6 april, we mogen stemmen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door OBL-Rien »

dormos schreef:Voordat het initiatief tot dit referendum gestart werd door Geen Stijl overwoog TMG, de Telegraaf Media Groep, Geen Stijl te verkopen omdat het niet genoeg opleverde. Waarschijnlijk geheel toevallig is Geen Stijl toen de campagne voor het referendum gestart, en nu dat een succes is geworden is verkopen ineens van de baan.
Er gaan al stemmen op die zeggen dat GeenStijl dit onderwerp gekozen heeft omdat dat qua timing gewoon goed uitkwam, maar het had ook een ander EU gerelateerd onderwerp kunnen zijn. Ik vindt het persoonlijk behoorlijk misselijmakend om marketing ten behoeve van je eigen voortbestaan te bedrijven over de ruggen van een heel volk. Ik heb in tegenstelling to heel veel roeptoeters wel veel van het verdrag gelezen, en ik vindt nergens terug dat het een voorportaal to toetreding tot de EU is. Ik ken Oekraieners, en ik denk dat dit verdrag kan helpen om hun levensomstandigheden te verbeteren.
Als ik dan kijk wie er tegen dit verdrag zijn: Poetin, PVV, Telegraaf, SP (uit op de PVV stemmers), Pvd Dieren (vanwege zielige kippen) dan is mjn keus inmiddels gemaakt.

Groet,

Hans
So what?

Het referendum ligt er nu en er moet nu toch gestemd worden op basis van wat er in staat? Onafhankelijk van de vraag hoe het er gekomen is?

Al de rest zijn gewoon drogredenen om sentiment op te wekken en zodoende het stemgedrag te beïnvloeden.

Zelfs geloof ik dat voor of tegen stemmen voor een raadgevend referendum tamelijk onzinnig is.

Net zoals het onzinnig is om (handels)(associatie)akkoorden & verdragen te sluiten. Ik sluit toch ook geen associatie verdrag met mijn buren of een handelsverdrag met de bakker?

Het hele spelletje is er voor en door de politici, zowel hier als in de Oekraïne. Zij zijn de enigen die er van profiteren. Met of zonder referendum.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Pietje »

Het zou kunnen dat GeenStijl hier rijk van wordt. Tja... ze hebben dan ook een onmogelijke zaak tot een goed einde gebracht: 450.000 handtekeningen verzamelen.

En wat ze mogelijk maken, is dat burgers hun mening kunnen geven. Prachtig toch? Stemmen dus. (Het argument om niet te stemmen is van hetzelfde kaliber als "Als je tegen stemt, wordt Poetin blij, en dat wil je niet, dus stem je voor!" :roll: )

Alles wat in Brussel gemaakt wordt, is ingefluisterd door lobbyisten. Je kan er donder op zeggen dat dit verdrag bulkt van de gemenigheidjes ten voordele van multinationals. Sterker nog: ze staan er genoeg in... Het handelsverdrag zet de deur open om het prachtige land te plunderen: fracken, GGO, etc.

Voor een handelsverdrag heb je geen Brussel nodig. En voor politieke afspraken heb je een breed mandaat nodig van de bevolking. Dat mandaag is er niet: de opkomst voor de Europese Verkiezingen was ergens rond de 35%-40%. Een "tege-stem" zal het handelsverdrag niet in de weg zitten, dat komt er toch wel. Maar het politieke deel mag wat meer aandacht krijgen, wat meer naar de wens van de bevolking worden afgestemd. Dus terug naar de tekenkamer. En daar kan iedereen alleen maar beter van worden.

Ik heb het beste voor met alle eerlijke Ukrainers. En daarom stem ik tegen dit verdrag; dat is goed voor de oligarchen, en gaat ten koste van de ukrainse burgers. Er zijn veel filmpjes uit het "ja-kamp" over Ukrainers die dit verdrag willen: ik ben bang dat zij zelf niet weten wat er in het verdrag staat, wat er de werkelijke intentie van is. http://nos.nl/artikel/2096238-oekraiens ... raine.html, http://www.duurzamemeisjes.nl/maatschap ... g-6-april/

Veel genoemde voordelen van het verdrag (goed voor homo's, tegen corruptie etc) worden op dit moment al gerealiseerd / wordt al aan gewerkt. Het verdrag is daar niet voor nodig. Maar het is wel een goed reclame-standpunt om het verdrag er door te drukken, zodat het paard van Troje binnengereden kan worden.

Het is en blijft Europa... :roll:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Pieke »

Een etmaal later, zoals iedere dag hier wederom weer alles tot mij genomen. Veel respect voor ieders standpunten en argumenten. Toch fijn om te merken dat het toch wel leeft. Ik herhaal het nog maar 'ns een keer en ik zal het morgen ook nog ene paar keer doen: Vergeet uw stem niet!!

