Inflatie aanjagen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

De ECB wil een hogere inflatie en streeft naar 2% per jaar.
Om dit te bereiken heeft men de rente extreem laag gemaakt.
Daardoor verdienen de pensioenfondsen niets meer.
Daardoor worden de pensioenen verlaagd.
Daardoor wordt de economie geremd.
.
Sommige mensen hebben genoeg van het beleid van de ECB.
Duitse zakenmannen en wetenschappers dienen klacht in tegen ECB
Een groep Duitse zakenmannen en wetenschappers in Duitsland hebben een klacht ingediend bij een rechtbank tegen het monetaire beleid van de Europese Centrale Bank (ECB).

De eisers willen dat de hoogste rechtbank van Duitsland zich uitspreekt over de vraag of de ECB zich nog wel aan het eigen mandaat houdt, zo schrijft Welt am Sonntag.

Volgens de groep is dit niet zo. Het beleid van de ECB om op grote schaal obligaties op te kopen zou voor onberekenbare risico’s zorgen voor de Duitse centrale bank en daarmee ook voor de Duitse belastingbetalers.
.
The Productivity–Pay Gap
Van 1948 tot 1973 steeg de productiviteit van werknemers en kregen ze daarvoor meer loon.
Iedereen was optimistisch en men voelde zich goed. Men was welwillend en er was ruimte voor vernieuwing.
Mensen wilden ook delen met arme mensen in ontwikkelingslanden.
Van 1973 tot 2014 steeg de productiviteit verder maar werden de lonen afgeknepen.
De productiviteit nam toe tot 238,7% (vergeleken met 1974), de lonen namen toe tot 109%.
Een schamele 0,2 % per jaar!
Loonmatiging werd verkocht als noodzaak tegen internationale concurrentie.
De vakbewegingen hebben daar aan meegewerkt.
De resultaten? Er zijn nu heel veel muli-miljardairs.
De rijken zijn schatrijk geworden.
De staten zitten diep in de schulden.
De armen zijn armer geworden.
De rijken hebben nu zoveel geld, dat ze het niet meer tegen een redelijke rente kunnen uitlenen.
Ze zijn gewoon te rijk.
De verdeling van de rijkdom is te scheef.
Als je rijke mensen meer geld geeft, lenen ze het uit aan staten tegen rente.
Heeft de economie niets aan.
Geef je arme mensen meer geld, dan geven ze het uit aan eerse levensbehoeften.

Zie:

http://www.epi.org/productivity-pay-gap/

http://www.epi.org/blog/inequality-cent ... y-pay-gap/

https://www.google.nl/search?q=productivity+wages+gap

.
Dat is de werkelijke reden van de crisis. En wat nu zo bijzonder is?

Dit werd al in de 19e eeuw beschreven door Edward Bellamy in 'de gelijkenis van de watertank'.
.
Verhoog het minimumloon
Bij tests met proefpersonen ontdekten psychologen het volgende tijdens een spel met geld.
Als je alle deelnemers meer geld geeft en alles duurder maakt, zodat wezenlijk alles gelijk blijft, voelt iedereen zich beter.
Zelfs als men beseft, dat er niets wezenlijk veranderd is.
Vrij vertaald: Als alle lonen met 2% stijgen en alle prijzen met 2% stijgen, blijft alles hetzelfde en voelt iedereen zich beter.
.
Maar waarom zouden we alle lonen verhogen? Waarom zouden we de lonen verhogen van CEO's, die al miljoenen verdienen?
De lage lonen zijn de afgelopen 40 jaar het meest afgeknepen.
Het minimumloon is zo laag, dat je er geen gezin van kunt onderhouden.
In Nederland krijgen die mensen toeslagen, zodat ze kunnen overleven.
Maar dat gaat ten koste van de belastingbetaler en veroorzaakt een begrotingstekort.
Zou het niet beter zijn om de lage lonen en vooral het minimumloon te verhogen?
Dan kunnen we de overheidsuitgaven verminderen en kunnen we de staatsschuld aflossen.
Dan brengen we de economie weer in het gareel.
.
Wie wordt er slechter van als we de minimumlonen de komende vijf jaar met 5% per jaar verhogen?
Niet alleen in Nederland of Belgie. Niet alleen in de EU.
Gewoon wereldwijd. We leggen gewoon collectief en wereldwijd het werk neer, totdat de rijken akkoord gaan met 5% verhoging van het minimumloon per jaar.
Dat vergt enige samenwerking tussen vakbewegingen wereldwijd. Maar dankzij email en internet is dat niet echt een probleem.
.
Verhoog de lage en midden lonen
Laten we de mensen verdelen in de volgende inkomens-categorieën:
1. 10% van de mensen die het minst verdienen, inclusief de mensen met het minimumloon.
2. 15% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 1.
3. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 2.
4. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 3.
5. De topverdieners, de 25% die het meest verdienen.
.
De lonen in categorie 1 verhogen we de komende vijf jaar met 5% per jaar.
De lonen in categorie 2 verhogen we de komende vijf jaar met 4% per jaar.
De lonen in categorie 3 verhogen we de komende vijf jaar met 2% per jaar.
De lonen in categorie 4 verhogen we de komende vijf jaar met 1% per jaar.
De lonen in categorie 5 verlagen we zodat de bedrijven winstgevend blijven.
.
Wat zou het effect zijn van deze maatregelen?
De rente stijgt weer naar een normaal niveau.
De inflatie stijgt naar ruim 2%.
De pensioenfondsen maken weer winst en de pensioenen kunnen weer worden verhoogd.
De last van de rijkdom van de superrijken wordt wellicht iets verminderd.
De mensen worden weer vrolijk en optimistisch. De duistere wolken van onze samenlevingen verdwijnen.

Zijn economen ONBETROUWBAAR ???
Veel economen zullen het bovenstaande radicaal afwijzen. Maar zijn economen betrouwbaar?
Kunnen we economie wel een wetenschap noemen?
.
Er zijn fatsoenlijke economen, maar ...
Volgens diverse sociologische onderzoeken zijn economen a-moreel en notoir onbetrouwbaar. Zie:

"Does Studying Economics Breed Greed?" van Adam Grant PhD

Economics Education and Greed van Long Wang, Deepak Malhotra and J. Keith Murnighan

Does economics make citizens corrupt?

Are Economists Basically Immoral?

Rabobank, de ontwortelde bank

De crisis van 2008 was mogelijk, omdat de economen beleid aanprezen, dat de weg vrij maakte voor de crisis.
De meeste economen propageren de verhalen, die het meeste geld opleveren.
Als een econoom geld kan verdienen aan het verkopen van leugens, is dat meestal geen probleem.
"Anders ben je een dief van je eigen portemonnee" is de lijfspreuk van veel economen.
.
Als economen beleid afwijzen, is dat een aanbeveling voor dat beleid !!!

Zie ook: Verzadigde markt economie
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door OBL-Rien »

AndreasFirewolf schreef:Wie wordt er slechter van als we de minimumlonen de komende vijf jaar met 5% per jaar verhogen?
De mensen die daardoor werkloos worden?

Ik zou toch echt het boekje "Economics in One Lesson" eens lezen voor je zulke dingen gaat lopen verkondigen.

In feite komt je hele betoog neer op MEER STURING van de economie. Voorbijgaand aan de resultaten die dat in het verleden heeft opgeleverd.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door JantjeV8 »

Ik zie hier ook helemaal niets in.

De minimum lonen verhogen, vervolgens komt de middenloner ook z'n hand ophouden want die vindt dat hij te veel heeft geleerd en moet doen t.o.v. de lageloner. Je blijft in je cirkeltje.
Meer willen verdienen=meer inzet, meer leren, meer risico, en niet 'meer schooien'.

Het gat rijk-arm is nog nooit anders geweest. De kasteelheren buitten hun onderdanen ook uit. De oogst werd opgeeist en lag te verpieteren in de kelder van het kasteel terwijl ze daarbuiten niks meer te vreten hadden.

Iemand die vast blijft houden aan literatuur uit de 19e eeuw kan nooit een passend oordeel vellen over de actuele situatie, hooguit een voorzichtig vergelijk maar daar schiet je ook niets mee op.

Staar je toch niet blind op die (super)rijken, trek je eigen plan. Er zal gewerkt moeten worden!
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

OBL-Rien schreef:
AndreasFirewolf schreef:Wie wordt er slechter van als we de minimumlonen de komende vijf jaar met 5% per jaar verhogen?
De mensen die daardoor werkloos worden?

Ik zou toch echt het boekje "Economics in One Lesson" eens lezen voor je zulke dingen gaat lopen verkondigen.

