Overdreven mediaberichten over klimaat

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door dormos »

Als je een ander de maat wil nemen mag je wel eerst zelf het goede voorbeeld geven.
Wikipedia:
Tu quoque (Latijn voor "jij ook" of "jij net zogoed"), of jij-bak[1] is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Zijn standpunt wordt dus niet verworpen omdat het de logica zou tarten, maar omdat hij boter op zijn hoofd zou hebben.[2] Het is daarmee een vorm van het argumentum ad hominem,[3] want zelfs als de persoon die aangevallen wordt inderdaad inconsequent of hypocriet handelt, tast dat niet de eventuele geldigheid van zijn argumenten aan.

Het argumentatieschema is als volgt:

Persoon A doet uitspraak X.
Persoon B stelt vast dat de handelingen of uitspraken van A niet stroken met uitspraak X.
Daarom is X niet waar.


Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Paul Joosten
Berichten: 1123
Lid geworden op: 22 feb 2013, 13:49
Locatie: Zuidwending / Veendam
Contacteer:

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Paul Joosten »

Helemaal mee eens Hans. Nog wat interessant leesvoer voor iedereen met een mening over Greta vind je hier.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

dormos schreef: 27 sep 2019, 13:50
Als je een ander de maat wil nemen mag je wel eerst zelf het goede voorbeeld geven.
Wikipedia:
Tu quoque (Latijn voor "jij ook" of "jij net zogoed"), of jij-bak[1] is een logische drogreden van het type "two wrongs make a right", waarmee gepoogd wordt de opponent in diskrediet te brengen door erop te wijzen dat hij niet consequent naar zijn eigen standpunt handelt en dat de kritiek die hij uit ook op hemzelf van toepassing is.

Zijn standpunt wordt dus niet verworpen omdat het de logica zou tarten, maar omdat hij boter op zijn hoofd zou hebben.[2] Het is daarmee een vorm van het argumentum ad hominem,[3] want zelfs als de persoon die aangevallen wordt inderdaad inconsequent of hypocriet handelt, tast dat niet de eventuele geldigheid van zijn argumenten aan.

Het argumentatieschema is als volgt:

Persoon A doet uitspraak X.
Persoon B stelt vast dat de handelingen of uitspraken van A niet stroken met uitspraak X.
Daarom is X niet waar.


Groet,

Hans
Ik typ ook"mag" ipv "moet". Het haalt geen argument onderuit maar kan evengoed wel hypocriet zijn. Het is voor mij geen reden om nergens naar te kijken, maar luisteren naar deze lui doe ik dus ook niet.

Ik was wel te snel in mijn conclusie, dacht dat het meisje ( net als die wereldleiders) gewoon vloog.

Mvg Remco
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

https://www.telegraaf.nl/financieel/921 ... delijk-gas

Misschien niet overdreven, wel opvallend in elk geval.
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Wel een puntje dat opgelost moet worden inderdaad. En kan, als we maar willen.
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door JantjeV8 »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5031109 ... vervuilend

Ik snap degene die het journaal en de kranten overslaan steeds beter, vandaag is het linksaf, morgen weer rechtsaf. Niet te volgen, wat moet je nu nog geloven.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

Ingir schreef: 27 sep 2019, 12:52 Ik vind het wel zielig voor kinderen die al die verschrikkelijke berichten krijgen te verwerken zonder te weten dat het allemaal om een kleine kans gaat, net zoals er een kans is dat we geraakt worden door een meteoriet of de halve wereldbevolking uitgeroeid kan worden door een gemeen virusje.
Ach ja, toen was er opeens toch dat gemeen virusje... :fff
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Ach welnee. Da s dezelfde kletspraat als t klimaat.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

pelletpower schreef: 18 mar 2020, 10:29 Ach welnee. Da s dezelfde kletspraat als t klimaat.
Precies!
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Dacht t ook. Die chinezen eten vleermuizen! Was ik niet van plan dus ik krijg geen corona.

En die Italianen? Die wonen met zijn allen in een huis, opa oma enz. Doe ik niet dus krijg geen corona. Zowiezo kunnen ze in zuid europa erg zeuren. Griep krijgen we elk jaar.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

Het is maar een griepje zeggen sommigen nog steeds.

