor gekozen en wel voor het incasseren van vele duizenden vermijdbare corona-zieken/doden en onherstelbare schade toebrengen aan onze economie?
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Interessante ontwikkelingen... 10 dagen geleden werd een studie gepubliceerd in de Lancet waarin HCQ als onwerkzaam wordt beschouwd en zelfs gevaarlijk. Op basis van die studie werd door de WHO besloten de experimenten met HCQ direct te staken.

Vandaag lees ik het bericht dat The Lancet zich nu distantieert van de conclusies van dat onderzoek omdat er aanwijzingen zijn dat de conclusies niet wetenschappelijk zijn. Op basis daarvan heeft de WHO besloten de klinische tests van HCQ te hervatten.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... gle.com%2F

Maar er zijn meer aanwijzingen dat het Lancet-onderzoek grove fouten heeft gemaakt en dat de werking van HCQ allerminst omstreden zou moeten zijn. Een zeer interessant interview met biomedische farmaceut Willem Engel, het is een hele zit maar absoluut de moeite waard: https://www.youtube.com/watch?v=H-2in_Z66F8

Ook onze overheid heeft stiekem informatie gegeven over het belang van gezonde voeding, lichaamsbeweging maar het is allemaal erg vaag (website van 16 april 2020, rijkelijk laat). https://www.loketgezondleven.nl/advies- ... us/voeding

De roep om een mediacampagne voor gezonder leven om de ernstige gevolgen van corona te vermijden begint nu ook luider te worden... we komen er uiteindelijk wel maar het duurt allemaal verdraaid lang en time is not on our side. https://www.metronieuws.nl/lezerscolumn ... -het-niet/
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ehhh Ingir, niet doorvertellen war, maar eehh, ik eehhh, ik heb afgelopen weekend een frietje met gegeten..... ssstttt, niemand mag het horen anders pakken ze me nog op of knikkeren ze me uit de verzekering.... :|
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Zeg Ingir, even een serieus voorstel naar jou toe, kan jij je eigen niet laten injecteren
met het Coronavirus, je zal er niet veel van over houden want je sta stijf van de voedingssupplementen.
Zowel in binnen als buitenland worden er vrijwilligers gevraagd voor een klinisch onderzoek, in Engeland
vangt met hier 3500 pond voor, toch een goeie € 4000,-
Hier in Nederland zijn er een X-aantal militairen die zich vrijwillig hebben laten inspuiten voor uitzending
naar Afghanistan, 2 weken lang in quarantaine met 24 uurs controle.
Waarom ik dit vraag; nu 5 pagina's vol geluld waarvan 1 pagina door reactie's van derde, dus 4 pagina's
van jouw zelf met enkel maar teksten - verhalen - verwijzing van anderen zonder maar ook iets
uit/van eigen ervaring.
Als jij na de 2 weken quarantaine of hoeveel ze voor jou nodig hebben jouw bevindingen hier neerzet
ben je met een ½ pagina klaar, dit alles natuurlijk op vrijwillige basis, we zien je medewerking tegemoet.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Erg grappig... :?

Ondertussen gaan duizenden mensen onnodig dood omdat hun corona-besmetting niet of niet tijdig behandeld wordt. Ik kan daar niet om lachen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Dit soort reacties kun je verwachten al je jouw religie met een Jehova achtige aanpak aan iedereen probeert op te dringen.
Je kunt voor elke mening genoeg bewijs op internet vinden en verdraaien zodat het in je straatje past:

Je verwijzing naar het artikel in de Lancet, dit staat er echt:
In een formele waarschuwing erkent The Lancet dat er “ernstige wetenschappelijke vragen” zijn opgeworpen over de gegevens in de studie. Het blad geeft ook een “uitdrukking van bezorgdheid” mee. Dat is is niet zo’n ernstige reprimande als een intrekking van een artikel, maar leidt hoe dan ook tot twijfels over het wetenschappelijk werk.

