tips voor plint leggen langs niet-rechte lemen muur

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
fietser
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 apr 2014, 12:36

tips voor plint leggen langs niet-rechte lemen muur

Bericht door fietser »

hallo,

wij hebben onze woonkamer van wandverwarming laten voorzien i.c.m. leemstuc. Nou is deze leemstuc laag nogal onrecht. Er zitten, als je goed kijkt langs de muren, bochten. Nou vinden wij dit voor het oog niet storend; het heeft eigenlijk wel wat dat het niet kaarsrecht is. Echter, ik ben nu bezig om een houten vloer te leggen en ik houd rondom ongeveer 1,5 tot 2 cm gat over tussen muur en vloer om evt. werking van het hout op te kunnen vangen. Ik wil graag afwerken met plinten, ik dacht zelf een liggende plint omdat het anders een erg dikke staande plint wordt die ik niet langs de oneffen muur krijg.

Echter, ook een platte / liggende plint zou ik denk ik toch nog op maat moeten zagen op vorm (contour) van de onrechte muur. Dit kan denk ik wel, maar zal vrij bewerkelijk zijn, en ik weet niet, of het wel mooi gaat lijken.

Ik werk graag met natuurlijke materialen, dus liever niet met kunststoffen, voor de afwerking. Hebben jullie nog tips hoe ik de vloer / muuraansluiting kan afwerken, waarbij de muur dus niet mooi egaal recht is? Ik heb zelf al wat gezocht op leem en plint, maar ik vind hier nauwelijks ideeen over...
Paide
Berichten: 286
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: tips voor plint leggen langs niet-rechte lemen muur

Bericht door Paide »

lastig!
misschien kun je een gleufje in de muur maken ter hoogte van de platte plint, deze erin leggen en vervolgens weer aansmeren?
Anders een kitrandje in plaats van een platte plint
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: tips voor plint leggen langs niet-rechte lemen muur

Bericht door maarten martens »

Ik heb een plint van kalk uitgewerkt, die volgt mooi de muur.
bovenaan afgerond zodat er geen stof op blijft liggen !
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
Plaats reactie