Mijn vriendin mag ze opvangen in het ziekenhuis, er komt nog een zware tijd aan. Miljarden naar windmolens en na twee weken de mondkapjes op. Te weinig aan te verdienen waarschijnlijk. Laat wel even zien hoe goed onze leiders het met ons voor hebben. Die eigen moestuin waar velen me om uitlachen kan me goed nog van pas komen dit jaar!
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door pelletpower »

Die moestuin inderdaad. Overheid? Nee, elk individu bepaalt de koers van de meerderheid. Men is niet bereid zijn gedrag aan te passen. Juist en alleen hierdoor gaat je vriendin overwerkt raken. Er zijn ongeveer 3 bedden op 1000 inwoners op de ic beschikbaar. Als elk individu zijn gedrag niet aanpast en blijft doet wat ie altijd doet zijn er straks 30 per 1000 nodig. Niet waar? Kijk naar Italie. Kijk naar China. Stom van me. Voel me beetje vechter tegen de windmolens. Ach, zoals ze hier in t dorp zeggen, die Italianen zijn ...... Als wij ziek zijn halen we de schouders op en gaan vrrder. Tsja, wat moet je dan nog zeggen? De chinese overheid vond t gewoon leuk om een miljoenestad af te sluiten en in een week een ziekenhuis uit de grond te stampen? Wie is er nou debiel? Sorry, maar ik kan me er aardig aan ergeren, waarvoor excuus.
remco d
Berichten: 397
Lid geworden op: 10 okt 2015, 08:32

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door remco d »

Dat is precies zoals ik het voor me zie. Begrijp me niet verkeerd ik weet ook niet hoe dit wel goed aan te pakken. Het is nieuw en onbekend, niemand weet het.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door Ingir »

remco d schreef: 18 mar 2020, 12:33Die eigen moestuin waar velen me om uitlachen kan me goed nog van pas komen dit jaar!
Moestuin is absoluut niet lachwekkend, een beetje prepper begint juist daarmee. De huidige crisis wordt echter niet veroorzaakt door een gemeen virus (ik zie dat meer als aanleiding, had ook bijvoorbeeld een langdurige stroomuitval kunnen zijn of extreme regenval) maar door massa-hysterie. En dat is een dichtbevolkt land als NL vragen om problemen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
ready to burn
Berichten: 174
Lid geworden op: 28 aug 2014, 18:59
Locatie: mauie stad achteâh duh duine

Re: Overdreven mediaberichten over klimaat

Bericht door ready to burn »

ready to burn schreef: 12 aug 2019, 21:01
Ingir schreef: 12 aug 2019, 13:25 Al die hernieuwbare energieopwekkers worden immers geproduceerd met fossiele brandstoffen (uitputting) en hoge milieubelasting (verwoestende grondstofwinning van aardmetalen met ongekende vervuiling van grond, grondwater en lucht). Ook de massale bomenkap voor hernieuwbare biomassa is een aanslag op het milieu, zowel door het verlies aan bosareaal als door luchtverontreiniging van houtstook.
Grappig, daar gaat deze film over: http://planetofthehumans.com
Het wachten is nog even op een trailer en natuurlijk de docu zelf.

Very Inconvenient Truths

Some of the reality presented:

+ all “alternative energy” itself is fossil-fuel-based. None of it could or did exist without fossil fuels. Solar panel themselves are made with metallurgical coal and quartz – both derived from blowing up mountains. The top beneficiaries of tax subsidies to promote solar? The Koch Bothers!;

+ same with wind and even hydro and Nukes, as the essential major ingredient in the creation of cement and steel is…coal. None of these technologies existed, nor could they exist, without fossil fuels. The grid cannot even operate without fossil fuel-derived steam-generated baseloads – in the spring when hydro is surging, the Bonneville Power Administration (BPA) cuts off wind power (and still has to pay its providers after a lawsuit), yet has to keep the Boardman Coal plant (Oregon’s top carbon polluter) running in order to balance the baseload. Even eCon Musk’s famed battery plant in Nevada is powered by…fracked natural gas. The huge bird and desert-destroying Ivanpah Solar array in California also has fracked natural gas as an essential ingredient;

+ the documentary depants the ubiquitous memes/reports of how “Germany gets its energy from renewables.” It trots out footage of a series of the top misleaders stating one after the other: “Germany gets 30% from renewables,” “40%,” “50%,” “60%”,… The reality is that Germany gets just 3.5% of all its renewable energy from solar and wind combined. A whopping 70% of what passes for “Green” energy in Germany comes from Biomass – grinding up trees in the Amazon and the US Southeast and shipping them to Europe where Germany (and Great Britain) burns them for electrons and get Carbon Credits for doing so!;

+ the other part of the Germany myth is that “Germany gets off coal…” The reality here is that Germany gets 37% of its energy from coal and is even trying to level one of its last intact forests to get at the coal underneath. The only thing currently stopping the destruction of the 12,000-year-old Hambach Forest is mass protests;

+ the top beneficiaries of Biomass are, of course, Big Timber giants. The Koch brothers, again, own Georgia-Pacific, the second largest stump creator in the world after Weyerhaeuser. G-P’s two mills in Oregon are the state’s #4 and #5 carbon polluters, as well.

Sinds eergisteren staat de film online.

https://planetofthehumans.com en
https://www.youtube.com/watch?v=Zk11vI-7czE

EDIT.
Trailer:


Hele film:


Maarten
Plaats reactie