Meer huisdieren dan gedacht...

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Meer huisdieren dan gedacht...

Bericht door JantjeV8 »

Ik ben ons huis de voegen aan het uithakken om scheuren te repareren en opnieuw in te voegen. Een geveltje wat ik een week gelden uitgehakt heb, is nu een grote gatenkaas... Ik kwam gaten en poeder tegen. Er is OF iets in gegaan, OF iets zich een weg naar buiten geboord. Ik denk het laatste want er zijn ook veel 'schilletjes' zichtbaar.

Wie weet wat voor tuig dat kan zijn? En wat doe je er tegen?
20160725_205245 (Small).jpg
20160725_205118 (Small).jpg
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Meer huisdieren dan gedacht...

Bericht door pelletpower »

Mieren? Net als slakken een plaag dit jaar. Oud huis en zachte voeg/specie?
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Meer huisdieren dan gedacht...

Bericht door JantjeV8 »

Nee, mieren zijn het niet, die zou ik gezien moeten hebben. Het lijken mij dat die schilletjes de eitjes of coconnetjes zijn van een of ander vliegding. En gaan die dingen zich weer door m'n nieuwe voegwerk heen boren? Dat was eigenlijk niet geheel de bedoeling.. :cry:
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Meer huisdieren dan gedacht...

Bericht door JantjeV8 »

Verzoek aan de Moderatoren: Verplaats dit topic maar naar de bijenhoudershoek, ik blijk ook een imker te zijn. Volgens wat ik heb gevonden zouden het Metselbijen en/of Sachembijen moeten zijn. Op zich een prima beestje, alleen z'n huisvesting bevalt me niks.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Meer huisdieren dan gedacht...

Bericht door JantjeV8 »

Nog eens even goed gekeken, maar het moeten wel bijen zijn die m'n huis door vreten. Ik heb een paar borders met gele bloemen, denk Arnica's maar weet dat niet zeker, en die zitten helemaal vol bijen en vlinders. Hartstikke mooi en wil ze ook niet kwijt eigenlijk.
De muren ga ik toch ongediertevrij maken, nieuwe voegen zullen goed dicht zitten.

Om dat te compenseren zal ik in de stroken tuin om die muren heen wat stammen hout opstapelen waar ze in kunnen nesten, of ook wat stenen met zachte mortel op stapelen, maar niet in m'n huis meer.
Plaats reactie