Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeling

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door Dutch John »

Ik voel mij bevoorrecht om te mogen leven in een tijd en in een werelddeel vol luxe en comfort. Ik voel mij eveneens bevoorrecht de mogelijkheid te hebben om stapsgewijs vrijwillig afscheid te kunnen nemen van een deel van die luxe en comfort.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door alefarendsen »

Dutch John schreef:Ik voel mij bevoorrecht om te mogen leven in een tijd en in een werelddeel vol luxe en comfort. Ik voel mij eveneens bevoorrecht de mogelijkheid te hebben om stapsgewijs vrijwillig afscheid te kunnen nemen van een deel van die luxe en comfort.
Mooi gezegd John.

Ik moest er even een tijdje over nadenken en voel me naast bevoorrecht ook in een bepaalde mate verplicht. Als ik / wij - in de bevoorrechte positie - het niet doen en onze ervaringen nu alvast doorgeven, wie doet dat dan wel?

gr.,
Alef
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door jwardenier »

Ik stop er mee , woordspelletjes zijn niet mijn sterkste kant .
Ik vind het wel een gemiste kans ,het ergens niet met eens zijn of niet meer thuis voelen is een ding, vervolgens er niet op ingaan, ja dan mis je het doel .
Gebruikersavatar
verwijderd
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2017, 12:40

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door verwijderd »

jwardenier schreef:Ik vind het wel een gemiste kans ,het ergens niet met eens zijn of niet meer thuis voelen is een ding, vervolgens er niet op ingaan, ja dan mis je het doel .
Kijk, ik vraag me af wie hier woordspelletjes speelt. Zover iedereen kan nagaan ging ik uitgebreid in op je opmerkingen.
Van de volgende vier reacties kan ik inhoudelijk dan weer geen kaas maken, maar dat kan aan mij liggen.

Dat het forum 'ecologie' tot etiket laat verwateren, het zij zo.
Dat een select groepje ook dat 'ecologie'-etiket zelfs laat vallen, het zij zo.
Dat het forum vormelijk blijkbaar evolueert naar vrijblijvende korte twitterberichten en het 'liken' van elkaars berichten, het zij zo.

Maar dat ik loze beschuldigingen aan mijn adres ga pikken, dat is nog niet voor vandaag.

Dus graag het bewijs van je beschuldigingen aub:
jwardenier schreef:Ik vind het wel een gemiste kans ,het ergens niet met eens zijn of niet meer thuis voelen is een ding, vervolgens er niet op ingaan, ja dan mis je het doel .
Waar ben ik inhoudelijk niet op ingegaan ?


En deze staat ook nog open :
Kockie schreef:volgens mij ook een graantje van meegepikt hebt
Rechtstreekse antwoorden heb ik nog niet veel gekregen, onrechtstreeks des te meer.
Ben benieuwd of dit laatste greintje fatsoen nu ook nog van dit twitteraccount verdwenen is.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door jwardenier »

Ja je ging uitgebreid in op mijn opmerkingen , Twitter weet ik niets vanaf ,en ik beschuldig je nergens van had alleen de hoop wat te leren .Discussiëren is voor mij een woord spelletje en daar ben ik niet goed in .
Ik hoopte op handvaten .
Of dit wel of geen ecologie forum is zal je moeten opnemen met de beheerders .
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door alefarendsen »

slowhouse schreef:
jwardenier schreef: Rechtstreekse antwoorden heb ik nog niet veel gekregen, onrechtstreeks des te meer.
Weet je, je oorspronkelijke vraag was volgens mij 'is het hier wel een ecologieforum'. Volgens mij heb je hier best een antwoord op gekregen, namelijk, 'het ecologieforum is wat het is'. Het zijn de mensen die er samenkomen die bepalen wat het is of wordt. Dat is tenminste mijn lezing van wat kockie hier en daar in deze en in andere draadjes geroepen heeft.

Daar kun je het mee eens zijn of niet, aan jou de keus. En wat je er daarna mee doet, is ook aan jou denk ik.

Voor wat mezelf betreft: ik ben hier omdat ik behoefte heb aan (Nederlandstalige) gelijkgestemden in mijn zoektocht naar simpeler, dichter bij de natuur. Is dat 'ecologisch'? Wellicht niet, wellicht ook wel, ik weet het niet. Eén ding staat vast, die gelijkgestemden die zijn er. In grotere concentraties dan op andere plekken. Met sommigen deel ik (is mijn idee) veel, met anderen minder, met nog weer anderen helemaal niets. Prima, ik haal wat, ik breng wat en klaar ermee.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door kockie »

slowhouse schreef:En deze staat ook nog open :
Kockie schreef:
volgens mij ook een graantje van meegepikt hebt
Je hebt hier een hoop kennis en contacten opgedaan die je verder hebben geholpen met vraagstukken, je bergkachel en waarschijnlijk nog veel meer.

Misschien moeten we je accounts eens samenvoegen. Het forum is wat het is, een continu in ontwikkeling zijnd medium dat soms een kant opgaat die niet altijd ieders voorkeur hebben. Het is dan aan een ander om weer een zetje de goede richting te geven. Dat zetje kan iedereen geven. Als een discussie niet bevalt staat het ieder vrij deze te mijden, of mee te bemoeien. Als je dit forum alleen maar niet goed vind, moet je misschien eens stoppen met het te bezoeken. Als je daarentegen opbouwende kritiek hebt ben je van harte welkom om deze te spuien.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door pelletpower »

Dag Gandalf, fijn dat je weer terug bent. Mooi omschreven, net als altijd.

Alef, het zal moeilijker zijn dan je denkt om een verschil te maken.

DJ , inderdaad het juiste perspectief. We zijn bevoorrecht dat we de keus hebben. Vaak baal ik dat ik de makkelijke keus maak. Wat me ook bezig houdt , de andere helft van de wereldbevolking die niet zo bevoorrecht zijn dat ze kunnen kiezen willen niet anders dan aansluiten. En dat, terwijl ze al in het paradijs leven....Wat moet je daar dan mee?
Gebruikersavatar
verwijderd
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 feb 2017, 12:40

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door verwijderd »

alefarendsen schreef: Weet je, je oorspronkelijke vraag was volgens mij 'is het hier wel een ecologieforum'. Volgens mij heb je hier best een antwoord op gekregen, namelijk, 'het ecologieforum is wat het is'.
Dat was inderdaad het antwoord. "Is wat het is" is zoveel als "alles" en in deze context is "alles" dus ook "niks". Dus zoveel zegt het niet.
alefarendsen schreef: Het zijn de mensen die er samenkomen die bepalen wat het is of wordt. Dat is tenminste mijn lezing van wat kockie hier en daar in deze en in andere draadjes geroepen heeft.
Dat roept ie inderdaad. Enkel in het verleden hebben leden bijvoorbeeld wel geprobeerd om daar ook een structuur- en inspraakmodel aan te koppelen en is dat dan toch niet doorgegaan. Zoals je zelf ook al aangeeft in dit citaat. Het is niet enkel wat er geroepen wordt, maar veel belangrijker blijkbaar: wie het roept.
alefarendsen schreef: Daar kun je het mee eens zijn of niet, aan jou de keus. En wat je er daarna mee doet, is ook aan jou denk ik.
Inderdaad en ik ben het er niet mee eens. En dan kwamen we via het dood paard en het stuurloos schip tot hier.
-verwijderd gedeelte-
kockie schreef:Je hebt hier een hoop kennis en contacten opgedaan die je verder hebben geholpen met vraagstukken,
Die omschrijving kan ik beamen, geldt voor eenieder die hier komt, maar dat valt niet onder Vlaams gezegde : 'een graantje meepikken'
je bergkachel en waarschijnlijk nog veel meer.
Da's eigenaardig, die insinuatie las ik ook een keertje van CP toen hij hier met slaande deuren vertrok. Ik vraag me nu af of die fabel dan ook via jou kwam. Ik heb een bergkachel, gewoon anoniem gekocht bij de firma die ze produceert (is niet Peterberg) en de volle pot aan betaald. Heb zelfs de factuur hier liggen als je wil. Is helemaal niet via Peter of het forum gegaan.
Misschien moeten we je accounts eens samenvoegen.
Ja kennelijk doe je wat je wil, ik zal wel afwachten en kijken hoe de pet stond.


kockie schreef:Het forum is wat het is, een continu in ontwikkeling zijnd medium dat soms een kant opgaat die niet altijd ieders voorkeur hebben. Het is dan aan een ander om weer een zetje de goede richting te geven. Dat zetje kan iedereen geven. Als een discussie niet bevalt staat het ieder vrij deze te mijden, of mee te bemoeien.
Mooie theorie, gaan we eens afchecken:

kockie schreef:Als je dit forum alleen maar niet goed vind, moet je misschien eens stoppen met het te bezoeken. Als je daarentegen opbouwende kritiek hebt ben je van harte welkom om deze te spuien.
Damn, eerste zin erna de theorie al naar de prullenmand verwezen. Faut le faire.

pelletpower schreef:Dag Gandalf, fijn dat je weer terug bent. Mooi omschreven, net als altijd.
Pellet, bedankt voor het warme welkom, gezellige keet hier.


G
Joepie
Berichten: 503
Lid geworden op: 13 mar 2015, 23:17

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door Joepie »

Nu gebeurt het regelmatig dat er off-topic wordt gegaan, maar kijk in dit geval eens naar de titel en de laatste grofweg vijf berichten.

Tommie zou zeggen: poeweee!
"You can educate a fool, but you cannot make him think” (Talmud)
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door pelletpower »

Ja, dat gebeurt op elk forum . Hier voel ik me het meeste thuis. Het blijft meestal beschaafd.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door JantjeV8 »

Ja, maar dit haantjesgedrag gaat echt helemaal nergens over, al zeker niet over ecologie. M'neer doet er z'n best aan mee. Iets met potten, ketels en verwijten zeg maar.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door kockie »

Als beheerder sta ik altijd open voor verbetervoorstellen, maar met alleen maar schoppen en verwijten, zoals ik het zie, komen we niets verder, het enige dat daarmee nog groeit is de frustratie en dat vind ik heel erg jammer.

Er is inderdaad een beweging geweest om het forum , maar vooral de forumdagen, onder te brengen in een rechtspersoon (stichting of vereniging). Eén persoon was groot voorstander van een vereniging, maar heeft mij en de andere meedenkers niet kunnen overtuigen van voordelen daarvan. Heroverweging is altijd mogelijk en mensen die er serieus over mee willen denken zijn van harte welkom.

Dat ik misschien als een haan gezien wordt is dan maar zo; ik bedenk dan maar dat een goede haan probeert zijn kippen te beschermen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door JantjeV8 »

Ik zag een andere deelnemer aan dit gesprek als de Haan Kockie.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Energiewereld doet voorstel voor nieuwe salderingsregeli

Bericht door jwardenier »

Het gaat nu toch een richting op ,niet de meest mooie .
Het haantjes gedrag zie ik niet zo , Slouwhous had de stelling dat een ecologie forum ook ecologische uitgang s punten moet hebben.
En die stelling vind ik best verdedigbaar ,het kreeg alleen geen handen en voeten .
Nu begrijp ik dat dit iets te maken heeft met een verleden terwijl ik er aan zat te trekken om het op tafel te krijgen hoe het nu moet
Ik bied mijn verontschuldigingen aan ,Dit wist ik niet .
Plaats reactie