Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door benthuis »

Soil blocke in het Engels. Op Ebay.com os een setje 50 euro...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Pietje »

Ook voor ons was het gister een zeer geslaagde dag. Met een hoop leermomenten, bevestigingen en geniale details. Gezelligheid, uitwisseling van groeisels, eetsels en drinksels, helemaal top.

Inmiddels ben ik het slagveld aan het ruimen, en krijg ik een beeld van de enorme hoeveelheid hout die er gekloofd is. Komende winter hoef ik me in elk geval over de kachel geen zorgen te maken... :D

Dormos, jou pallet-sloper staat nog hier. Kunnen we een route verzinnen om hem bij jou te krijgen? (Schijndel - Gorkum)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door dormos »

Hoi Pietje,

Ben bang dat ik er voor al moeten gaan rijden, of er moet iemand van het forum binnekort richting Gorinchem, Nieuwegein of Woerden komen vanuit omgeving Schijndel?

Groet,

Hans
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door pelletpower »

Heee. Was een leuke middag en veel te kort.
Kan ik je nog ergens blij mee maken Pietje? Pik ik gelijk de pallet breker op. Bij Dormos ben ik regelmatig in de buurt.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Pietje »

pelletpower schreef:Kan ik je nog ergens blij mee maken Pietje?
Ehm, een kelderraampje? Van Accoya? ;-)

Kom maar gewoon langs als je een keer in de buurt bent, kletsen we een beetje bij en dan ben ik ook weer blij :-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Erikvr »

Was een erg gezellige dag, ontdekt dat zo'n sappie handig is voor je rug :o . Peter en Marleen, bedankt voor jullie gastvrijheid!
groet,
Erik
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

Bewegende foto's!




Laatst gewijzigd door kockie op 11 apr 2016, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: youtube inline aangepast
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door dormos »

De boodschap is wel duidelijk: de kans is groot dat de klover de deur uitgaat en dat er een Ingmars gebouwd gaat worden :D

Vond het een erg gezellige dag, en zeer leerzaam. Leuke mensen, lekker weer, goede gesprekken en lekker eten.
Ook leuk om weer een aantal gezichten bij de namen gezien te hebben. Sapi gaat er zeker komen, ik voel nu nog aan m'n rug dat ik een paar blokken teveel zonder sapi heb opgeraapt.

@pelletpower: zou mooi zijn als jij de palletbreker mee kan nemen!!

Groet,

Hans
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door holtere »

Van hier ook nog wat plaatjes:
Peter en Marleen bewonderen hun kloofmachine! Roest niet, weinig onderhoud enz. Zal waarschijnlijk wel veel brandstof tot zich nemen :lol:
Ook Paul weert zich, alsof hij een een goalkeeper bedient....
Bijlagen
DSC_0106 (Medium) (Custom).JPG
DSC_0111 (Medium) (Custom).JPG
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Ruuben »

dormos schreef:De boodschap is wel duidelijk: de kans is groot dat de klover de deur uitgaat en dat er een Ingmars gebouwd gaat worden :D

Vond het een erg gezellige dag, en zeer leerzaam. Leuke mensen, lekker weer, goede gesprekken en lekker eten.
Ook leuk om weer een aantal gezichten bij de namen gezien te hebben. Sapi gaat er zeker komen, ik voel nu nog aan m'n rug dat ik een paar blokken teveel zonder sapi heb opgeraapt.

@pelletpower: zou mooi zijn als jij de palletbreker mee kan nemen!!

Groet,

Hans
Hoi hans, Mag ik hem van je kopen?
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Sandman79 »

Zijn er ook fotos of videos van de palletbreker? :)
En de Ingmars klover, gaat ie ook goed op dikkere stukken hout 50-60 cm diameter bvb?
Wat is overigens het nut van de compost pers?
en bij de motorband zie ik ook nog een paar stukken hout onder de band, heeft dat nog een specifiek nut? of is gewoon een dikkere band ook handig? En wordt de motorband hier gebruikt omdat er meer hout inkan? (en dat geval probeer ik nog eens met een 21' band van een crosser :)

Jammer dat ik er niet kon bijzijn :( heb mijn eigen kloofdagje hier thuis moeten houden, ook weer 10 kuub verkleind... :)
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door dormos »

@Ruuben: Als het zover is ben je de eerste die het hoort.

@Sandman79
Voor de palletbreker: http://www.cargo-cycles.com (is geen reclame, maar daar is goed te zien hoe íe in elkaar zit)

Ikzelf kloof op 45 cm voor de vergasser, dus moet nog gaan zien hoe de Ingmars dan werkt. Ik kan me voorstellen dat een groter gewicht van de kop dan gaat helpen.

Blokjes hout onder de band zorgt ervoor dat de onderste ring van de band het hout bij elkaar houdt zonder dat hout in de band schiet tijdens het kloven. Dat gebeurt er namelijk als de band plat op je hakblok ligt. Motorband is denk ik inderdaad vanwege de grotere diameter.

Groet,

Hans
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Erikvr »

Hier nog een filmpje van de kegelsloper..
groet,
Erik
pelletpower
Berichten: 3289
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door pelletpower »

Ok Pietje. Zal van de week eens kijken of ik wat te weten kan komen.

Dormos. Heb je haast of kan het een paar weken?

Overigens hebben we nog een paar palletbrekers en denailers voor de geinteresserden.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Forumdag stookhout verkleinen (Schijndel)

Bericht door Dutch John »

dormos schreef:Motorband is denk ik inderdaad vanwege de grotere diameter.
Dat, maar het was wat ik in de sloot vond en daar moest ik het mee doen..... andermans rotzooi een nieuw leven schenken. Deze is 18 inch. Groter kan natuurlijk ook, maar dan is waarschijnlijk de band met gekloofde inhoud niet meer op te tillen om hem in een kruiwagen leeg te storten. De drie balkjes onder de band hebben een dubbele functie. Enerzijds dat wat Dormos noemde, maar ook verhindert de toegenomen hoogte dat de bijl de onderliggende vloer raakt, omdat de steel op de band afremt. Ik kloof meestal op klinkers of beton.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie