Energielabel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Energielabel

Bericht door Ingir »

Zo ga ik dat ook doen, mijn voorlopige label blijkt C te zijn en dat ga ik ook zo aanvragen als het zo ver is. Overal nee op antwoorden behalve op de vraag of je naar waarheid hebt geantwoord... :fff
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Energielabel

Bericht door Tim »

Hahaha,

Op zo'n formulier gewoon daar ook nee invullen. Wedden dat ze er niet eens naar kijken?

T
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door nck »

Tim schreef:Op zo'n formulier gewoon daar ook nee invullen.
Die gein zou mij ook wel een paar euro waard zijn. Heerlijk dwars.
Alhoewel? Het zijn wel de dwarsliggers die de rails dragen.

Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Energielabel

Bericht door Tim »

Helaas,

Heb de afgelopen weken weer veel slappe hap. Die rotfries.

Tim
Gijs
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jan 2011, 21:45

Re: Energielabel

Bericht door Gijs »

Ik denk dat ik het wantrouwen deel.

Binnenkort wordt het huis van mijn overleden ouders verkocht, daar moet sinds 1 januari een definitief energielabel voor worden overlegd. Digid om dat online te regelen is niet beschikbaar, papieren formulieren aangevraagd om dit te kunnen regelen.
Zit er een keurige antwoordenvelop bij, geadresseerd aan de Rijksdienst voor ondernemend Nederland, te Roermond...

Van de website geplukt :
"De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) stimuleert Nederland bij duurzaam, agrarisch, innovatief en internationaal ondernemen. Met subsidies, het vinden van zakenpartners, kennis en het voldoen aan wet- en regelgeving."

Wat de fuck hebben die te maken met kennis over alle particuliere huizen in Nederland?
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door Pietje »

Ons steense, verzakte huis, met enkel glas, scheuren waar je door naar buiten kijkt, verrot dakbeschot zonder spatje isolatie heeft ook een energielabel gekregen:

A

:lol:

(of het moet zijn dat er geen enkele verwarming aanwezig is... )
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Energielabel

Bericht door JantjeV8 »

Steek er maar geen energie meer in Pietje :lol:
Gebruikersavatar
RuudBalk
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2012, 12:29

Re: Energielabel

Bericht door RuudBalk »

@Pietje

Dat is zeker een grapje van je?
Als ik de foto's van 'Pietjes bell' bekijk heb jij een huis met een spouw ...?

Anders wil ik graag langs komen om te kijken (en naar je bell als die er nog op staat).

Groet,
Ruud.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door Pietje »

RuudBalk schreef:Dat is zeker een grapje van je?
Als ik de foto's van 'Pietjes bell' bekijk heb jij een huis met een spouw ...?
We zijn verhuisd en wonen nu in tijdelijke woonunits (zonder bell op de kachel...). In het oude huis zijn alle kachels weg; er stonden er 3.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door kockie »

Pietje, niet op de kop gelezen dat het misschien een label V moet zijn? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :geek: :geek:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Hedge
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jan 2015, 15:06

Re: Energielabel

Bericht door Hedge »

Label vandaag ontvangen, een A. Was te verwachten het huis staat er nog maar 4 jaar. Wel opvallend, eigenlijk zijn er geen voorzieningen, behalve een warmte terugwinning op de douche.
Wat we ons vandaag bij de maaltijd afvroegen hoelang een A een A blijft. Want de regels voor een A zullen vast een keer wijzigen, waardoor we zakken naar een B of een G. Is er iets bekend over geldigheidsduur?
Hiram
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015, 22:44

Re: Energielabel

Bericht door Hiram »

Ik heb energielabel G gekregen. Apart staand huis van 1935.
Met dakisolatie, vloer isolatie, dubbele ramen en deuren, mergelsteen binnenmuren van 40 cm dik met een warmte-tijdconstante van een paar dagen. Dan nog 8kW zonnepanelen en 10kW aan hogetemperatuur vacuumcollectoren gekoppeld aan boiler en CV, met aantal kub's waterwarmtebuffer.
Het vreemde is dat mijn zonnepanelen zijn geregistreerd en dat ik subsidie heb gekregen bij de dakisolatie en de vloerisolatie: dus dat dient bekend te zijn bij de overheid. Maar daar wordt geen gebruik van gemaakt blijkbaar.

Volgens mij is het gewoon bureaucratie, het moet van Brussel, dus doe maar wat: het maakt niet uit. Als de papiermolen maar werkt.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Energielabel

Bericht door Ruuben »

Gisteren in nieuwsuur een item; Schijnt dat Nederland de goedkoopste en minst gebruikelijke interpretatie van alle eu landen heeft genomen voor de toepassing van de eu regels. Gaat op basis van leeftijd van uw huis.
Ingir
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Energielabel

Bericht door Ingir »

Ruuben schreef:Gisteren in nieuwsuur een item; Schijnt dat Nederland de goedkoopste en minst gebruikelijke interpretatie van alle eu landen heeft genomen voor de toepassing van de eu regels. Gaat op basis van leeftijd van uw huis.
Enkele jaren geleden werd het energielabel bepaald aan de hand van een opname ter plaatse: vierkante meters, kubieke meters, isolatiedikte, U-waarde kozijn/glas, ventilatiesysteem, verwarmingstoestel, warmteafgifte, leidingafstand ketel/boiler naar tappunten, voorzieningen als zonnepanelen, zonneboiler, douche-wtw, waterbesparende douchekop, enz...

Maar dat kostte dan ook ruim € 600.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Energielabel

Bericht door Pietje »

OK, ons "A" huis komt uit 1928 of eerder.... :lol:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie