Mini WKK project

Onder dit forumonderdeel vallen alle vormen van zelfopwek, onder andere windenergie, waterenergie, wkk's (zelf stroom draaien), zonne-energie etc.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Mini WKK project

Bericht door Pieke »

Ziet er keurig uit!! Ik kreeg laatst de vraag van de buren of ik bezig was met alcohol stoken.Heb je btw ergens een topic lopen over jouw SWW??

gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Pieke,

Nog niet, eerst maar alles verzamelen voor ik weer topic begin wat jaren voortsukkelt.

Tim :lol:
MaikelK
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2013, 21:25

Re: Mini WKK project

Bericht door MaikelK »

Hoi,

Leuk project, deze blijf ik ook volgen.

Waar moet ik op letten met het zoeken naar een electromotor om bij mijn eigen WKK te gebruiken?

Ik heb een 1 cilinder luchtgekoelde Lister ST1 die ik wil gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Maikel,

Ik zit er sterk aan te denken het project te stoppen. Prioriteiten en inzichten veranderen, tijdsbesteding daardoor ook.

Tim
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Wolfgang, Genauauauau



Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

Schitterend! Het verbaast me dat de kubota zo makkelijk start. De e-motor is 2800 -/min en maar 5,5 kW. Weer stof tot nadenken. Met mijn motor gaat dat i.i.g. niet, een 30 of 40 pk lister. Als je die op deze manier wilt starten dan gaat de kabel tot aan de straat licht geven. Misschien toch eens een kleinere zoeken. Leuk Tim, dankjewel.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Pellet,

Als je lister een kleplichter heeft, kun je een 30pk (ong 22kW), wel aan laten lopen op ster/driehoek. Als ie eenmaal rondgaat kleplichter droppen en gaan met die banaan. Je zekering zal wel minimaal 63A moeten zijn.

Dat moet sowieso, anders gaat een dergelijk vermogen nooit werken.

Wat mij vooral opviel was de schok bij asynchroon synchroniseren, klak, boem. Amper een bok.

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

Tim, de motor heeft vandaag gelopen!!!
Mijn polski supercollega heeft hem vandaag op weg geholpen. Gewoon zoals je hem gebracht hebt. Ik zag zuurstof/acetyleen, benzine en nog een hoop zooi en heb hem maar niet gevraagd hoe. Motor derop, poelie enz , kabel. En dan gewoon starten op t net. Kicken, kleplichter is voor meissies. Nog even draairichting controleren. Was goed dus, daarna rokende riemen, lachen. Toerenteller is besteld voor wat metingen. Tijdens testen bleef amp rond de 5A. Ik verwachtte eigenlijk een punt te vinden van 0A bij 1500-/min. Er zit toch iets bij om levering te controleren, niet?
Iemand nog wat ervaringen/tips mbt netkoppeling?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Hey Pellet,

Leuk Leuk.

5A verbuik of opwekking?

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

Ha ha Tim,t is alweer een jaar verder. Een enkele keer gelopen, verder is t niet gekomen. Nog steeds op jouw ppo die er in zat. De kWmeter ligt ernaast, moet eens aangesloten worden. Starten doet ie prima , ook op de e motor van jouw. Roken doet ie ook, da's minder. Niet geschikt om een halve dag te draaien zo, is geen optie. Verstuiver?

Komt ooit goed. Het aantal projecten is drastisch gereduceerd, dit staat net niet bovenaan. Met stip op 3.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

P,

Mooi man. Roken kan zijn omdat ie teveel belast wordt of idd de verstuiver. Die zal niet 100% mee zijn en moet wellicht ook weer even inslijten. Er waren volgens mij 2 extra verstuivers bij. In de emmer.

Ik heb bijna geen projecten meer. Ook opgeruimd.

Groet,
Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

Zo, eindelijk eens waterzijdig aangesloten. Inmiddels wordt verbuik in het algemeen gemonitoord. De 5 A is beetje ruim van de vorige keer. Van de week eens amperetang aanhangen. De Iungo gaf 1500 W aan, das dan weer tegenvaller. Roken blijft ie wel doen als een beste. Leuk project alleen beetje traag.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Mini WKK project

Bericht door Tim »

Hey,

Leuk dat er nog steeds leven in het projectje zit. Het blijft een oude diesel, dus schoon zal ie niet worden.

Is het gewoon voor de fun of ga je er nog iets mee regelen?

Tim
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Mini WKK project

Bericht door pelletpower »

Rook komt door overbelasting hoop ik. Nieuwe poulie besteld, dan gaat ie 1600 tpm draaien, 2000 is teveel. En dan als wkk. Hier staat nog die olie van Michel, ook maar eens opruimen. Ben al wel naar een lister aan t kijken, das ook leuk spul. 3 pk is wat krap om de EV te vullen.
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Mini WKK project

Bericht door LeaD »

Kun je er ook bij vermelden welke kleur van rook . Wit, zwart, blauw, ...
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Plaats reactie