In feite komt je hele betoog neer op MEER STURING van de economie. Voorbijgaand aan de resultaten die dat in het verleden heeft opgeleverd.
Wanneer de minimumlonen omhoog gaan, komt er meer werk. Want die mensen gaan meer uitgeven.
De minimumlonen zijn schandalig laag.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door Pietje »

AndreasFirewolf schreef:Wanneer de minimumlonen omhoog gaan,....
Dan worden er mensen ontslagen, want die kosten te veel. Werk gaat naar lage-lonen-landen.

Wie heeft er nu gelijk? We zijn het er in elk geval over eens dat economie geen wetenschap is ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door dormos »

Verhaal met minimum lonen zou opgaan als we op een eiland woonden. We wonen echter in een grote wereld met grote inkomensverschillen tussen landen. Verhogen van het minimumloon hier gaat er 100% zeker voor zorgen dat meer mensen aan de onderkant van het salarisgebouw werkeloos worden omdat hun werk verplaatst naar plekken waar mensen voor minder geld werken.
Het zou hooguit kunnen werken voor werkzaamheden die niet verplaatst kunnen worden, zoals bijvoorbeeld schoonmaak, verpleging, schilders, automonteurs, winkelpersoneel etc. maar dan zullen de kosten daarvan toenemen. De mensen die wat hogerop in jouw matrix worden dan dubbel geraakt. Ze krijgen er minder bij of leveren zelfs in, en ze moet meer gaan betalen voor diensten van mensen in de onderste regionen.
Leuk bedacht, maar gaat niet werken.
Ik vindt nivelering in principe OK, maar meer dan er nu al genivelleerd wordt in Nederland hoeft van mij niet echt.
Dan blijven er twee opties over: zorgen dat je minder nodig hebt of dat je meer gaat verdienen.

Groet,

Han
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

dormos schreef:Verhaal met minimum lonen zou opgaan als we op een eiland woonden. We wonen echter in een grote wereld met grote inkomensverschillen tussen landen. Verhogen van het minimumloon hier gaat er 100% zeker voor zorgen dat meer mensen aan de onderkant van het salarisgebouw werkeloos worden omdat hun werk verplaatst naar plekken waar mensen voor minder geld werken.
Het zou hooguit kunnen werken voor werkzaamheden die niet verplaatst kunnen worden, zoals bijvoorbeeld schoonmaak, verpleging, schilders, automonteurs, winkelpersoneel etc. maar dan zullen de kosten daarvan toenemen. De mensen die wat hogerop in jouw matrix worden dan dubbel geraakt. Ze krijgen er minder bij of leveren zelfs in, en ze moet meer gaan betalen voor diensten van mensen in de onderste regionen.
Leuk bedacht, maar gaat niet werken.
Ik vindt nivelering in principe OK, maar meer dan er nu al genivelleerd wordt in Nederland hoeft van mij niet echt.
Dan blijven er twee opties over: zorgen dat je minder nodig hebt of dat je meer gaat verdienen.

Groet,

Han
In mijn artikel schreef ik:
Wie wordt er slechter van als we de minimumlonen de komende vijf jaar met 5% per jaar verhogen?
Niet alleen in Nederland of Belgie. Niet alleen in de EU.
Gewoon wereldwijd. We leggen gewoon collectief en wereldwijd het werk neer, totdat de rijken akkoord gaan met 5% verhoging van het minimumloon per jaar.
Dat vergt enige samenwerking tussen vakbewegingen wereldwijd. Maar dankzij email en internet is dat niet echt een probleem.
De werknemers worden sinds 1974 systematisch afgeknepen. Economen herhalen steeds hetzelfde riedeltje: de lonen moeten omlaag om te concureren. Maar de economen spelen het deuntje dat het meeste geld oplevert. Ze staan in dienst van de rijken. Economie is geen wetenschap maar oplichting!

Volgens het internet artikel "Does Studying Economics Breed Greed?" van Adam Grant PhD:
More deception for personal gain: Economics students in Germany were more likely than students from other majors to recommend an overpriced plumber when they were paid to do it.
De werkers dienen wereldwijd in opstand te komen en betere beloning AF TE DWINGEN. Hoe?
In west europa zouden we op maandagochtend aan het begin van de spits in het openbaar vervoer aan de noodrem kunnen trekken.
Iedere maandagochtend het begin van de werkweek volledig ontregelen, totdat het gehele loongebouw omhoog gaat.
.
En Dormos, over welke nivellering heb je het? Sinds 1974 zijn de werknemers er niet meer op vooruit gegaan, terwijl de productiviteit van die zelfde werknemers is toegenomen met een factor 2,4.

Zie:

http://www.epi.org/productivity-pay-gap/

http://www.epi.org/blog/inequality-cent ... y-pay-gap/

https://www.google.nl/search?q=productivity+wages+gap

De rijken zijn inmiddels zo rijk, dat geld niets meer oplevert. De rente wordt in steeds meer gebieden 0 of negatief.
In de jaren '50 en '60 verdiende de topman van een concern hooguit 50 keer het laagste loon in dat bedrijf. En nu ???
Als het minimumloon 9,78 euro per uur is en we stellen een werkjaar van een topman op 2500 uur en we stellen dat een topman hooguit 50 keer het minimumloon zou mogen verdienen, dan is het maximumloon 1.222.500 euro per jaar. Daar lachen de topmannen van tegenwoordig om.
.
Een andere manier om de gewone mensen meer te laten verdienen is dit. We kunnen bedrijven boycotten wanneer de topman (of vrouw) meer dan 50 keer het minimumloon verdient.
Aandeelhouders zouden geen geld moeten steken in bedrijven, waarvan het management vooral bezig is met zelfverrijking.
Er zit hier natuurlijk een addertje onder het gras. Bij vrijwel alle grote bedrijven verdient de top veel meer dan 50 keer het minimumloon.
We kunnen niet alles boycotten. We kunnen wel kiezen voor de bedrijven waar de verhoudingen wat minder uit evenwicht zijn.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

JantjeV8 schreef:Ik zie hier ook helemaal niets in.

De minimum lonen verhogen, vervolgens komt de middenloner ook z'n hand ophouden want die vindt dat hij te veel heeft geleerd en moet doen t.o.v. de lageloner. Je blijft in je cirkeltje.
Meer willen verdienen=meer inzet, meer leren, meer risico, en niet 'meer schooien'.

Het gat rijk-arm is nog nooit anders geweest. De kasteelheren buitten hun onderdanen ook uit. De oogst werd opgeeist en lag te verpieteren in de kelder van het kasteel terwijl ze daarbuiten niks meer te vreten hadden.

Iemand die vast blijft houden aan literatuur uit de 19e eeuw kan nooit een passend oordeel vellen over de actuele situatie, hooguit een voorzichtig vergelijk maar daar schiet je ook niets mee op.

Staar je toch niet blind op die (super)rijken, trek je eigen plan. Er zal gewerkt moeten worden!
In mijn voorstel (zie boven) ga ik juist uit van verhoging van de lonen:
Verhoog de lage en midden lonen

Laten we de mensen verdelen in de volgende inkomens-categorieën:
1. 10% van de mensen die het minst verdienen, inclusief de mensen met het minimumloon.
2. 15% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 1.
3. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 2.
4. 25% van de mensen die het minst verdienen, maar meer verdienen dan categorie 3.
5. De topverdieners, de 25% die het meest verdienen.
.
De lonen in categorie 1 verhogen we de komende vijf jaar met 5% per jaar.
De lonen in categorie 2 verhogen we de komende vijf jaar met 4% per jaar.
De lonen in categorie 3 verhogen we de komende vijf jaar met 2% per jaar.
De lonen in categorie 4 verhogen we de komende vijf jaar met 1% per jaar.
De lonen in categorie 5 verlagen we zodat de bedrijven winstgevend blijven.
.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

In de reacties hierboven komt vooral terug: Het KAN niet!
.
Waarom zou het niet kunnen ??? Waar een wil is is een weg.
Als wij een einde willen maken aan het grote graaien van de top en als we een eerlijker verdeling willen, dan dienen we dat te regelen.
Er zijn meer arme mensen dan rijke mensen.
.
Een rijke amerikaan in de 19e eeuw (ik meen een van Stuyvesant) had als lijfspreuk: "Je kunt altijd arme mensen betalen om andere arme mensen te doden".
Zolang arme mensen zich tegen elkaar laten uitspelen blijft de armoede bestaan.
.
Als iemand mij in 2007 had gezegd: In 2008 kiest Amerika een zwarte president, had ik hartelijk gelachen.
Toen werd Obama gekozen. En wat was het motto van Obama:
.
Yes we can !!!
.
Als we de ongelijkheid willen verminderen is dat heel eenvoudig. We nemen het besluit om het te doen en we doen vervolgens alles wat nodig is om het te realiseren.
.
Ja, dat kunnen we !!!
.
Of iets simpeler:
.
Wat onmogelijk is doen we meteen,
wonderen duren iets langer !!!
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door mro »

Ik denk dat we in onze huidige complexe maatschappij vooral moeten afleren altijd maar weer te willen 'sturen' en 'bijsturen'. Iets NIET doen is meestal de beste keuze als je niet 100% zeker weet waar je gaat uitkomen in complexe en onvoorspelbare situaties.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door OBL-Rien »

Wat je eigenlijk voorstel hier is een "globale wereldwijde coordinator" aanstellen die dan dit soort zaken regelt. Die gast of gasten krijgen daarmee enorm veel macht. En die macht gaat misbruikt worden, zoals altijd.
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.