Ik blijf nog benieuwd naar jullie meningen.

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Pietje »

OBL-Rien schreef:Zelfs geloof ik dat voor of tegen stemmen voor een raadgevend referendum tamelijk onzinnig is.
Ik geef je gelijk dat het voor dit verdrag niet veel zal uitmaken. Maar ik zie wel een ander zinvolle reden om te stemmen. Het is een signaal naar de rest van Europa dat er dus meer landen zijn waarin burgers zich niet betrokken voelen bij de Brusselse besluiten.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door JantjeV8 »

Pieke schreef:Toch fijn om te merken dat het toch wel leeft.
Gr. Pieke
Juist, en eerlijk is braaf, de werkwijze kun je het over hebben, maar dat hebben die vrijbuiters van Geen Steil toch bewerkstelligd. Ik ben heel benieuwd naar de opkomst aan het einde van de dag. Wie weet hebben ze toch een ommekeer in het stemgedrag weten te bereiken, indirect geen verkeerd doel.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Pieke »

Toch wil ik op deze ochtend een stemadvies uitbrengen. Om een ongeldige stem te voorkomen: Kleur enkel en alleen het rode bolletje rood.
vakje-bolletje.jpg
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Lieve »

Als iemand voor mij bij wil stemmen, als belg word mijn mening niet gevraagd.
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Sputnik »

Ik denk dat we Poetin met rust moeten laten. De voordelen die dit "niets-met-een-mogelijke-toekomstige-toetreding-van-Oekraïne" te maken hebbende referendum in economische zin hebben, zijn naar mijn mening verwaarloosbaar, of te vervangen door betere alternatieven. Linkse fabeltjes over kansen voor arme jeugd in Oekraïne geloof ik niet. En verhalen over 750 miljoen extra in- en export ook niet. En een corrupte regering die zichzelf zal gaan beteren door dit verdrag geloof ik al helemaal niet.

Ik ben van mening dat we ons eerst moeten concentreren op de problematiek in ons land, en onze internationale handelsintensivering moeten focussen op grotere broers met meer potentie, in plaats van op problematische broeinesten op veel te strategisch-interessante plekken.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door pelletpower »

Zo. Tovh nog even gaan stemmen. En vaker. Na een aantal jaren niet stemmen nu toch. Dankzij het referendum na gaan denken. Dingen die vanzelfsprekend zijn maken lui en worden ondergewaardeerd. Stemmen dus. Dankje Pieke
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Tim »

Pieke schreef:Toch wil ik op deze ochtend een stemadvies uitbrengen. Om een ongeldige stem te voorkomen: Kleur enkel en alleen het rode bolletje rood.
vakje-bolletje.jpg
Whahahahaha, hoe misleidend kunnen we het maken om ongeldige stemmen te krijgen. Focktarts.

Tim
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door OBL-Rien »

61% tegen 38% voor.
Opkomst 32%.
1/3 van de thuisblijvers geeft als reden "maakt toch niet uit wat ik stem"
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Krelis »

ik zie niet wat we met de 51 ste staat van de USA moeten en zie maar één belang: corporocratische belangen in een tot op het bot corrupt land. WestEu houdt wel ongeveer op bij Duitsland, Oostenrijk. Daar horen Polen, Tsjechië, slowakije, hongarije, moldavië, Bulgarije etc echt niet bij. D66 ziet dat anders :fff
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door holtere »

Goed zo Krelis, dadelijk alleen nog maar blond :lol:
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door Ingir »

De boodschap is waarschijnlijk wel luid en duidelijk overgekomen. Op naar het Brexit-rEUferendum en dan zijn de poppen pas echt aan het dansen. En daarna opteer ik voor een Nexit, d.w.z. een streep door de macht van de EU-superstaat en terug naar de oorspronkelijke bedoeling: economische samenwerking met volledige soevereiniteit voor alle lidstaten.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
holtere
Berichten: 1173
Lid geworden op: 07 mei 2011, 18:23

Re: 6 april, we mogen stemmen

Bericht door holtere »

Inderdaad, alles weer terug op eigen erf of naar wat als dusdanig gezien wordt, waarschijnlijk vanuit historisch perspectief :fff
Ik zou wel graag zien dat we als vervolg de Friezen nu eindelijk een volledig zelfbestuur gunnen en later de boel opdelen in Stadsstaatjes.
Ergo: het suprioriteitsdenken van Cliteur vindt vruchtbare bodem. Een paar vluchtelingen en wat ellende aan de grenzen en je hebt geen kunstmest meer nodig :lol:
Plaats reactie