Kent iemand deze site/dit boek?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door kockie »

http://sacred-economics.com/

Kwam ik vandaag tegen op tweakers.net. Ik heb het boek inmiddels gedownload en ben "al" bij de inleiding..... Iemand het boek toevallig al gelezen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door Brit »

Ik had er nog niet direct van gehoord, maar wel al een aantal visies over wat hierin past.
Ik ben bang dat ik hierbij ook weer tot de conclusie zal komen dat zijn oplossing erop is gebaseerd dat iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft of hiertoe te overtuigen is. Ik ben bang dat dat niet het geval is.

Laat het alsjeblieft weten als hij daar wel rekening mee houdt.
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Jan Veen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2015, 17:38
Contacteer:

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door Jan Veen »

Lijkt me een leuke film om te kijken.
Boeken lezen, doe ik wel maar dan andere boeken.
We hebben zo een mooie planeet, maar gaat hard achteruit!
Eigenlijk snap ik wel waarom NASA huizen wil bouwen op mars :fff
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door Dutch John »

Ik ken het boek niet, heb wel ooit van de schrijver gehoord. Zijn visie -die uit het inleidend filmpje naar voren komt- lijkt een moderne, brede vorm van de gift-economie van de Kwakiutl indianen. Een gift-economie werkt uitstekend in kleine sociale gemeenschappen en zal door middel van een positieve spiraal zelfs kunnen groeien. Maar nationaal of wereldwijd? Lijkt me voorlopig wat hoog gegrepen. Eenmalig zaken doen met een onbekende blijft lastig, omdat de sociale band ontbreekt. Dat zal op een meer conventionele manier moeten. Bederfelijk geld of negatieve rente past daar prima.
Helaas zullen de psychopaten het spel gaan breken, zoals ze altijd gedaan hebben. Desondanks werkt de gift-economie lokaal prima; dat weet en ervaart iedereen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
midwoud1
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 aug 2012, 09:47

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door midwoud1 »

Het creëren van geld ,het systeem dat vast gaat lopen.
Met dank aan Rotschilds, Bushes , Rockefellers , Warburg .

Hierna hebben de nazaten van de Rothschild familie niet stilgezeten en zijn, samen met hun bancaire vriendjes, gestaag in het bezit gekomen van bijna alle centrale banken in de wereld, waaronder ook de Amerikaanse Federal Reserve System in 1913. Met hun uit het niets tevoorschijn getoverde geld kopen zij staatsobligaties op van alle landen ter wereld waardoor de overheidsschulden mondiaal inmiddels zo hoog zijn opgelopen dat deze nooit meer kunnen worden terugbetaald. Op 1 januari 2012 bedroeg de totale globale buitenlandse schuld een miljoen keer een miljard dollar. Als geweten is dat het proces van renteontvangsten al 250 jaar lang aan één stuk door dag in dag uit richting centrale bankiers gaat en we tellen ook de renteontvangsten uit de particuliere sector hierbij op dan komt het duizelingwekkende vermogen van de Rothschild bankiers in een meer geloofwaardig perspectief te staan. De machtspositie van de bankiers is buiten alle proporties geraakt en maakt dat zij zich inderdaad geen zorgen meer hoeven te maken over wie de wetten maakt. Voor de vele misdaden die de afgelopen decennia door de bankiers zijn gepleegd is er letterlijk niet één van in de gevangenis terechtgekomen. Zij zijn de grootste schuldeisers ter wereld en laten de bevolking van complete landen in armoede creperen. Ondertussen plunderen (bail in Cyprus, Griekenland) en frauderen (Libor) de bankiers en hun politieke lakeien er nog steeds naar hartenlust op los en wordt alle welvaart die de afgelopen 100 jaar met bloed, zweet en tranen is verkregen opgeofferd aan de schathemelrijke particuliere eigenaars van de banken c.q. centrale banken.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door frans »

midwoud1 schreef:Het creëren van geld ,het systeem dat vast gaat lopen.
Met dank aan Rotschilds, Bushes , Rockefellers , Warburg .

