electrisch fietswiel voor elke fiets

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door xychix »

http://flykly.com/

Ik heb er destijds al een gefund via kickstarter en alles ziet er naar uit dat het allemaal goed gaat komen en geproduceerd gaat worden.

Afbeelding
Een wiel met alle hardware en accu's IN het wiel.
kan zo in een 26" of 28" frame worden geplaatst.

hey is een trapondersteuning, je moet trappen om vooruit te komen.
Echter je kunt met een applictie (ja het is high tech) de snelheid instellen. Dus zodra de trappers bewegen begint het ding te gassen.

ik ben heel benieuwd hoe het bevalt en kom zeker met meer info als ik m binnen heb.
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door ritsaert snijder »

595,-!!!!!!!, maar dat is goedkoper dan een auto!
groet!

Ritsaert
dormos
Berichten: 982
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door dormos »

Wel US$, dus "maar" 440 Euro!

Hans
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door xychix »

Ik weiger mijn oude ford transit weg te doen omdat:
- als ik m dump voor een prius hij stiekem in het oostblok toch blijft rondrijden
- ik alle onderhoud zelf kan doen aan de bus
- hij relatief schoon is voor zijn leeftijd omdat hij geen turbo of andere complexe zaken heeft, roetmeting altijd netjes
- hij geen drol kost (in wegenbelasting, bijtelling etc.)
- hij erg praktisch is!

toch hebben een aantal gemeenten besloten dat ze het parkeren / betreden van de stad onmogelijk willen maken met zo'n auto.
Nu zet ik altijd mijn oude stadsfiets achterin en fiets ik met een rugtasje op verder naar mijn klanten, dat zou met een flykly nog makkelijker gaan, ook over iets grotere afstanden. Ik wil dan ook nog eens zien of ik 'm eventueel achterin de bus kan laden. Ik heb daar al een 12V aansluiting over 5mm2 kabels achter een 40A relais die enkel aan staan als de sleutel op contact staat.

Laden met zo'n ~500W moet kunnen tijdens het rijden... Ik weet alleen nog niet wat de specs van de lader zijn die meegeleverd wordt.
Paide
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door Paide »

Dan heb je een dieselfiets...
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door ritsaert snijder »

X,
behalve goedkope setjes (ik geloof niet zo in alles in het wiel weggestopt) kan je ook kiezen voor snel http://mancave.conrad.nl/elektrische-fi ... elf-maakt/
groet!

Ritsaert
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door xychix »

Paide schreef:Dan heb je een dieselfiets...
mjah dat is waar, dan liever een chinese-kolen fiets, of mogelijk een kernenergie fiets :)

gewoon trappen is natuurlijk het meest ecologische (een bruineboterhammenfiets)
Paide
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 dec 2009, 15:12

Re: electrisch fietswiel voor elke fiets

Bericht door Paide »

xychix schreef: gewoon trappen is natuurlijk het meest ecologische (een bruineboterhammenfiets)
Ja daar is weinig tegenin te brengen, maar als je hierdoor vaker de fiets pakt ipv de auto dan ben je denk ik wel weer goed bezig.
Ik had het ook gezien, en het lijkt een goedkope en simpele manier om een elektrische fiets te bouwen.
Ik vraag me wel af of het duurzaam (als in levensduur) is, dat batterijpack krijgt toch aardig wat te verduren zo direct op de as.
Ook zag ik in het filmpje dat ie maar twee standen heeft: aan/uit. Bij een gewone elektrische fiets hangt het geleverde vermogen af van hoe hard je trapt. Stel ik zet 'm op 25 km/u, dan ben ik benieuwd hoe het gaat als je op een druk stuk even 10-15 km/u wilt trappen?
Plaats reactie