Bericht
door jwardenier » 26 jan 2017, 09:20
Deze bakjes heb ik uitgeprobeerd ,ik vond dat de grond te snel verzuurde .
Recepten ,ik moet ergens wel iets hebben maar dat kan ook staan in boekjes die ik uitgeleend heb ,hier staan recepten in van bio bestrijding middelen en allerhande tips .
Mij pa zocht Moll bulten op ,na het zeven van de grond kwam er compost bij ,deze grond werd gebruikt als zaai grond in bakken .
Ik heb vorig jaar de putjes waar de planten in kwamen te staan de grond van opgeslagen ,beetje compost er bij gedaan en hergebruikt als zaaigrond .Uit gemak koop ik wel eens potgrond ,maar mij is nog steeds niet duidelijk waar alle vervuilde grond blijft ,dus schep ik liever uit eigen tuin .Met regelmaat zet ik een compost bultje op welke dan later weer bij de grond gaat die in de potten komt .
P H meten doe ik wel eens ,heb nog een electronics apparaatje , maar meestal ga ik af op wat ik zie en ruik ,beheerst water geven aan potplanten is hierbij erg belangrijk ,en dat het overtollige water weg kan .
Veder gebruik ik giersoorten om planten sterk te maken ,begiet ze met verdunde brandnetel of smeerwortel gier .
Heb hoofdzakelijk eigen zaaigoed , mislukkingen zijn hierdoor uitzonderingen.
Wel eens uien met prij smaak of witte kool met spruitknobbels ,maar dat heeft met de teler te maken ,foutje in teelplan .