Echte vergroening: natuur groeit en bloeit

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Echte vergroening: natuur groeit en bloeit

Bericht door Ingir »

Meestal zo rond deze tijd ligt de tuin er een beetje zieltogend bij met bruin gras, fruitbomen die vast beginnen met bladeren te lozen om zo verdamping te voorkomen. Niet dit jaar, het weer is bijzonder gunstig met veel zon, veel neerslag en niet al te hoge temperaturen... het resultaat mag er wezen, ik heb NL nog nooit zo groen gezien. Normaal hoef ik het gras in augustus slechts 1x in de twee weken te maaien maar ik red het nu niet eens met 1x per week. De fruitbomen staan vol blad en zoet en sappig fruit. De moestuin puilt uit met heerlijke groenten in overvloed. Deze dagen lijk ik wel een groenteboer met het uitdelen van al dat lekkers in de buurt.

Wat een geweldig mooie zomer!
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Echte vergroening: natuur groeit en bloeit

Bericht door Pietje »

Ingir schreef:Wat een geweldig mooie zomer!
Helemaal mee eens. Al zag het er vandaag zo uit:
P1230390.jpeg
;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ingir
Berichten: 1500
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Echte vergroening: natuur groeit en bloeit

Bericht door Ingir »

Zo zag het er vandaag inderdaad ook uit... Die combinatie met veel zon is behoorlijk groeizaam, morgen maar weer eens wat 3 meter hoog groen snoeien in de voortuin voor een beetje uitzicht.

Het hoge CO2-gehalte in de lucht zal ook wel bijdragen aan de groeikracht van de natuur. Dat is dan wel een positief effect van opwarming van de aarde. :fff
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie