Aansprakelijkheid forumbeheerder

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Bericht door Dutch John »

John O schreef:Voor jouw installatie ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk.
Sorry Kockie,

Weer OT, maar John O haalt hier iets belangrijks aan. Er wordt (gelukkig) ook op dit forum nogal wat gediscussiëerd over hoe iets te bouwen of installeren. Dat bouwen/installeren kan een keer verschrikkelijk mis gaan. Dan kan het mogelijk zijn dat men een schuldige op het forum zoekt of de forumhouder zelf aansprakelijk stelt. Misschien is het raadzaam een duidelijke disclaimer te projecteren (ook zichtbaar voor niet-leden), dat eenieder verantwoordelijk is voor zijn eigen bouwsels.

Ik ben op een aantal Amerikaanse forums actief. Zij hebben alle OP DE HOMEPAGE een strikte disclaimer staan om forumleden te vrijwaren van aansprakelijkheid. Nu hebben we in Nederland niet zo'n claimcultuur, maar toch.... Voorkomen is beter dan genezen.

Yankee voorbeeld:
**SAFETY DISCLAIMER**
Please DO NOT attempt to adjust or change to your furnace if you are not mechanically inclined and/or have no idea of what you are doing. This forum or members are in no way responsible for any results that occur from changes made to your furnace or recommendations to any others that make changes to your furnace who appear competent but in the end are not.
ALL questions are welcome here, so please feel free to ask them, if you have doubts before plunging ahead.


Groet,
DJ
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Je hebt hiermee een punt. Ik zal eens kijken of ik deze tekst kan omzetten naar Nederlandse maatstaven. Deze zal ik dan in de bevestigingsemail plaatsen zodat iedereen die zich nieuw aanmeld de melding te zien krijgt.

Bedankt voor de tip!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

In diverse fora gebruiken ze/we een degelijk onderschrift.

Maar ik zie dat de oudere bijdragen niet veranderen bij achter af aanpassen.
Dit verandert in andere fora wel mee, wellicht iets in de instellingen.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

chathanky schreef:
Maar ik zie dat de oudere bijdragen niet veranderen bij achter af aanpassen.
Dit verandert in andere fora wel mee, wellicht iets in de instellingen.
Ik sta hier van te kijken. Heb een aantal posts van je bekeken en met stomme verbazing vastgesteld dat bij jou het onderschrift inderdaad niet verandert....

Bij mij wel zover ik kan beoordelen. Heb net m'n profiel aangepast en dat gebeurde in alle door mij geopende posts...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

temp

Bericht door account verwijderd »

@Kockie,
Het eigenhandig verbouwen van lpg tanks verdient geen navolging. Wordt dat toch gedaan, dan willen wij, beheerder en moderators van deze site, erop wijzen dat dit geheel voor eigen risico is.
Bij wie ligt het risico van informatie verspreiding uberhaupt? Buiten het feit om dat de informatie inhoudelijk juist of onjuist is.
Zijn daar voorbeelden van?
Verwijderd
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Butaan/propaan gasgeiser?

Bericht door kockie »

Volgens de gebruikersvoorwaarden zijn de beheerder en moderators in ieder geval niet verantwoordelijk. Ik heb geen voorbeelden.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Butaan/propaan gasgeiser?

Bericht door account verwijderd »

Facebook heeft vandaag nog een rechtzaak verloren in Duitsland, ging ook over informatie verspreiding.
De gebruikersvoorwaarden van Youtube zou ik ook in deze site opnemen.

Dit omdat ik nu aan de gebruiker huttersvuur moet denken van youtube, daar hebben ze heel wat mee te stellen. :mrgreen:
Verwijderd
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Aansprakelijkheid forumbeheerder

Bericht door kockie »

Over aansprakelijkheid

http://www.iusmentis.com/websites/forum ... beheerders

Als we alle aansprakelijkheid willen vermijden, moet (bijna) alle zelfgebouwde (hout)cv installaties van het forum af, evenals alle zelf geïnstalleerde pv installaties, recepten voor wecken etc etc. We moeten ook een beroep op gezond verstand kunnen doen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Aansprakelijkheid forumbeheerder

Bericht door account verwijderd »

@Kockie,

Interesant document heb je gevonden, heb de belangrijkste puntjes eruit gepikt.

-kan het dus nuttig zijn om een forum te voorzien van "meld deze post bij de beheerder" knopjes. is aanwezig, rode uitroepteken, heb ik nog nooit aangeraakt,
-Verwijderen van berichten, en zeker van deelnemers, mag alleen in uitzonderlijke gevallen.klopt
-Een bericht op een forum is volgens de privacywet een persoonsgegeven. wist ik niet, trouwens wel een interesant gegeven
-Het wijzigen van de strekking van iemands betoog mag niet zomaar. wordt nooit gedaan
-Het is dus verstandig om niet zomaar berichten te verwijderen, laat staan zomaar iemands account te sluiten. Op zijn minst zou een beheerder eerst een waarschuwing moeten geven, -- zodat de overtreder (hopelijk) zijn leven zal beteren. De mogelijkheid van een weerwoord door de aangesproken persoon is ook belangrijk. Hier zie ik ook geen problemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zou het ooit met iemand of ergens uit de hand lopen, dat weet je in ieder geval van de situatie. Het zelfde lijkt op een VCA paspoort,
Als je een VCA paspoort hebt en je valt in dienst van de werkgever, dan ben je zelf verantwoordelijk omdat je op de hoogte was van het gevaar.

Wet bescherming persoonsgegeven is wel het meest omvangrijke valkuil.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/g ... 17-12-2012
Verwijderd
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Aansprakelijkheid forumbeheerder

Bericht door account verwijderd »

Ter afsluiting van de geweldige avond.
Truste.

CPMMIO mauw.
Verwijderd
Plaats reactie