Voorstellen, WillemLimmen

Dit forumonderdeel is bedoeld om je voor te stellen aan andere forumdeelnemers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door WillemLimmen »

Beste forumleden,

Mijn naam is Willem, getrouwd en er is een dochter van 3 jaar.

Reeds lange tijd volg ik het forum, voor mij een bron van inspiratie waardoor de todo lijst flink blijft groeien.

Vorig jaar augustus 3kwp aan zonnepanelen op het dak (laten) plaatsen. 3 dagen voor de eerste verjaardag van het geheel stond de elektrameter weer op de oorspronkelijke stand.. Jaarverbuik 3060 kwh.

Nu echter zal de A+O smith gasboiler (8kw) binnenkort aan de beurt zijn (anode zit muurvast) , deze wordt vervangen door een zonneboiler. In ons huis staat tevens een heteluchtverwarming van Brinks (13kw) (gasverbruik boiler, koken en verwarming ca. 1000m3 per jaar).

Uiteindelijk is de vraag, hoe wordt de nieuwe voorziening en kan dat zonder gas..

Als test heb ik een etna houtkacheltje waarbij ik het bell-principe a la 'Pieke' wil gaan proberen..Eerst maar even de garage warm krijgen zodat het todo lijstje van de winter gewoon kan worden afgewerkt..

Ik houd u op de hoogte.

Willem
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door kockie »

Welkom Willem,

Zo'n bell is een mooi begin. Eenmaal eraan geroken wil je door! Succes!

Groet'n
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door Pietje »

Of meteen door naar een Rocket177 variant... :wink:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door WillemLimmen »

@Pietje, inderdaad ook niet gek. Zou het graag maken in combinatie met een oven/fornuis maar dan moet de lay-out van het huis op zń kop. Eerst maar eens klein beginnen. Als de bell een mooie stroom hete lucht geeft kan ik dat ook het huis invoeren en de kachel in de garage laten. Ideën rijpen altijd langzaam. Toch hoop ik altijd stiekum dat de gastoevoer stokt, dat werkt als een versneller, zeker bij mijn echtgenote (denk ik)
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door Pietje »

WillemLimmen schreef:... zeker bij mijn echtgenote (denk ik)
Dat heet WAF, oftewel Wife Acceptance Factor. Niet onbelangrijk ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door kockie »

De waf voor een massakachel stijgt in zeer korte tijd enorm (denk aan delen van een seconde) als ze er eentje gezien, of beter nog, gevoeld hebben...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door WillemLimmen »

@pietje en @Kockie, Wife Woman Women Acceptance Factor in mijn geval. Maar, ik ben vooral nieuwsgierig naar de mogelijkheden van de 'Pieke' oplossing. Bijkomend voordeel is dat het redelijk rap te maken is (net vandaag twee oude gasflessen opgehaald) en mobiel is.

En voor de WWWAF verzin ik zeker nog, om Baldrick te citeren, 'a cunning plan..'
Zonnetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:24

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door Zonnetje »

Welkom Willem, ik ben ook nieuw hier.
De WAF herken ik wel... mijn man heeft een hobby. :mrgreen:
En door die hobby (sterrenkunde)komen er allerlei telescopen en onderdelen in huis. En dan is die
waf-factor toch wel belangrijk. :fff
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door WillemLimmen »

Welkom Zonnetje,

Tja de Maf en Waf... beiden dezelfde interesses en drive zou natuurlijk het makkelijkst zijn..

Maar ik denk dat als jij een massakachel van 2m3 klei in de kamer mag bouwen, en je man een stellarium aan het plafond mag maken a la Eise Eisinga, kan je huwelijk nooit meer stuk!

Veel plezier op het forum!
Zonnetje
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:24

Re: Voorstellen, WillemLimmen

Bericht door Zonnetje »

WillemLimmen schreef:Welkom Zonnetje,

Tja de Maf en Waf... beiden dezelfde interesses en drive zou natuurlijk het makkelijkst zijn..

Maar ik denk dat als jij een massakachel van 2m3 klei in de kamer mag bouwen, en je man een stellarium aan het plafond mag maken a la Eise Eisinga, kan je huwelijk nooit meer stuk!

Veel plezier op het forum!
Het is wel een idee ja. :D
Plaats reactie