Duurzaam werk als machinebouwer

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Daniel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2019, 09:37

Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door Daniel85 »

Dag allemaal,

ik hoop dat hier deze soort vragen ook gesteld mogen worden. Ik ben een duitse constructeur (mechanical engineer MSc) in een ontwikkelingsafdeeling van een middelstands verpackingsmachines-bedrijf. Ook heb ik een tweede Master Sales engineering and Product Management, van welke ik echter in mijn actuele positie niet echt gebruik van kan maken. Bovendien wil ik mijn technische achtergrond graag gebruiken voor een analytische baan en/ of project management.

Ik zou graag in Nederland willen werken, omdat mijn Oma bij Amsterdam woont en mijn broer in Düsseldorf woont. Wat ik mij voor een nieuwe baan wens is dat het product/ de dienstpresentatie van algemeen nut ofwel duurzaam is. Iets wat deze wereld, de mens, dier of natuur direct van nutte is.

Eerste idee was richting duurzame energiebronnen te gaan, bijvoorbeeld wind kracht of solar. Als tweede optie is mij nog het medizijnisch regio binnen geschoten, waarbij hier mischien weiniger klassieke machinebouwers worden gezoekt.

Daarenboven ben ik erg bevlogen van TheOceanCleanup waar ik in ieder geval wil gaan soliciteren! Al hoewel ik vermoed, dat het daar moeilijk is om een baan te krijgen.

Nu dacht ik hier nog naar leuke ideen, coole projecten, bedrijfen of producten te vragen, die voor een project manager/ studeerde machinebouwer interessant zouden kunnen zijn. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie antwoorden.

Fijn weekend

Daniel
Daniel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2019, 09:37

Re: Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door Daniel85 »

3400 keer opgeroepen -> 0 reacties :lol: :lol:
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door dormos »

Daniel,

Kijk eens op www.mirrorcontrols.com.
Niet direct ecologische producten maar we werken steeds meer aan producten die de aerodynamica van auto's (ook EV's) verbeteren en zo CO2 reduceren.
We zoeken engineers (product/machinebouw/matrijsontwerp) dus stuur maar een PB als het je wat lijkt.
Geldt trouwens ook voor anderen die dit lezen.

Groet,

Hans
Paide
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door Paide »

Philips Healthcare in Best?
Daniel85
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2019, 09:37

Re: Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door Daniel85 »

Bedankt voor jullie reacties. Klinkt alle twee leuk, dus ik zal er over de komende kerst vacantie over nadenken!

Groetjes uit Duitsland
Daniel
WilfredT2
Berichten: 266
Lid geworden op: 04 sep 2017, 10:02

Re: Duurzaam werk als machinebouwer

Bericht door WilfredT2 »

Hoi,

ik heb een bedrijf in Groningen, waar ik samen met mijn collega's biologisch afbreekbaar schuim produceer. met dit schuim concurreren we met de huidige chemische standaard PUR schuimen. We bouwen hiervoor ook onze eigen machines, en hebben een aardig uitgeruste werkplaats met draaibank en freesmachine etc.

in 2020 zoeken we nog een Mechanical iemand bij.

Mocht je interesse hebben, laat het me weten. Wellicht kunnen we een keer kennismaken.

Groet Wilfred
Plaats reactie