Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweekend

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweekend

Bericht door kockie »

Ik heb vandaag de volgende gevonden voorwerpen geïdentificeerd:
boor.JPG
Een lange boor (van Ritsaert?)

bord.JPG
Diverse borden, bestek en bekers (ook rvs)

jas.JPG
Van wie is deze jas?
lader1.JPG
Een laadapparaat
lader2.JPG
Nog een laadapparaat
onbestemd persoon.JPG
Een onbestemd persoon; was er voor de forumdag al een paar keer; rende op de forumdag druk in het rond en zat er vanochtend ineens weer.... :mrgreen:
rolmaat.JPG
Een rolmaat
zak met inhoud.JPG
Een zak met inhoud (stoel?)
zak.JPG
Een zak om glazen te spoelen? (van onze razende bierbrouwer, beeldenbakker en voortreffelijke ober Raf?)
caravan.JPG
En last but not least een caravan met een stuk kachelpijp voor de deur.

De rechtmatige eigenaren kunnen zich in deze draad melden, waarna we tot hereniging pogen over te gaan.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
hotglass
Berichten: 560
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:03
Locatie: Achterhoek, NL

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door hotglass »

Ha Kockie, wat een indrukwekkende lijst met rondslingergoederen
De betekenis is in ieder geval duidelijk, alle deelnemers hebben sporen nagelaten om het een onvergetelijk weekeind te maken. :lol:

De rolmaat moet een ernstige shock opgelopen hebben. Ik ben er voor 100% van overtuigd dat ik een gele meebracht.
Of deze van het hier getoonde merk was kan ik ook niet met zekerheid zeggen, hahaha
De mijne heb ik uitgeleend aan Tim, waarna hij is doorgeschoven naar de fornuisbouw afdeling. Of is hij reeds gerookt geworden in de eerste stooksessies? Mee terug gekomen is hij in ieder geval niet.

Ps. de onbekende jongeman is mij in het weekeind ook al eens opgevallen. Hij leek druk met van alles!
Zou dat de mascotte van het ecologieforum kunnen zijn? Zit hij er nu nog steeds?

Groet,

Ed
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door ritsaert snijder »

Kockie,
1. boor...inderdaad
3. rode bord...denk ik
3. rood grijze trui van Stan
5. lader duidelijk
9. afwasteiltje ...ook

Stan wil die rondrennende meneer wel hebben (is niet van ons).

Mag ik als verontschuldiging zeggen dat ik best veel bij me had.
& het was weer helemaal gezellig....Raf met zijn biertjes :D
Mooie kachels!

Ritsaert
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door benthuis »

Rolmaat - check
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door kockie »

De caravan is inmiddels spoorloos verdwenen; de onbestemde persoon is sinds zaterdagavond ook niet meer gesignaleerd.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Lexxie
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 mar 2013, 10:00
Locatie: Lemelerveld

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door Lexxie »

Gele beker is van mij. Was gebruikt door diverse mensen maar zondag niet gevonden om mee retour te nemen.
Mag bij jou in de kast voor de verzameling voor volgend jaar.


Zal de onbekende man niet op wordt gehaald heb ik wel ruimte in de schuur voor onderdak. Heb inmiddels goed ondervonden dat deze vreemde man veel ervaring heeft met leem en genezende producten. Blijf het vreemd vinden dat geen last meer heb gehad van mijn verbrande duim. Na het verhaal verteld te hebben aan vrienden en familie willen ze allemaal weten wat het was.
Gebruikersavatar
12much
Berichten: 580
Lid geworden op: 03 okt 2009, 23:08
Locatie: Tienhoven Ut

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door 12much »

Onbekend maakt niet altijd onbemind dus.... :lol: :lol: :lol:

Ik kan een heel verhaal op gaan hangen, maar het gaat om :

Goudsbloem - Calendula officinalis, zaai er zoveel uit als je ruimte hebt, van de bloemen alleen al wordt je vrolijk. Pluk ze 's morgens als de dauw net weg is en de bloemen net open zijn.

Een mooie fles (oog wil ook wat) liefst met een grote opening. Een wijd uitlopende bloemenvaas is ook mooi.
Een stuk kaasdoek (linnen of katoen voldoet ook) dat groot genoeg is om de opening af te dekken, een postbode elastiek of een touwttje.
Een liter mooie maar zeker biologische olijfolie, koudgeperst.
Zonnige plek in de vensterbank of in een kasje.

Verzamel de bloemen, stop ze in de met olie gevulde fles en sluit af met de doek en elastiek. Laat zo lang mogelijk op een zonnige plek staan, maar minimaal 3-4 weken tot 2 maanden. (Hou het er op dat de fles drie weken in de zon heeft gestaan aan zonnige dagen) Zeef door de kaasdoek heen in schone met soda uitgekookte donkere potjes, pipetflesjes etc, schrijf de datum en de naam van de inhoud op een etiket. Waarom een liter? Omdat je heel veel familie, vrienden en buren hebt..... :fff en omdat verse blaadjes vocht bevatten waardoor de houdbaarheid korter is (maximaal een jaar is mijn ervaring, tegen 3-4 jaar als je de blaadjes eerst droogt in de zon op kunststof vliegengaas of op lage temperatuur boven op de leemkachel.)

Een mooiere omschrijving, wat achtergrondinformatie en foto's vind je in AnneTanne's Kruidenmand. Dat is al jaren mijn favoriete kruidensite.

Kijk dan ook even op haar site naar de uitleg van het macereren. (bloemen in de olie)

Even een update:

niet iedereen wil met bloemetjes en kruiden aan de gang, in de (biologische) winkel kun je het ook kopen als Rescuezalf/-olie of -druppels wat als ehbo middeltje wordt gebruikt bij hoge stressfactoren zoals schaaf en brandwonden. Bij kinderen heeft het helemaal een wonderlijk snelle en effectieve uitwerking...
Never burn faster than your Wocket.
raf
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jan 2012, 10:57
Locatie: Zelzate (B)

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door raf »

@ Kockie,

Die blauwe zak bevat een camping-plooizetelte is van mij
Die Lumix oplaadtoestel is ook van mij. ik heb er thuis nog een.
Is wel een beetje ver om dit te komen halen.
Misschien volgend jaar.

Groeten van de bierbrouwer Raf
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door ritsaert snijder »

12 much,
grappig wij gebruiken veel calendula zalf, dat is vooral schapenvet met calendula....en dan duur in een potje...
groet!

Ritsaert
Gebruikersavatar
rastaman
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 okt 2012, 21:56
Locatie: Utrecht

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door rastaman »

kockie schreef:Ik heb vandaag de volgende gevonden voorwerpen geïdentificeerd:
bord.JPG
Diverse borden, bestek en bekers (ook rvs)

De rechtmatige eigenaren kunnen zich in deze draad melden, waarna we tot hereniging pogen over te gaan.
Ik denk het rode bord te herkennen, indien een mepal, dan is de identificatie zeker positief.
Als die ongeïdentificeerde springende man met paardestaart nog een keer opduikt op je erf,
geef hem dan dat rode bordje maar als identificatie mee.
Dan kan iedereen hem herkennen aan z'n rode bordje :fff

Groeten Menno
dano
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 mar 2013, 09:38

Re: Verloren en gevonden voorwerpen van het kachelbouwweeken

Bericht door dano »

ik ben nog kwijt:
fruitkist
tas met bloemenmotief
soepopscheplepel

kapotte tosti-ijzer (wil de gene die de sluiting heeft afgebroken zich melden) is vanaf nu voor de huisraad van vereniging/stichting..
Plaats reactie