Bericht
door keesijp60 » 12 aug 2018, 14:14
Hoy Allemaal.
22ste is de rechtszaak, dan naar de kantonrechter, ik ben benieuwd, wat betreft hout kachels en sterk geisoleerde huizen, waarbij er trouwens al doden zijn gevallen door slecht funtionerende gesloten verbrandingstoestellen.
Voor alle duidelijkheid, een houtkachel is een kachel met onderdruk door de trekkende schoorsteen, als de lucht die hij nodig heeft te weinig is dan brand ie gewoon slecht, je kan dat prima zien, en ruiken, met met hout stoken moet je gewoon raam open laten, ik heb boven alles open staan, en een stuk van de huiskamer deur, dat was al gedaan en een raam open in de huiskamer, werkt prima, maar sta wel open voor een gesloten systeem, dat kan met een buis van buiten, maar ik heb nog een schoorsteen opening vrij, alleen dat wordt warm door mijn kachel en dan is het misschien moeilijk te gebruiken, gat is groot genoeg, 15 x 15 cm gemetseld, wel helaas lek, maar voor aanzuigen is dat niet erg, dichtmaken kan niet want dan moet ik er een lilliputter in sturen met voegmateriaal..
Ik heb met een fabrikant van houtkachels gesproken, en zei laat ze dat maar eens aantonen dat de houtkachel er uit moet als ie niet gesloten systeem heeft, dat staat nergens in de handreiking, het betreft alleen gas. hij zei ga maar gerust met opgeheven hoofd naar de rechter toe. Ik stook al 9 jaar en die buur klaagde nooit, doet het pas sinds 1.5 jaar, gewoon om te dwarsbomen is dat. in die 9 jaar nog nooit klachten gehad, van geen enkele buur,
behalve dan die ene, dus vraag me af of de rechter mij opdraagt de kachel weg te halen, de advokaat zegt dat ik goed sta, dus gaan we ervoor.
Ik heb een pak papier gehad van de deurwaarder en daar zaten ook de klagers bij, tja, zoals verwacht alleen mijn buur, de enige, niemand heeft en had ooit last van mij. Alleen mijn buur die me niet moet staat er in, en de woningbouw praat over meerdere buren, niet waar, de andere buren met houtkachel zijn ook niet zo blij, en spraken me aan maar niet naar de rechter te stappen, helaas, ik ben niet zelf oorzaak, de woningbouw deed dat.
Ik sluit een brief bij van een andere buur, die precies weet hoe en wat, ik heb zo,n gevoel dat ik de oorzaak ben en overal op internet ruzie zoek maar dat is toch duidelijk de buur die is veroordeeld tot mij 500 euro te betalen (dank alvast) niet ik, en ben ook nog eens een vrijwillig hulpverlener, en ook zeer geinteresseerd in schoon stoken, ecologie en zelfvoorzienendheid. Wat zal de bio centrale in Utrecht doen? houtsnippers stoken, en niet gedroogt, en schoon, (denk ik, maar eerst zien) misschien wel om de kachelstokers hak te zetten omdat er dan geen schoon hout overblijft in afval, en die centrale stookt waarschijnlijk ook spaanplaat en met verf, dat kan, als de temperatuur brandkamer zeer hoog is..
Als de zaak voorbij kan deze draad trouwens ook worden weggehaald, want dan heeft dat verder geen zin meer.
De genoemde naam Dhr IJpelaar in de 2 bijlages ben ik dus, en Jan is de oude buur, de genoemde antenne is geplaatst in de hoop dat ik zou verkassen, laat ik nu een taaie zijn en me niet zomaar weg laat jagen, ik ben me van geen kwaad bewust, zie me zelf als een fijn humorvol mens met 2 zeer behulpzame armen, ze weten me te vinden als er iets kapot is, en ik doe het graag, nog nooit in mijn leven deze ellende gekent, maar is wel gekomen na de rechtszaak tegen de zendmast, daar is alles mee begonnen, ik heb HSP en ben zeer gevoelig voor de masten, in ziekenhuis is dat onderzocht en bevestigt, ik weet niet of de brief al gepost was maar hierbij in bijlage 3 dan.
vrg kees
-
Bijlagen
-

-

-