Is dit de revolutionaire opvolger van CV?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

rienmulders

Re: Is dit de revolutionaire opvolger van CV?

Bericht door rienmulders » 24 mei 2018, 14:17

Zoals al in vorige reacties is aangegeven kan dit gewoon niet wat wordt beweert. De omzetting van elektrische naar warmte is de meest efficiënte manier van energie omzetting. Om daarvoor inductie te gebruiken is onzin en nodeloos ingewikkeld en duur. Een simpele weerstand doet het (nagenoeg) verliesvrij en totaal geruisloos. Voor n paar tienjes koop je al n straalkacheltje. Mijns inziens kan het peperdure ding van Henk Verhagen linea recta de schrotbak in.
By the way, elektrische capaciteit wordt niet uitgedrukt in KWH maar in KW. Als een kachel van 1kw 1 uur brandt verbruikt hij 1 KWH! Ik gun een 75 jarige zijn verzetje maar dat hij niet eerder is teruggefloten verbaast mij ten zeerste!

keesijp60

Bericht door keesijp60 » 12 jun 2018, 14:55

Inductie geeft behoorlijke magnetische velden, ik weet niet of dit wenselijk is.

Daarnaast is het best knap gevoelig voor uitval, er gaat immers veel vermogen door igbt transistors en veel winst is er niet met elementen.

Theonovu

Bericht door Theonovu » 01 jul 2018, 12:03

Wat zou het fijn zijn als we het aardgas konden vervangen door een veilig gas zonder Co2 gedonder.

Dat gas bestaat. Kijk maar eens naar de uiteenzettingen van Professor Ad van Wijk

JantjeV8

Bericht door JantjeV8 » 02 jul 2018, 07:36

En waar vinden we dat??

Paul Joosten
Contacteer:

Bericht door Paul Joosten » 02 jul 2018, 07:44

Waterstof
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten]
https://duurzamehuizenroute.nl/woning/v ... 05-veendam

keesijp60

Bericht door keesijp60 » 08 jul 2019, 13:26

Paul Joosten schreef:
08 apr 2018, 09:22
Enkelfase 230V dus maximaal 3,6 kW. Rendement volgens filmpje vergelijkbaar met gasketel. Geen draaiende delen maar wel ongelofelijke herrie. Dat zou een heel huis moeten verwarmen? :shock: :shock: :shock:
Ik heb het gezien, dat is niet echt een oplossing, en in ieder geval geen inductie, want die werkt op 200 Khz met tegenwoordig softswitching, (kan ik bouwen trouwens electronica kennis) en dat hoor je niet, het werkt met kringstromen die rondgaan in ijzer zoals pannen, kleine kortsluitingen zorgen dan dat de pan heet wordt, niet de plaat, dus een metalen warmtewisselaar waar je water doorheen stuurt kan je gebruiken met inductie, zorg wel voor dunne wand dikte, en dan heb je een ketel zonder herrie, volgens mij is dat brommen gewoon heel veel amperes, en dan zal je gauw failliet gaan en de wijk zonder stroom.

vrg kees

hobbes

Bericht door hobbes » 13 jul 2019, 20:18

met 1 kuub gas kun je 9 kilowatt elektriciteit maken, met andere woorden 1 kuub gas mag net zoveel als 9 kilowatt stroom kostten. 9x18 cent = 1,60 euro. Het grote nadeel van waterstof is dat het nu nog veel elektriciteit kost om het te maken. Ze zijn in Belgie en Japan wel bezig met het ontwikkelen van een waterstof paneel maar dat verkeert nog in een testfase, nog even geduld dus.

Er zijn ook nog geen onderhoudsmonteurs voor warmtepompen, laat staan voor deze zgn revolutionaire cv ketel

Dutch John

Bericht door Dutch John » 14 jul 2019, 09:20

Als de conversie bijna 100% is, dan kun je 9 kWh elektriciteit uit een kuub gas produceren. Rendementen liggen echter veel lager. Met maximaal 60% is het wel zo'n beetje op.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-

Ruuben

Bericht door Ruuben » 14 jul 2019, 20:22

Ik denk dat bedoeld was te zeggen dat 1 kuub gas 9kwh energie equivalent heeft.
Dus de energie rekenmaat van de gasclub.

Plaats reactie