Wijkbesturen kunnen vaak redelijk goed functioneren.
Gemeente's gaat ook nog wel, mits je het niet over de supergemeentes hebt.
Op provinciaal gebied begint de zaak al aardig te ontsporen.
Landelijk gaat er minsten net zo veel verkeerd als goed, en dan ben ik nog een optimist.
De EU, moet ik daar echt wat overzeggen?
En dan de wereldwijde instanties IMF, UN etc. Die presteren geen goeds meer.

Maar een wereldwijde "regering" zou alles beter maken?
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
mro
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 nov 2014, 12:10

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door mro »

Inderdaad: lokale politiek heeft nog enige bestaansredenen alhoewel er ook fouten gebeuren. Al de rest is ballast en erger.

Als je kijkt naar hoeveel 'lagen' er zijn in België alleen al zijn. En dan heb je tussen al die lagen nog eens overlegplatformen, comissies, raden,...
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door JantjeV8 »

AndreasFirewolf schreef:Economie is geen wetenschap maar oplichting!
Compleet onzin. Waar hebt u uw inkomen vandaan? Waar geeft u uw geld aan uit? Waarschijnlijk doet u er even hard aan mee. Maar dat kun je geen oplichting noemen. Dat is handel, en bij handel ben je vrij om 'nee' te zeggen. Dat geldt ook voor het lage-inkomen-baantje. Je kunt ook 'nee' zeggen, en je zoekt een ander inkomensbron, ergens waar je niet opgelicht wordt.
Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door AndreasFirewolf »

OBL-Rien schreef:Wat je eigenlijk voorstel hier is een "globale wereldwijde coordinator" aanstellen die dan dit soort zaken regelt. Die gast of gasten krijgen daarmee enorm veel macht. En die macht gaat misbruikt worden, zoals altijd.
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.

Wijkbesturen kunnen vaak redelijk goed functioneren.
Gemeente's gaat ook nog wel, mits je het niet over de supergemeentes hebt.
Op provinciaal gebied begint de zaak al aardig te ontsporen.
Landelijk gaat er minsten net zo veel verkeerd als goed, en dan ben ik nog een optimist.
De EU, moet ik daar echt wat overzeggen?
En dan de wereldwijde instanties IMF, UN etc. Die presteren geen goeds meer.

Maar een wereldwijde "regering" zou alles beter maken?
Ik heb niet geschreven over een globale coordinator of wereldwijde instanties.
Ik wil, dat vakbewegingen in alle landen contact met elkaar onderhouden en acties coordineren.
Overal ter wereld harde looneisen stellen en zorgen voor een eerlijker verdeling van de geproduceerde dingen.
Hoe men die eisen realiseert, dient men in iedere regio zelf uit te zoeken.

Er zijn veel bedrijven die globaal opereren en die arme mensen tegen elkaar uitspelen.
Er zijn mensen die zich verzetten tegen vrije handel, omdat de globale bedrijven anders hun productie verplaatsen.
Het is beter als alle werknemers ter wereld een vuist maken tegen de uitbuiting.
Vrije handel is NIET het probleem.
Globaal opererende bedrijven zijn NIET het probleem.
Ouderwetse vakbewegingen, nationalisme, regionalisme, etc. zijn WEL het probleem.

De werknemers in China of India zijn niet onze concurrenten.
Ze hebben soortgelijke belangen.
En hun leven wordt ook beter als ze een groter deel van de productie krijgen.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Inflatie aanjagen

Bericht door OBL-Rien »

AndreasFirewolf schreef:Ik wil, dat vakbewegingen in alle landen contact met elkaar onderhouden en acties coordineren.
Kun je aangeven hoe je dit wilt realiseren zonder een centraal bestuur?

AndreasFirewolf schreef:Overal ter wereld harde looneisen stellen en zorgen voor een eerlijker verdeling van de geproduceerde dingen.
Wie gaat bepalen wat "eerlijker" is?
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Plaats reactie