Stop de windmolen waanzin

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
AndreasFirewolf
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 okt 2011, 16:50
Locatie: Oldambt (prov. Groningen)
Contacteer:

Stop de windmolen waanzin

Bericht door AndreasFirewolf »

Windmolens lijken zo mooi en schoon. Er was een tijd, dat ik dat ook geloofde. Dat is al enige tijd voorbij.

Ik zie geen bezwaar tegen kleine windmolens. Helaas blijven die steken op een kWh prijs van ca. 24 cent in het gunstigste geval.
de qua prijs-prestatie beste kleine windturbine, de Skystream (diameter
3.7 [m]), bleek bij een masthoogte van 12 [m] en aangenomen levensduur van 20 jaar,
zonder onderhoud en rentekosten, een elektriciteitsprijs te hebben van 0.24e/kWh
Zie: http://www.zeeland.nl/digitaalarchief/zee0900786

Stel dat China zou besluiten zo'n windmolen in massaproductie te nemen, zou de prijs aanzienlijk kunnen dalen.

Grote windmolens
Helaas gaan de overheden en energiemaatschappijen voor groter en groter. 200 meter hoge windmolens vindt men geen probleem. Dergelijke molens geven enorme luchtdrukverschillen. Daar zijn de longen van vleermuizen niet tegen bestand. Deze scheuren door windmolens. Met longbloedingen proberen ze terug te vliegen naar hun nest om daar dood te bloeden of te verstikken in hun eigen bloed. Aangezien vleermuizen beschermd zijn, is plaatsing van grote windmolens op het land een grove schending van de flora en fauna wet.
Zie http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 133529.htm

Grote windmolens geven ook voortdurende onhoorbare geluidsgolven in de leefomgeving. Omwonenden staan 24/7 bloot aan luchtdrukgolven, die hun bloeddruk ontregelen. De hypothalamus en hypofyse proberen dat te compenseren en raken daardoor ook ontregeld. Gevolg: windmolenziekte.

Wanneer de CIA iemand 24/7 zou blootstellen aan luchtdrukgolven, zou men moord en brand schreeuwen. Wanneer er geld verdient kan worden, mag alles met de bevolking worden uitgehaald. Het milieu is dan een mooi excuus.

Pardon? Geldverdienen met windmolens? Terwijl ze al te duur zijn?
Ja, de corruptie in Nederland ligt op hoog niveau. Zie bijv.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... olen.dhtml

De kWh-prijs van windmolens is veel te hoog. Dat komt deels, omdat investeerders er goed aan verdienen. Om omwonenende te paaien, zijn er plannen om deze mee te laten delen in de winst. Dat komt dan ook nog eens bovenop de kosten. Eén keer raden wie de rekening daarvoor mag betalen.

Windmolens op zee
Laten we dan uitwijken naar de zee. Daar zijn geen vleermuizen en geen omwonenden. Geweldig plan. Helaas is de noordzee een van de drukst bevaren zeeën. Stel dat een olietanker tijdens een storm op drift raakt en in een windmolenpark terecht komt. Komt ie niet meer uit. Dan veroorzaken de windmolens een olieramp, die alle potentiele milieuwinst teniet doet.

Men zou kunnen overwegen om windmolenparken te bouwen midden op de Atlantische en Grote Oceaan. Drijvende windmolens, die waterstof produceren met windenergie. Gastankers kunnen de waterstof (of methaan) naar de kust brengen. Of dat economisch kan is nog maar de vraag.

Zonne-energie
Er zijn alternatieven. De overheid zou 21% subsidie kunnen geven op de aanschaf van zonnecellen. Dan geeft men alleen de BTW terug. Daarmee is het energieprobleem binnen redelijke tijd op te lossen op schone wijze. Maar daar kan men te weinig aan verdienen. Windmolens zijn ideaal om geld te pompen van de belastingbetaler naar rijke criminelen. Dat is goed voor een bepaald milieu. Maar het soort mensen dat graag leeft in zulke milieu's, zou ik niet als buren willen hebben.

WKK centrales op biomassa
Daarnaast kunnen we tuinafval en agrarisch afval beter benutten. Zie:
http://www.groenepolitiek.info/index.ph ... iomassawkk

Windmolens op het binnenhof
In Nederland is er één plek die zeer geschikt is voor het opwekken van windenergie: het Binnenhof. Laat ieder kamerlid een molentje op het hoofd binden. Zij stoten zoveel gebakken lucht uit, dat het vermogen aan windenergie meteen verdubbeld. Bovendien denk ik, dat een molentje op het hoofd van Samsom heel goed staat.
Ik noem Samson met name, omdat de VVD al heeft laten weten, dat zij tegen de windmolenwaanzin is, maar gedwongen wordt door de PvdA.
Iedere dag gaat het beter en beter en IK creëer een gouden toekomst!

Zeg deze affirmatie dagelijks tegen jezelf, met de nadruk op IK. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je creëert. Overstem hiermee twijfels en zorgen.
http://www.andreas333.com
ebkef
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 sep 2013, 13:49

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door ebkef »

"Ja, de corruptie in Nederland ligt op hoog niveau. Zie bijv."

Wellicht heb je gelijk maar er is ook veel getier wat nergens op berust.
Ik heb deze zaak niet goed bestudeerd maar wat ik ervan begreep is dat er een voordeel te behalen was, een wettelijke.

Waar staat dat het om corruptie gaat?

Als dit weer zo'n getier onderwerp is, ik haat allen die maar iets roepen omdat men er een voordeel bij had (en jij misschien niet).
Mensen zoals bij de bank die we 'niks meer gunnen'.

Wordt een beetje ziek van de stemmingmakkerij op verschillende media.
Mocht je gelijk hebben dan bij deze.. een misverstand..
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door OBL-Rien »

ebkef schreef:"Ja, de corruptie in Nederland ligt op hoog niveau. Zie bijv."

Wellicht heb je gelijk maar er is ook veel getier wat nergens op berust.
In zekere zin heeft hij/zij wel gelijk. Ik denk dat zeker de helft van de nederlanders geld nastreven en bereid zijn iedere dag weer dingen te doen waar ze eigenlijk tegen zijn of het ten minste mee oneens zijn. Alleen noemen we dit vaak gewoon "loon". :fff
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Jan. »

Waar staat dat het om corruptie gaat?

Als dit weer zo'n getier onderwerp is, ik haat allen die maar iets roepen omdat men er een voordeel bij had (en jij misschien niet).
Mensen zoals bij de bank die we 'niks meer gunnen'.

Wordt een beetje ziek van de stemmingmakkerij op verschillende media.
Mocht je gelijk hebben dan bij deze.. een misverstand..
Doorzien ebkef.
In Nederland heten bepaalde zaken anders dan ze zijn, worden anders benoemd dan dat wat het werkelijk is. En als het twee of driemaal in de media is, dan luidt de reactie steevast zie je wel je hóórt het toch? Het stáát er toch?
Tja domheid en slechtheid. Waar zit de grens?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Dutch John »

Ik ben ook tegen de grote turbines. Genoeg nadelen. Vooral nadelen die de kleintjes niet hebben. Daar speelt alleen het economisch rendement als nadeel. Maar iets hoeft niet altijd economisch te renderen. Hobby's en vakanties renderen meestal ook niet. Daarnaast kun je ook stellen dat fossiele energie te goedkoop is, in plaats van windenergie te duur.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door David86 »

Ik snap de beredenering niet met het windmolenpark op de noordzee. Als een tanker op drift raakt (wat nagenoeg onmogelijk is voor een volle tanker en lege tankers zijn, tja leeg...) op een windmolen vaart dan veroorzaakt de tanker de milieuschade, niet de windmolen.. zo ook veroorzaken bomen langs de weg geen ongelukken maar de automobilist die zijn rijblik er tegenaan parkeert.

De tweede die ik mis is de noodzaak om electrische energie om te zetten naar waterstof, de zeebodem ligt vol met olie en gasleidingen, daar kan vast nog wel een stroomkabeltje bij.

supermolens op zee vind ik nog steeds interessant. De molens zelf zouden ze alleen duurzamer moeten maken, en er zouden wat minder schepen moeten varen, dat zal ook wel zo zijn als ze geen crude en kolen meer aan hoeven slepen omdat onze energie uit wind komt...

onze huidige energiebronnen zijn ook niet zonder gevaar en ongemak, zet de plussen en minnen van kolen gas en kerncentrales is naast de plussen en minnen van een windmolenpark... Gewoon om de zaken even in perspectief te zien. Over ecomische kosten niet gaan klagen fossiele energie is gewoon te goedkoop zoals John al zei, dat maakt windenergie niet te duur, slechts duurder dan..

tis allemaal maar net hoe je het bekijkt niet ?
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Jan. »

Onderhoud op zee is verschrikkelijk duur, vele malen duurder dan onderhoud aan land.

Dus daarom maken we alles aan wal gewoon drie tot vier maal duurder.

Dan is een windmolenpark op zee spotgoedkoop.


Ik lach me een natte broek :lol: :lol: :lol: :lol:
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Jan.

20.000km met een tank olie/graan/plastic slepen vind je wel normaal?

Je krijg vanzelf een natte broek, als je niets doet.

Tim
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Grote windmolens en zeker op zee is een goed alternatief tov kleine molens. Het vermogen neemt in de 2e of 3e macht toe met de wiekdiameter. Dan blijft een kleine molen hobby. Grote molens zijn een interessante investering. Dat betekent dat ze kunnen concureren met (te) goedkope olie. Ik snap het gezeur niet. Wat is het alternatief? Uiteindelijk kom je dan uit op een hutje op de hei waar niets mogelijk is behalve fossiel voor je kettingzaag.
OBL-Rien
Berichten: 1368
Lid geworden op: 10 jan 2012, 17:30
Contacteer:

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door OBL-Rien »

De groene rekenkamer heeft onlangs een aantal artikelen gepresenteerd over de zin en onzin van windmolens.

(Het lijkt er op dat de opwarming door windmolens wel eens groter zou kunnen uitvallen dan de opwarming door fossiele brandstoffen...)

http://www.groenerekenkamer.nl
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door pelletpower »

Da's een mooie reden mijn tank weer vol te gooien en door te gaan zoals het de afgelopen 50 jaar gegaan is.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Jan. »

Jan.

20.000km met een tank olie/graan/plastic slepen vind je wel normaal?

Je krijg vanzelf een natte broek, als je niets doet.

Zeg is Tim wat is jouw definitie van normaal??
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Tim »

Jan.

normaal
bijv.naamw.
Uitspraak: [nɔrˈmal]

zoals het vaakst voorkomt, zoals de meeste mensen doen


De donkerblauwe landen gaan niet normaal om met energie. Dat vind ik niet normaal.

Tim
Bijlagen
Clash_of_Civilizations_map.png
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door Jan. »

Tim er zit een enorme tegenstrijdigheid in je laatste bericht.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Stop de windmolen waanzin

Bericht door David86 »

Dussss wie gaat er maandag op de fiets naar de zaak ?

die molens draaien voor ons, die kolencentrales stoken voor ons, die olietankers varen voor ons. Alles waar de heren zich over opwinden gebeurt op uw eigen verzoek. U weet hoe de slager zijn varkens slacht maar blijft toch vlees kopen.

het zijn niet de centrales, de molens, de tankers of de chinezen die het milieu slopen. Het is u koning klant !! U, ja jij achter je beeldschermpje met je onstilbare honger naar meer en naar gemak. Niet zo zeuren en schreeuwen gewoon lekker fietsen naar je werk en de thermostaat een paar graden omlaag, ook als je hout stookt ja!! Dat doet de wereld een stuk meer goed dan gezever over welke energie beter is dan de rest, alle energie die niet uit jezelf komt is slecht voor het milieu, en nu fietsen met je dikke peren lichaam !

Dat is dan als ook wat wil doen aan het probleem, als je alleen interessant wil babbelen of overal tegen aan wil schoppen en onderdeel van het probleem wil blijven moet je vrolijk door zeveren...
..
Plaats reactie