Met deze “uitdrukking van bezorgdheid” wil het vakblad de lezers “erop wijzen dat ons ernstige wetenschappelijke vragen gemeld zijn”. De redactie wijst er in de korte mededeling nog op dat de auteurs intussen zelf een audit naar de studie gevraagd hebben. De resultaten worden binnenkort verwacht.
Jij framet dit zo dat het je gelijk aantoont mbt de werking van HQC. Dat is niet zo, er zijn alleen twijfels over de kwaliteit ven een onderzoek. Uitkomst kan straksnet zo goed zijn dat het onderzoek wel deugde.

De farmaceut Willem Engel die de laatste 12 jaar zich alleen met dansen en z'n dansscholen heeft beziggehouden, die zijn mening in Cafe Weltschmerz geeft. Wikipedia:
Bij Café Weltschmerz zijn regelmatig interviewers en gasten in gesprek die complottheorieën over o.a. het neerhalen van MH17 en de aanslagen van 11 september 2001 aanhangen. Ook wordt Café Weltschmerz regelmatig beschuldigd van antisemitisme.
.

Voedingsadvies van de overheid is een advies om vooral gezond te blijven leven tijdens gewijzigde omstandigheden, het voorkomen van de zogenaamde corona kilo's. Niet gericht op het oppompen van je imuunsysteem omdat Corona dan geen kans zou hebben.

De luider wordende roep om een mediacampagne, en je bewijs in een lezersreactie van Connie Jimenez in een internetkrantje. Wie de fuck is Connie Jimenez, en waarom zou haar mening er toe doen?

Geen van je "bewijzen" snijdt hout en zijn bij elkaar gesprokkeld omdat je denkt dat ze in je straatje passen.

Stop alsjeblieft met het het leuren met je nieuw gevonden religie, en haal je voet tussen de deur uit. Je punt is duidelijk, zo goed als niemand is het met je eens hier en de link met Ecologie ontgaat me.
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Doe eens gek, eet een appel in plaats van een pil, liefst een Hollandse.
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Route66 »

Ik heb onder mijn zeer goede bekenden een gezondheidspsycholoog... Tis echt niet alleen de boodschapper die het doet en al helemaal niet als het verkeerd gebracht wordt... zegt deze. En verder: Uiteindelijk zijn al dat soort zaken als beweging en gezond voedsel een intrinsieke motivatie.
Echt het is zo: Aan een dood paard kun je ook in dit soort gevallen niet trekken.....

Dit past meer op een forum over zelf-reflectie... geef niet de ander de schuld, zorg zelf dat je bewust en gezond leeft en al die wilde oncontroleerbare verhalen die voorbij komen, laat ze voor wat ze zijn.

Iets wat echt goed is komt er op den duur wel doorzetten, want dat komt via voortschrijdend inzicht en is geen hype... (zoals al die afslankkuren...)
Soms is het wel jammer dat het zo lang duurt, maar je kunt de mensen nu eenmaal meestal niet dwingen....
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Uiteindelijk zijn al dat soort zaken als beweging en gezond voedsel een intrinsieke motivatie.
Als je partner werkt in een zorginstelling voor verstandelijk gehandicapten (waaronder veel senioren) zonder de nodige beschermingsmiddelen dan ga je wel anders nadenken over risico's. Dan wil je niet afwachten tot het virus jou ook te pakken krijgt zoals bij diverse zorgmedewerkers is gebeurd maar ga je zoeken wat je zelf kunt doen om je te beschermen tegen de gevolgen van een eventuele besmetting.

Een profylaxe is er niet, een eerstelijns behandelingsmethode is er ook niet, dus ben je een sitting duck en moet je maar hopen dat het virus aan jouw deur voorbij gaat.

