Energieverbruik Belgie

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sebas
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2014, 02:17

Energieverbruik Belgie

Bericht door Sebas »

Goedemiddag,

Ik ben Sebastiaan, Master student - Stedenbouw en ruimtelijke planning.
Als extra opdracht bij men leerstof, kreeg ik een vraag over energie in België.
Ik ben zelf niet zo vertrouwd met deze sector, en een duidelijk geformuleerd antwoord, vond ik niet op het net.
Ik hoop dat jullie hier verlichting kunnen brengen ;)

"Zoek op wat het energiegebruik is van een gemiddeld Belgisch gezin.
Stel dat er enkel elektriciteit gebruikt wordt:

 Hoeveel kerncentrales hebben we nodig om alle Belgische gezinnen van huishoudelijke elektriciteit te voorzien?
In België bevinden er zich 2, met een totaal vermogen van 2.911 MW en 3.016. Maar is dit voldoende?
 Hoeveel windturbines hebben we nodig om alle Belgische gezinnen van elektriciteit te voorzien?
 Hoeveel m2 zonnepanelen hebben we nodig om aan de totale elektriciteitsbehoefte te voldoen?"


Alvast bedankt,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Energieverbruik Belgie

Bericht door kockie »

http://lmgtfy.com/?q=energieverbruik+belgie

Bovenstaande link geeft een heel aantal verwijzingen waar je als masterstudent toch een heel eind zou moeten kunnen komen!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Energieverbruik Belgie

Bericht door deleted »

Om het antwoord waterdicht te weten moet je per scenario ook berekenen hoeveel het kost om de installaties te produceren, onderhouden, af te breken en het afval te saneren. (uitgedrukt in energie, voor zover we alle leed in energie kunnen uitdrukken).

Voor het Doctoraat kan je de oefening misschien ook eens maken voor de distributie- en verbruikerszijde.

G
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Energieverbruik Belgie

Bericht door Lieve »

België heeft 2 sites met kernenergie reactors, Doel en Tihange. Maar er is ook Mol die rest energie op het net stuurt.
ThomasD
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 nov 2012, 14:35

Re: Energieverbruik Belgie

Bericht door ThomasD »

Op minder dan een kwartier kan je gerust alle antwoorden vinden. Als je dit niet zelfstandig kan dan stel ik mij vragen over de kwaliteit van je opleiding :?
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Energieverbruik Belgie

Bericht door Tim »

Bah,

........

Tim
doe maar niet
Plaats reactie