Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door David86 »

Rits,

Ik heb eigenlijk nog niet zoveel nagedacht over hoe een ander systeem vorm gegeven zou moeten worden. Ik heb er wel eens over gedacht om me er tegen aan te gaan bemoeien maar zoals je weet ben ik niet bijzonder "politiek onderlegt".

Of Willem Alexander een sukkel is weet ik niet, hij komt niet op me over als een sukkel. De komende jaren gaan het uitwijzen. Ik heb wel het idee dat onze nieuwe koning net als zijn moeder een bepaalde betrokkenheid heeft met het volk. Op het eerste oog meer dan de politici die ons de laatste jaren aansturen.

Neem Jan Kees de Jager, die stelde even geleden dat we allemaal de broekriem aan moeten gaan halen, Jan Kees is zelf nog steeds 60 kilo te zwaar en ondertussen begint de arbeidersklasse van Nederland toch wel echt de broekriem aan te halen. Jan Kees zelf heeft nog steeds een XL broekriem om zijn XL broek omhoog te houden, de broekriem aanhalen is voor Jan Kees dus niet nodig... "Allemaal" is dus een beetje betrekkelijk. Jan Kees is overigens de man wiens besluiten ons nu tot ons 67ste doen werken en de man die een demissionair kabinet zo gek kreeg om de miljarden bezuinigingen nog net voor de valreep van hun ambtstermijn even door te duwen.

Men vroeg aan de held van de linkse fracties, de heer Cohen tijdens de verkiezingsdebatten wat een halfje wit kost. Deze "man van het volk" had werkelijk geen idee.. Dat is de volksvertegenwoordiging die we nu hebben, altijd op zoek naar een manier om er nog een kwartje uit te knijpen maar ze hebben geen idee hoe het volk er voor staat. Als ze nog even doorknijpen knijpen ze het volk dood.

Als alternatief hebben we dan die vetkuif die de moslims de schuld geeft van alles wat fout is in deze wereld (aan het begin van de vorige eeuw hadden we ook zo'n gozer, die deed dat met joden) en een partij die het welzijn van labmuizen belangrijker vind dat het welzijn van haar eigen volk.

Dat is lekker kiezen dan..

Ik snap wel dat mensen de ILLUSIE van vrijheid willen behouden en daarom aan een democratie vast houden maar die vrijheid vind ik discutabel. Volgens mij bepaald een partij bestuur wie er op de kieslijst komt en de motieven van dat partijbestuur mogen we slechts naar gissen. Wat mij betreft is niet iedereen gelijk, daar heb ik vrede van, waar ik wel een hekel aan heb is de poppenkast de leugens om het leven iets te laten lijken wat het niet is.

Groeten,
..
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Heb jij vandaag ook een traantje weggepingt?

Bericht door ritsaert snijder »

David,
Ik snap de ontevredenheid wel. Ik vind het ook goed dat je aangeeft wel wat te willen doen. Ik weet dat je een sensitief mens bent...maar dat is ook een goede eigenschap in de politiek.

Die ontevredenheid is duidelijk en ook breed gedragen. Ik zie dat ook wel als een mogelijke oplossing. Gaat er misschien ook wat gebeuren. Dat Den Haag niet goed functioneert is helder, maar ik hoop niet dat de Oranjes de oplossing worden.

Ik vond WA altijd een behoorlijke sukkel; Videla incident, maar ook hoe hij overkomt. Hij deed het de laatste weken wel goed. Ik geloof dat Maxima hem goed begeleid. Daar zitten wat mij betreft de hersens. Maar als marionet hoef je ook geen hersens te hebben.

RS
groet!

Ritsaert
Plaats reactie