Dan komt er een huisarts die met hetzelfde probleem zit, maar dan met mensen die het virus daadwerkelijk hebben opgelopen en die niet geholpen kunnen worden, ook niet in het ziekenhuis waar ze uiteindelijk komen te overlijden. Tijdens de piek van het virus in maart zijn de ziekenhuizen overvol en kan hij zijn doodzieke patiënten niet meer doorsturen naar het ziekenhuis. Vervolgens gaat hij op zoek naar behandelingsmethoden in het buitenland en die vindt hij, een Amerikaanse arts haalt goede resultaten met zink om reproductie van het virus te verhinderen, een transportmolecuul voor het zink (HCQ) en antibiotica (AZM) om de ontstekingen in de longen tegen te gaan. In overleg met zijn apotheker gaat hij deze behandeling toepassen op zijn patiënten die stuk voor stuk opknappen en genezen.

De rest van het verhaal kennen we, HCQ wordt door de inspectie verboden, achteraf gezien was het niet eens noodzakelijk om HCQ toe te dienen want er zijn ook andere middelen (QCT en kinine) die zonder recept toegediend kunnen worden.

Opvallend is dat de meeste mensen (80%) totaal niet vatbaar blijken voor het virus, van de mensen die wél vatbaar blijken zijn er opvallend veel senioren en (chronisch) zieken. Toch zijn er ook jonge en gezonde mensen die ziek worden en soms zelfs overlijden. Dit zou mogelijk verklaard worden door tekorten aan zink en vitamine D, tekorten die ook onder gezonde mensen regelmatig voorkomen.

Als je weinig opties hebt is elke beschikbaar middel de moeite waard om te proberen. Gezond eten en bewegen deden we altijd al, maar in ons huishouden heeft iedereen een tekort aan vitamine D door een donkere huidskleur en ik bleek ook een zinktekort te hebben. Op basis van deze kennis zijn we extra gaan opletten om extra van deze specifieke voedingsmiddelen binnen te krijgen door elke dag minstens een uur in de zon te gaan en het dieet nog verder toe te spitsen op zink en vitamine D. Op donkere dagen als vandaag nemen we een pilletje vitamine D en afgelopen maand heb ik een kuurtje zinkorotaat genomen om het zinktekort weg te werken. En tenslotte hebben we een wat Quercitine (ter vervanging van HCQ) in huis gehaald voor het geval iemand besmet raakt en we direct kunnen beginnen met toediening van extra zink en QCT.

Tot nu toe zijn we allemaal bespaard gebleven, sterker nog: op de instelling van mijn vrouw is nog niemand van de cliënten en personeel besmet geraakt. Als je echter ziet wat een slagveld het virus heeft aangebracht in diverse verpleeghuizen mag dit bijzonder genoemd worden.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Route66 »

Ik haak af. Er is imho geen koppeling tussen wat je van mij quote en jouw verhaal.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Route66 schreef: 05 jun 2020, 11:48 Ik haak af. Er is imho geen koppeling tussen wat je van mij quote en jouw verhaal.
Nee, totaal niet.
Het zijn geen oogkleppen die hij op heeft, meer panische angststoornis,
chronische angststoornis, dit maakt je stokdoof en stekeblind, daar zijn hulpdiensten voor
maar nu zit ik op de stoel van de huisarts, en dat moet niet.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Route66 schreef: 05 jun 2020, 11:48 Er is imho geen koppeling tussen wat je van mij quote en jouw verhaal.
Ik heb uitgebreid uitgelegd wat mijn motivatie, persoonlijke achtergronden en externe factoren zijn bij deze topic als reactie op jouw suggestie dat mijn motivatie slechts intrinsiek zou zijn.

Iemand wierp ergens de vraag op wat deze topic van doen heeft op een ecologieforum. Ik begrijp die vraag niet want de ecologie bestudeert de interacties tussen levende organismen onderling in hun biologische omgeving en de interacties van die organismen met hun fysieke (niet-biologische) omgeving. Nu weet ik niet of je een virus als een levend organisme moet beschouwen maar de mens is dat in ieder geval wel.

Ik vind het onderwerp in ecologisch opzicht uitermate interessant en relevant, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je vooral geïnteresseerd bent in het energiedeel van dit forum (houtkachels, zonnepanelen) dit onderwerp weinig te bieden heeft. Dat geeft niet, ieder zijn ding en wat prettig dat dit allemaal mogelijk is op dit forum.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie