Nog mensen bezig met stirling combi warmte-electra productie (Whispergen)

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

RobvanHees

Re: Nog mensen bezig met stirling combi warmte-electra productie (Whispergen)

Bericht door RobvanHees » 13 jan 2020, 21:05

Beste Ruud mocht je echt niet met de wg kap uit de weg kunnen dan kan je hem ook wel komen ruilen voor een 2 delige,een links en een rechts deel die weer wordt samen geklemd.(let op bereikbaarheid van alle onderdelen is een belangrijk gaat dit niet dan moet je hem helemaal uitbouwen om hem normaal te onderhouden .

Als je een extra warmtewissellaar gaat gebruiken neem dan een overbemeten plaatwissellaar om de warmte overdracht zo laag mogelijk te houden, anders slaat de wg al af voor dat de radiatoren warm zijn,en monteer gelijk een elektrische 3 weg kraan om te switchen tussen cv en boiler in de toekomst.(en een extra retour T stuk)

Hier nog wat interessante linkjes;.... https://www.golantec.be/micro%20warmtek ... peling.htm

.............................................. https://www.victronenergy.com/Manuals/W ... GFAQNL.pdf

Zo te horen begint het al te kriebelen om er aan te beginnen.probeer het installatie menu goed te volgen en uit te voeren en monteer de brandstofpomp ook echt onder de tank en maak geen hevel inrichting want dat geeft problemen in de toekomst.

Ruuth

Bericht door Ruuth » 13 jan 2020, 21:34

Dank voor de aanbieding en de suggesties. Als het echt niet lukt met de kap dan maak ik graag gebruik van je aanbod.

Wat betreft de warmtewisselaar zat ik ook al in de 'overbemeten' modus. Levering 5,5kW en warmtewisselaar factor 10. Temeer daar mijn cv installatie volgens het thermosifon principe werkt.
Die driewegkraan staat op mijn lijstje evenals de driewegkraan in de aanzuig van het secundaire circuit. De WG zal zijn inlaat moeten delen met die van de dekwaspomp. Weer een huiddoorvoer minder.

Ruuth

Bericht door Ruuth » 13 jan 2020, 21:36

.

Plaats reactie