Hierna hebben de nazaten van de Rothschild familie niet stilgezeten en zijn, samen met hun bancaire vriendjes, gestaag in het bezit gekomen van bijna alle centrale banken in de wereld, waaronder ook de Amerikaanse Federal Reserve System in 1913. Met hun uit het niets tevoorschijn getoverde geld kopen zij staatsobligaties op van alle landen ter wereld waardoor de overheidsschulden mondiaal inmiddels zo hoog zijn opgelopen dat deze nooit meer kunnen worden terugbetaald. Op 1 januari 2012 bedroeg de totale globale buitenlandse schuld een miljoen keer een miljard dollar. Als geweten is dat het proces van renteontvangsten al 250 jaar lang aan één stuk door dag in dag uit richting centrale bankiers gaat en we tellen ook de renteontvangsten uit de particuliere sector hierbij op dan komt het duizelingwekkende vermogen van de Rothschild bankiers in een meer geloofwaardig perspectief te staan. De machtspositie van de bankiers is buiten alle proporties geraakt en maakt dat zij zich inderdaad geen zorgen meer hoeven te maken over wie de wetten maakt. Voor de vele misdaden die de afgelopen decennia door de bankiers zijn gepleegd is er letterlijk niet één van in de gevangenis terechtgekomen. Zij zijn de grootste schuldeisers ter wereld en laten de bevolking van complete landen in armoede creperen. Ondertussen plunderen (bail in Cyprus, Griekenland) en frauderen (Libor) de bankiers en hun politieke lakeien er nog steeds naar hartenlust op los en wordt alle welvaart die de afgelopen 100 jaar met bloed, zweet en tranen is verkregen opgeofferd aan de schathemelrijke particuliere eigenaars van de banken c.q. centrale banken.
Oplossing is simpel, geen schulden maken, geldt dus ook voor overheden.
En als je ze hebt, snel aflossen.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door Pietje »

frans schreef:Oplossing is simpel, geen schulden maken, geldt dus ook voor overheden.
En als je ze hebt, snel aflossen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar toch gaat het niet werken. De economie stort volledig in als iedereen een klein gedeelte van hun schuld gaat aflossen. En het jaar erna kan bijna niemand meer aflossen, want het geld is er gewoon niet... :lol:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door frans »

Pietje schreef:
frans schreef:Oplossing is simpel, geen schulden maken, geldt dus ook voor overheden.
En als je ze hebt, snel aflossen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar toch gaat het niet werken. De economie stort volledig in als iedereen een klein gedeelte van hun schuld gaat aflossen. En het jaar erna kan bijna niemand meer aflossen, want het geld is er gewoon niet... :lol:
Hmmm. de keren dat ik echt grote bedragen betaal gaat het om getallen die op mijn scherm kleiner worden en daarna bij de ander groter..
Ik geloof al lang niet meer dat het werkelijk ergens op gebaseerd is, vandaar mijn al lang geleden gedane opmerking.
We moeten belasting betalen om de illusie in stand te houden dat geld waarde heeft.
Zodra dat wegvalt door echt helemaal gratis geld gaat de boel werkelijk helemaal op z'n gat.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door OBL-Rien »

Pietje schreef:
frans schreef:Oplossing is simpel, geen schulden maken, geldt dus ook voor overheden.
En als je ze hebt, snel aflossen.
Ik ben het helemaal met je eens, maar toch gaat het niet werken. De economie stort volledig in als iedereen een klein gedeelte van hun schuld gaat aflossen. En het jaar erna kan bijna niemand meer aflossen, want het geld is er gewoon niet... :lol:
Schulden snel aflossen?
Jazeker, maar dat is maar de helft van het verhaal: geld aanhouden is al net zo'n slecht idee.
Als er ergens geld te vinden is, dan vinden ze het wel.
Verberg jezelf in de massa, zorg er voor dat je minder hebt (zowel schulden als bezit) dan de massa en je bent redelijk veilig. Want voordat ze bij jou zijn, moeten ze eerste door de massa heen! En dat doet de politiek niet graag (openlijk).
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Krelis
Berichten: 762
Lid geworden op: 03 jul 2011, 16:11
Locatie: kop noordholland

Re: Kent iemand deze site/dit boek?

Bericht door Krelis »

Jan Veen schreef:Lijkt me een leuke film om te kijken.
Boeken lezen, doe ik wel maar dan andere boeken.
We hebben zo een mooie planeet, maar gaat hard achteruit!
Eigenlijk snap ik wel waarom NASA huizen wil bouwen op mars :fff
Strawbaling on mars :mrgreen:
Plaats reactie