Accunieuws

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Picard
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 aug 2012, 17:50

Accunieuws

Bericht door Picard »

Cheaper, faster, safer: New battery charges in 1 minute
http://rt.com/usa/247293-stanford-battery-safer-faster/
sfj
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 mar 2015, 17:21

Re: Accunieuws

Bericht door sfj »

Hoe tof, ze zijn goed op weg om de condensator uit te vinden...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Accunieuws

Bericht door kockie »

Ben benieuwd of/wanneer dat uit het laboratorium komt
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Accunieuws

Bericht door nck »

Op zich is dit helemaal geen verkeerd topic.
Richting NiFe accu's of ervaringen met gebruikte (semi) tractie's te bespreken.
Helemaal wanneer het salderen op zijn eind gaat lopen en het dan wellicht interessant gaat worden "gedeeltelijk autonoom" te worden.
Het is maar een gedachtegang.


Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Accunieuws

Bericht door OBL-Rien »

"Right now it lacks capacity, but its creators say it’s a work in progress."

Yeah, right... give us more money....

Natuurlijk is het een veilige batterij als er geen lading (= energie!) in gaat, natuurlijk is het snel op te laden als er nauwelijks lading in gaat.

Scale baby, scale!

Gewoon weer een bedelbericht om meer geld uit de collectieve trog te krijgen.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Accunieuws

Bericht door Tim »

nck schreef:Op zich is dit helemaal geen verkeerd topic.
Richting NiFe accu's of ervaringen met gebruikte (semi) tractie's te bespreken.
Helemaal wanneer het salderen op zijn eind gaat lopen en het dan wellicht interessant gaat worden "gedeeltelijk autonoom" te worden.
Het is maar een gedachtegang.
De eerste is er van onze blauwe vrienden: De ECOmulti.

Tim
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Accunieuws

Bericht door Ingir »

Deze berichten over de ultieme nieuwe accu lezen we toch minstens enkele keren per jaar, en dat al enkele decennia achtereen. Ik ga me er al niet meer in verdiepen... zodra een accu werkelijk goedkoper is, sneller laadt, minder vervuilend is, lager gewicht heeft en ook daadwerkelijk te koop is, pas dan zal ik er weer eens naar kijken. :roll:
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Sputnik
Berichten: 206
Lid geworden op: 08 feb 2015, 14:39

Re: Accunieuws

Bericht door Sputnik »

Als we dan toch aan conspiracy denken: goed nieuws berichten publiceren om een bepaalde (penny)stock op de aandelenmarkt een slinger omhoog te geven.
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Accunieuws

Bericht door Ingir »

Die perfecte accu/opslagmedium komt er heus wel een keer, maar door de enorme behoefte aan zo'n accu wordt elke mini-vooruitgang als definitieve doorbraak gepresenteerd. Voorlopig moeten we het doen met verbeteringen aan bestaande technieken, daardoor zijn er nu volledig elektrische auto's waar eerst vooral hybrides mogelijk waren.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Accunieuws

Bericht door kockie »

Ingir schreef:Die perfecte accu/opslagmedium komt er heus wel een keer
Waarschijnlijk wordt die ingebouwd in de mast van de perfecte windmolen. Opwek en opslag op 1 plek :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Accunieuws

Bericht door Ingir »

kockie schreef:
Ingir schreef:Die perfecte accu/opslagmedium komt er heus wel een keer
Waarschijnlijk wordt die ingebouwd in de mast van de perfecte windmolen. Opwek en opslag op 1 plek :!:
Voor wie dat wil betalen... ik heb meer vertrouwen in de perfecte accu die gebruikt wordt om de energie van perfecte, decentrale zonnepanelen op te slaan. Centrale stroomopwekking via mega-windmolens en PV-parken geef ik weinig toekomst, daar zit de overheid altijd tussen met marktverstorende subsidies en belastingen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Accunieuws

Bericht door deleted »

De perfecte accu, de perfecte zonnepanelen en de perfecte marktwerking.
't Is feitelijk gewoon wachten op de Brave New World ?

G
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Accunieuws

Bericht door Dutch John »

Ingir schreef: daardoor zijn er nu volledig elektrische auto's waar eerst vooral hybrides mogelijk waren.
Meer dan 100 jaar geleden waren er al volledig elektrische auto's. Met ongeveer dezelfde actieradius als nu. En met accu's die nu, na al die tijd, nog steeds werken. De moderne elektrische auto is alleen vooruit gegaan in prestaties en luxe. Verder doet ie wat elektrische auto's destijds ook deden: je van A naar B brengen. Vermits B niet te ver weg is.

Wachten op de ideale accu is ongeveer gelijk aan wachten tot je dood gaat. Wachten en hopen zijn tijdverspillers.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Accunieuws

Bericht door Ingir »

Ik kan anders heel goed wachten zonder tijd en hoop te verliezen. :D
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Accunieuws

Bericht door deleted »

Ingir schreef:Ik kan anders heel goed wachten zonder tijd en hoop te verliezen. :D
Ja jij kan je wel bezig houden met orakelspreuken afgewisseld met de discipline: "creatief rekenen".
Kunsten waar de meesten onder ons weinig geluk in vinden.

Persoonlijk denk ik dat Godot eerder komt dan de Brave New World.

G
Plaats reactie